G4Media.ro

EXCLUSIV 400 din cele 700 de vagoane părăsite CFR care blocau Portul…

sursa foto: Info Sud-Est/ Imago Studio

EXCLUSIV 400 din cele 700 de vagoane părăsite CFR care blocau Portul Constanța au fost scoase de pe linii/ Directorul Portului: Avem probleme, ne chinuim să dirijăm traficul, să găsim soluții de a-i îndruma pe ucraineni. Nu este ușor, dar asta e, și dacă ne-am plânge, ce facem?

400 din cele 700 de vagoane ruginite și nefuncționale din Portul Constanța au fost scoase de pe linii până în acest moment, urmând ca la începutul lunii iunie să înceapă lucrările la primele 35 de linii de cale ferată, a declarat pentru G4Media și Info Sud-Est directorul Portului Constanța, Florin Goidea.

În contextul războiului din Ucraina, autoritățile române au trebuit să ia mai multe măsuri pentru a crește operaționalitatea portului și a face față traficului crescut de mărfuri din ultimele trei luni.

  • “Prima problemă era să trecem mare parte din traficul auto pe CF (căi ferate n.red.), în sensul ăsta s-au luat măsuri urgente, n-am crezut niciodată că se vor scoate 400 de vagoane de pe liniile din port. 400 s-au scos până acum, iar în prima decadă a lui iunie încep lucrările la primele 35 de linii de cale ferată pentru reabilitare. Și sper foarte mult ca parte din traficul auto care aglomerează portul Constanța să treaca pe CF. Am declarat-o de multe ori. Portul Constanța a fost proiectat ca un port CF. Dar din cauza faptului că 30 de ani nimeni nu s-a îngrijit de căile ferate din port, la triaje mă refer, au ajuns în situația în care au ajuns”, a declarat Florin Goidea, directorul CN APMC.

Acesta a mai adăugat că se lucrează de asemenea și la triajul din Palas, acolo unde s-au eliberat din liniile care sunt legate direct de Oil Terminal.

Despre problemele de infrastructură ale portului, Florin Goidea a indicat în primul rând mobilitatea mărfurilor transportate cu camioanele în interiorul portului:

  • Probleme au fost la început cu calea ferată, ați văzut că guvernul imediat a investit, chiar vreau să vă spun că se lucrează și toate autoritățile au pus umărul fără discuție. Vama și-a mărit numărul de lucrători, și-a mărit programul, noi am căutat să asigurăm tot felul de fluxuri prin port astfel încât să reușim să îndrumăm camioanele ucrainene către terminalele unde aveau marfă. Dăm și flyere la porți, în patru limbi, ucraineană, turcă, engleză și română. Cum deschide flyerul, găsește o hartă unde sunt precizate terminalele, ca să nu umble aiurea prin port și să aglomereze”, a declarat directorul Portului Constanța.

“Bineînțeles că începutul a fost mai greu, toată lumea a început cu blocajul Portului. N-a fost un blocaj, a fost o aglomerare în unele terminale. Pentru că și operatorii portuari au luat marfă pe care s-o descarce, atât datorită faptului că sunt câștiguri materiale, cât și de a ajuta. E drept că s-au produs sincope, gen nu știu ce container pentru România a ajuns la Pireu, și așa mai departe, dar în situația asta deosebită sincopele astea sunt absolut normale. Dar din dorința de a face știri din astea bombastice, s-au exagerat multe lucruri”, a mai declarat Florin Goidea.

Cu toate acestea, problemele există iar războiul din Ucraina nu a prins Portul Constanța în cea mai fericită formă:

  • “E adevărat că nu e simplu. Încă o dată spun. Avem probleme, ne chinuim să dirijăm traficul, să gasim soluții de a-i îndruma pe ucraineni, până și pe autostradă sunt mesaje în ucraineană – nu aglomerați portul dacă nu aveți treabă. Pentru că portul nu este un loc de depozitare pe termen lung a unei mărfi, marfa trebuie să circule prin port”, a mai spus Goidea.

Cât despre nevoile pe termen mediu și lung, acestea există, la fel cum există și câteva planuri creionate în sertarele Portului:

  • Planuri de investiții există, trebuiesc dane în plus, trebuiesc făcute molurile 3 și 4, trebuie eventual investiții la insulă. Avem masterplan de transport, în sensul că vrem să reparăm toate drumurile, toate, absolut. Mai este o problemă, multe din greutățile noastre cu managementul de trafic sunt și datorită faptului că avem investiții. N-am știut că se întâmplă în Ucraina, dar avem investiții – lărgirea la patru benzi la poarta 10 și 10bis. Vă dați seama, poartă vitală de intrare a camioanelor. Acum am creat un circuit, intră pe la poarta 10bis, am operaționalizat poarta 14, intră camioanele și ies pe acolo. Poartă operaționalizată înseamnă că au vamă și poliție de frontieră. Împreună am lucrat cu toții rapid, am operaționalizat poarta 14 pe ieșire, poarta 10 bis numai să intre. De ce? Că mai rămăsese o bandă jumate, vă dați seama, două camioane și gata, se blocau. Un balamuc mare de tot. Că noi avem șanțuri săpate ca să ne extindem. Podurile iarăși, care erau în program, și am început să le facem, podul de la poarta 5, care este în renovare. Chiar astăzi m-am întâlnit cu constructorii și le-am zis domnule, urgentați, urgentați, faceți mai târziu trotuare și alte acareturi care sunt pe lângă pod, dar să am calea principală, să îi dau drumul cât mai repede”, a declarat Goidea.

“Erau lucrări la care eu nu pot să renunț. Că de-aia e portul cum e în multe chestii, că au trebuit făcute multe lucrări, și am pornit foarte multe lucrări. Avem investiții din surse proprii în valoare de 128 de milioane de lei, în derulare și unele din ele vor începe. Nu e ușor, știți cum e, cu licitație cu documentație, aviz de mediu etc. Dar eu sunt sigur că ne vom descurca și dacă toți suntem aplecați asupra problemei, soluții vom găsi. Nu este ușor, dar asta e, și dacă ne-am plânge, ce facem?”, a conchis Florin Goidea, directorul Portului Constanța.

Cifrele din Portul Constanța în cele trei luni de război

De la începutul invaziei Rusiei, în 24 februarie, și de la blocada nordului Mării Negre organizată de Moscova, Portul Constanța a devenit un hub important pentru exporturile de cereale ucrainene, care sunt încărcate, în mare parte, în porturile de pe Dunăre Reni și Ismail.

Traficul total de mărfuri cu proveniență/destinație Ucraina derulat prin Portul Constanța în cele trei luni de război s-a ridicat la 819.106 tone, din care trafic maritim 362.599 tone și trafic fluvial 456.507 tone.

De la începutul războiului au ajuns în Portul Constanța 9.010 containere, din care 3.484 au fost expediate, restul fiind depozitate în terminale.

De asemenea, la această dată, în Portul Constanța sunt depozitate în silozuri circa 90.000 tone de cereale și sunt așteptate peste 100.000 tone, majoritatea pe barje dinspre porturile Reni și Ismail.

Totodată au fost exportate deja peste 180.000 tone cereale din Ucraina, la bordul navelor. Alte 100.000 de tone de mărfuri din Ucraina au reprezentat alte mărfuri: echipamente, minereuri, cărbune, țevi.

sursa foto: Info Sud-Est/ Imago Studio

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

34 comentarii

  1. Cum ar fi fost daca rezolvau aceste probleme, cum era normal, de acum mai multi ani ?
    Asta nu e de ieri de azi.

    • E DE MIRARE, E UNUL, MARE „capitalist”, UMBLA CU ELICOPTERUL, A FACUT SI CEVA PUSCARIE PARCA, ARE PALARIE SI A TAIAT JUMATATE DIN VAGOANELE romaniei.
      ASTEA I-AU SCaPAT ? SAU TREBUIE SA LE TAIE ALTUL ?

  2. Le-a scos Drula cu ranga, nu?

  3. Directorul e om de isprava.

  4. Omul pare serios si implicat si cred ca toata lumea vrea sa gaseasca solutii cat mai repede,mai ales ca mai multi oficiali ale altor tari au discutat cu maCiuca despre problema asta si de aceea autoritatile isi misca fesele mai repede,ca altfel stim noi cum se misca lucrurile in Romania.
    Probabil spre finele lui iunie se vor transporta cereale din Ucraina pe cale feroviara; ca pana te intelegi cu Putin sau cu Erdogan,lumea moare de foame.

  5. Niste chestii nu prea se leaga intre ele, referitor la portul Constanta. Si nu e vorba atat de acest articol ci legat de faptul ca ni s-a spus ca portul Constanta este cel mai mare de la Marea Neagra, dar ca acum o saptamna ziceau ca prelund si traficul care se facea dn Odesa, activitatea s-a triplat. Ceea ce inseamna ca in realitate Odesa avea cel putin o activitate dubla fara de Constanta, cel mai mare port din Univers.

    • O fi cel mai mare,dar e plin de vechituri. Iti dai seama ce dimensiune are „profesionalismul” cand astia aveau pe linii mai mult de jumatate din vagoane ruginite?!

    • Este cel mai mare, ca suprafata si nr de dane. Ca volum de marfuri nu se stie. S-a cam somat pe acolo.
      Portul a fost acaparat de o mafie transpartinca ce a facut cel mai scump port din ,zona, adica de evitat.
      Toate firmele de servicii, utilitati, remorcaj.. sunt firme de casa ale unor fosti politicieni.

    • Este cel mai mare port ROMÂNESC de la Marea Neagră, spaima olandejilor.

  6. cititi programul electoral al PSD din 2016, varianta Dragnea … la capitolul port se mentiona extinderi revolutionare de dane si capacitati de incarcare. Nu s-a facut nimic, acum in plin razboi apelam la stilul romanesca …. carpeala pe ici pe acolo.

    • marioneta LUI dragnetti & CO, grimasa grindeanu SI VASLASUL LOR ciolacul TOCMAI NE-AU SPUS CA PE PENERERE NIET! NU SE FACE NICA.

      PARTIDUL A DUBLAT IN NUMAI 4 ANI CHELTUIELILE BUGETARE.
      NUMAI IN „justitie” ,INAINTEA ACESTUI AN, S-AU TRIPLAT. predoiu ARE TEME MARI, DUBLAREA VENITURILOR, NOI PRIVILEGII: SA FIE TRATATI MEDICAL IN STRAINATATE, NU IN SPITALELE MORTII DIN romania

      CURAT CONSTITUTIONAL!

    • Ai omis sa spui de ca Dragnea a blocat legea Off Shore la comanda Rusiei! Daca legea nu era blocata de DRAGNEA, INSULA ȘERPILOR NUMAI PUTEA FINPUATA DE RUSI!

      TOȚI naționaliștii din România au legături cu crim nalii rusi!

      Sper ca Dragnea sa se ducă la pușcărie pe 20 de ani, și tu la fel, auro💩 rusesc!

  7. SUA i-a dat un impusl lui CIUCA si i-a ordonat sa transporte GRATUIT orice vor ucrainienii sa transporte pe cales ferata.

    doar ca Romania a mictionat pe calea ferata 30 de ani si ea e in paragina asa ca ciuca s-a apucat sa o repare evident pe banii nostri (nu ai lui). totul pt ucraina

  8. 30 de ani, pana sa vina ordinul de la inalta poarta, nu s-a pus problema.

    In dreptul stadionului Giulesti sunt sute de vagoane abandonate, pe ambele parti ale celor circa 6 linii utilizabile.. S-a putea face locuinte sau birouri acolo, ca e la doi pasi de metrou. S-ar putea obtine celebru „fer” pentru care ne afuma conlocuitorii din Sintesti. Dar daca inalta poarta nu a dispus…

  9. Care e sursa acestor informatii,rusnacule?

  10. Unde ai citi mai vitel aceste lucruri?! Dar nu te mira ca ca dacii nostri aveau mai mult din vagoane ruginite si parasite pe linii?!

  11. Eu lucrez în zona libera Agigea și pot spune ca e un dezastru în tot portul.Toti îi injura pe ucrainieni, că au adus de muncă Înainte era liniște și pace,mai incarcam sau descarcam câte un vapor și toată lumea avea timp de Tic-Tok

    • 👍

    • Ar trebui sa ii injure pe rusi..

    • Rușii sau frica îi trimite pe români inainte,capitalismul românesc dă semne de învigorare,tot sunt buni rușii de ceva.
      Mda România Mare un vis regal distrus de carligogomânia carlistă,în trei zile românii din Basarabia au fost țigani cu șatra după aia și Diktatul de la Viena a lui Putler cu pumnalul unguresc,ehei dictonul:”Vide, ut amici prope, sed hostes propius sint!” mai valabil ca niciodata.

    • Astia is ca soferii aia de nu vad coloana de dupa masina din fata si dau vina pe ala ca merge prea incet

  12. E vorba cumva despre portul care se crede egalul portului Rotterdam?

  13. @Mihai – Asemenea tâmpenii rar mi-a fost dat să aud dar ultimii 2 ani au fost „înfloritori” din acest puct de vedere. Semne că s-ar opri valul ăsta de lături informaționale nu prea sunt, mai ales cu „lucrători” așa harnici ca dumneavoastră și alții de culoare aurită.

  14. @Mihai ești sub orice critica de pr ost!

  15. @mihai, Romania nu trebuie sa se dezvolte mai ales portul, intereselul vostru ( al Rușilor) este ca România să fie înapoiat, mi-aș db in sufletul tău de trădător!

  16. Daca un vagon este ata de stricat incat nu se mai poate deplasa, nu mai are nicio sansa de a fi reparat. Este periculos si sa folosim piese din el. Trebuie considerat ca fier vechi si taiat in bucati cat mai repede.

    Problema nu este a Ucrainei in special, oricum primes bani sa se reconstruiasca. Probema este nordul Africii in care s-ar putea sa moara oameni de malnutritie. Egiptul de exemplu nu are decat 1 luna de rezerve alimentare. Daca Romania rauseste sa faca o impresie buna va fi relatat amplu de presa din Occident. Si pe deasupra mai moare si propaganda rusilor de necaz.

  17. Acum se vede rezultatul conducerilor politice de mai bine de 30 ani. Pe principiile că „lasă că merge și așa” și „timpul trece, leafa merge”, managerii puși politic au frecat-o pe bani mulți și s-au simțit bine și liniștiți nefăcând nimic. Nepăsarea și delăsarea ne-au adus aici. E un moment în care ar tb să își revină clasa politică și să îndrepte ce se mai poate îndrepta. Se iau măsuri doar când se întâmplă ceva, nu există prevenție, nu există plase de siguranță în economie, social, sănătate. S-a văzut și în pandemie.

  18. De „portul” asta cica se speriau olandezii de nu ne bagau in Schengen ?

  19. @Mihai i-ai supărat rău de tot pe LINGĂII Unchiului Sam și ai UE . Te atenționez că cei care se abat la „calea cea dreaptă” vor fi lapidați .

  20. Infrastructura feroviara e un dezastru aproape în toată tara, nu numai în Constanța. Investițiile făcute au fost minime, din ’89 până acum. Ce spune directorul se știe de mult , dar nu se face mai nimic, decât pe hârtie. Banii de investiții vor fi din ce în ce mai puțin (vremuri grele, războiul, pandemia, inflația) și calea ferata tot asa va rămâne. Fiți optimiști, mâine va fi mai rău!

  21. Problema nu este in portul Cta, cum ca ar fi blocate triajele de vagoane stricate, asta este vrajeala. Se justifica acstfel trnsp acestor vag pierdute din mana pt a fi taiate pt fier vechi. Cine le vinde, cui vinde fier vechiul, etc., nu se stie, dar se poate afla.

    Problema, cum spuneam, nu este portul Cta, ci statiile de la granita cu Ucraina unde avem linii de ecartament lat( asa cum au Ucrainieni) si linii cu ecartament normal, dar nu aveam echipamente de a efectua transbordul diferitelor tipuri de marfuri de pe vag Ucrainiene in vagoane Romanesti si invers. Nu nai spun ca aceste statii de frontiera, nefolosite de f multi ani, au si probleme de infrastructura.

    Asta este adevarul, restul sub pumni batuti pe piepturile politice ale conducatorilor impusi.

  22. Niciodata o propozitie ( fraza ) nu incepe cu un numar. In rest numai de bine .

  23. Daca tot suntem in 2022 si toti soferii au un tel cu GPS…nu era mai simplu sa puneti la intrare in port niste coduri QR pt fiecare terminal/destinatie…aka…share location…si astfel soferii sunt dusi de GPS exact unde trebuie…?

  24. România,tara de idioți
    Faceți conveier de nave cu încărcare din Galați, Sulina și Brăila,, eventual Constanța
    Convertorul pe ruta
    Canal Dunăre ÷marea neagra, porturile amintite cu orare de încărcarea navelor cu cereale și ieșire prin Dunăre
    Atâta filozofie su interese meschine,nu avem decât sa punem neuronii la munca