G4Media.ro

Eurostat: Vânzările online continuă să crească în rândul companiilor din UE/ În…

Eurostat: Vânzările online continuă să crească în rândul companiilor din UE/ În România au înregistrat cea mai puternică scădere

România este statul membru UE unde vânzările online ale companiilor au înregistrat cea mai puternică scădere în 2021 comparativ cu 2020, în condiţiile în care la nivelul UE vânzările online ale companiilor au crescut ca urmare a pandemiei de coronavirus şi a restricţiilor de deplasare, arată datele publicate marţi de Eurostat, citate de Agerpres.

Anul acesta, 19% dintre companiile din UE cu cel puţin 10 angajaţi au declarat că vânzările lor online au reprezentat cel puţin 1% din cifra totală de afaceri, în creştere cu un punct procentual comparativ cu 2020 şi cu şase puncte procentuale mai mult decât în 2010.

În România, doar 12% dintre companiile cu cel puţin 10 angajaţi au declarat că vânzările lor online au reprezentat cel puţin 1% din cifra totală de afaceri. Şi mai grav, vânzările online ale companiilor româneşti au scăzut comparativ cu 2020, când 18% dintre companiile româneşti cu cel puţin 10 angajaţi au declarat că vânzările lor online au reprezentat cel puţin 1% din cifra totală de afaceri. Este vorba de cea mai importantă scădere înregistrată în rândul statelor membre.

În contrast, Belgia şi Finlanda sunt ţările cu cele mai importante creşteri ale vânzărilor online ale companiilor, cu câte cinci puncte procentuale fiecare, 31% respectiv 24% dintre companiile cu cel puţin 10 angajaţi din aceste ţări declarând că vânzările lor online au reprezentat cel puţin 1% din cifra totală de afaceri.

La nivelul Uniunii Europene, Danemarca este ţara cu cel mai mare procent de companii cu vânzări online, 38% dintre companiile cu cel puţin 10 angajaţi declarând că vânzările lor online au reprezentat cel puţin 1% din cifra totală de afaceri. Urmează Irlanda şi Suedia, ambele cu 34%.

La polul opus, ţările cu cea mai mică pondere a companiilor cu vânzări online sunt: Luxemburg (9%), Bulgaria (10%), Franţa şi România (ambele 12%).

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

7 comentarii

  1. o tara plina de nevaccinati, ce pretentii poti avea dpdv economic/social/politic ?

  2. We like stat la coadă. Oaia fără turmă e ca ceafa de porc fara prajitzi.

  3. Pai cum sa crească în tara unde găsești magazine deschise la orice ora din zi și din noapte chiar și în plina pandemie. Unde parcurile, si alea puține și înghesuite, sunt loc de etalat pseudo statusul social și mai puțin de relaxare și sport. Unde dacă nu te duci la Mall nu exiști, ca să cumperi o pâine musai te duci cu mașina etc etc.
    Asta e cultura, în loc sa găsim timp pentru relaxare, stam în trafic cu orele ca să ajungem într-un centru comercial unde mai cascam gura niște ore.

  4. Andrei, gorillaz, croco, olo, se vede ca esti unul si acelasi, cu mai multe nick-uri.
    Tot ce spui nu e adevarat.
    In plus, una e sa cumperi cu produsul in fața, sa vezi marfa sa vezi oamenii si alta e sa stai ca un sociopat in fața calculatorului si sa comanzi pizza shaorma, adidasi si casti.

  5. Prima tara la Rele, si ultima la Bune. Cam asta este regula in romanistan se pare.
    Iar asta reflexta calitatea educatiei pesedisto-penelsita-pecerista.

  6. Ce îmi place este că toată lumea se aruncă cu criticile, dar vin eu și întreb oare au bani pentru on line, asta în momentul în care veniturile sunt un sfert față de Occident. Când se face o analiză eu știu că se prezintă toate elementele de bază. Asta este una, a doua problemă cultura informatică, nu toată lumea știe să cumpere on line plus încrederea în sistemul e commerce. Dar dacă UE da ordin de serviciu pe bucătărie noi ce să zicem,” să trăiți șefu”.