G4Media.ro

EXCLUSIV Legalitatea interviurilor din concursul de directori de școli este contestată de…

Foto: captura Google Earth

EXCLUSIV Legalitatea interviurilor din concursul de directori de școli este contestată de Ministerul Educației. O adresă oficială către Inspectoratul București amenință, în plin concurs, cu “măsuri disciplinare”

Legalitatea concursului pentru posturile de director, aflat pe ultima sută de metri, este contestată de Ministerul Educației printr-o adresă transmisă la sfârșitul săptămânii trecute Inspectoratului Școlar al Municipiului. București (ISMB) și Inspectorului Școlar General – București, Mihaela Ștefan, document obținut de Edupedu.ro. În adresă, ministerul interpretează o regulă privind formarea comisiilor de evaluare a probei de interviu într-un sens pe care nu l-a mai prezentat explicit până acum, interpretare ce pune sub semnul întrebării proceduri aplicate masiv la nivelul întregii țări, nu doar în București. Documentul afirmă că ISMB nu a respectat prevederile Metodologiei privind concursul de directori, drept urmare constituirea comisiilor “va fi evaluată punctual”.

Intervenția Ministerului Educației în concursul de la București menționează inclusiv “aplicarea unor măsuri disciplinare persoanelor care nu au asigurat respectarea prevederilor legale incidente”. Măsuri disciplinare – sub forma demiterii – au fost promise, miercuri, de ministrul Sorin Cîmpeanu și în cazul șefilor de inspectorate care nu asigură plățile pentru naveta și bursele elevilor.

  • Amintim că ministrul Cîmpeanu a fost desemnat să păstreze portofoliul Educației în noul guvern Ciucă, propus de PNL-PSD-UDMR, iar schimbarea guvernelor este însoțită de numiri politice la nivelul conducerii inspectoratelor școlare, în lipsa concursurilor care ar trebui organizate. Anul acesta concursul de directori nu a mai fost precedat, ca de obicei, de un concurs de inspectori, iar astfel de concursuri nu au mai fost organizate sistematic de ani de zile. Detalii, mai jos

Acuzațiile prin care Ministerul contestă legalitatea concursului de directori

În adresa sa către ISMB și către inspectorul general Mihaela Ștefan, ministerul – prin Direcția Generală Juridică și Control, sub semnătura Director General Mirela Gabriela Toma – face trimitere la regulile privind componența comisiei de evaluare a probei de interviu, stabilită prin Ordinul M.E. nr. 4597/2021. Mai precis, la cele care prevăd că, pe lângă președinte (inspector școlar), reprezentanți ai unității de învățământ, un reprezentant al consiliului local, din comisie trebuie să facă parte și “un reprezentant al departamentului de resurse umane din cadrul companiilor mijocii, mari și foarte mari sau un reprezentant al unei companii specializate în recrutarea resurselor umane sau un cadru didactic din învățământul superior cu competențe în management instituțional și/sau management educațional”.

Citește articolul integral pe Edupedu.ro

Foto: Ministerul Educației/Google Earth

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

2 comentarii

  1. Pai PSD, PNL si UDMR au alergie la concursuri, asa ca dupa izgonirea USR de la guvernare se desfiinteaza toate concursurile, ca sa numeasca in continuare politruci la conducerea scolilor, asa cum se intampla de 30 de ani.

  2. Din pozitia ministerului se intelege ca astfel de cazuri nu au fost doar in Bucuresti, ci si in provoncie.
    Daca procedura a fost incalcata, ar fi normal ca proba sa se reia in deplina legalitate, iar cei vinovati sa fie pedepsiti.
    Mi-e teama insa ca lucrurile vor ramane asa si nu se vareveni la legalitate. Probabil acest caz va fi invocat doar acolo unde se vor face schimbari in inspectorate, potrivit noului algoritm politic.
    Dar ce sa te astepti de la un minister in care legea este aplicata optional si cu reavointa.
    Iata cateva exemple mai vechi si mai noi:

    In anul 2012 prin nr.92 din 18 decembrie 2012, art.1, punctul 10 era abrogat art. 215 din legea nr. 1/ 2011. Astfel, era inlaturata interdictia ocuparii postului de rector dupa varsta pensionarii.
    In 2015, prin Ordinul de ministru nr. 3751 din 29 aprilie 2015 , semnatar dl Cimpeanu,se intrezicea ocuparea postului de rector dupa varsta pensionarii (vezi art. 17 alin. 1 al anexei acestui ordin). Modificarea unei legi prin ordin de minsitru este tottal nelegala (dar asta e o moda la acest minister). Presa a semnalat atunci acest fapt, dar nu s-a intamplat nimic (doar dl Cimpeanu a rezolvat cu unii nemultumiti afectati de acest ordin in stilul bagatului gunoiului sub pres).

    Al doilea exemplu:
    La 26 octombrie 2020, Inalta Curti de Casatie si Justitie, Completul pentru dezlegarea unor chestiuni de drept a adoptat Decizia 64/2020, ce devine obligatorie pentru instanta incepand cu aceasta data. Desi Ministerul era implicat direct in procesul ce a dus la aceasta decizie, Directia Juridica din Minister (cei de acolo au asta in fisa postului) nu informeaza conducerea Minsiterului si Directia Economica asupra impactului juridic si economic pe care aceasta decizie il va avea la momnetul publicarii sale in Monitorul Oficial, cand decizia devenea obligatorie si pentru Ministerul Educatiei.

    La 18 ianuarie 2021 este publicata in Monitorul Oficial Decizia nr. 64 a Inaltei Curti de Casatie si Justitie, Completul pentru dezlegarea unor chestiuni de drept. Astfel in acel moment, prevederile aceastei decizii devin obligatorii si pentru Ministerul Educatiei.
    Ce sa vezi insa ? Ministrul Educatiei ( titular dl Cimpeanu ) ignora aceasta decizie, de fapt refuza sa o aplice din cauza incompetentei celor din minister (fapta poate fi incadrata penal). Cand gluma incepe sa se ingroasa, este emis Ordinul de ministru nr. 4638/ 17 august 2021 -semnatar G. Paraschiv -care pune in aplicare prevederile deciziei ICCJ , dar stabileste in mod arbitrar ca acestea sa le aplice incepand cu data de 1 septembrie 2021, desi decizia ICCJ devenise obligatorie de la 18 ianuarie 2021, data publicarii sale in Monitorul Oficial. (nelegalitate flagranta).

    Exemplul al treilea
    In decembrie 2020, in urma votului de investitura a guvernului Citu si Hotararii Parlamentului nr.31/2020, este emisa OUG 212 din 28 decembrie 2020 prin care se stabileste structura noului guvern in care fostul Minister al Educatiei si Cercaterii era desfiintat, divizandu-se in doua noi ministere. Unul din ele , cel al educatiei, capata personalitate juridica prin HG 369 din 29 martie 2021 privind organizarea si functionarea Ministerului Educatiei.

    Analizand Constitutia Romaniei, Codul Administrativ si actele mai sus amintite se poate observa ca secretarii de stat sunt numiti prin decizie a primului ministru publicata in Monitorul Oficial. Cum era vorba de un guvern cu o alta structura si mai ales un minister nou, Ministerul Educatiei, cu o structura diferita fata de aceea a vechiului Minister al Educatiei si Cercetarii (ce nu mai exista juridic), se impunea ca si in cazul vechilor secretari de stat ce se dorea sa fie pastrati si in noua structura , acestia sa fie numiti prin decizia primului ministru Citu , ca dumnealor sa functioneze in deplina legalitate. Din pacate, ( datorita incompetentei unor functionari ?), acest fapt nu s-a produs. Mai tarziu, ca urmare a unui scandal si a unei sesizari la DNA, depusa de o federatie sindicala din invatamantul superior si cercetare , dl Citu a emis o astfel de decizie pentru secretarul de stat de la cercetare ( o recunoastere indirecta ca dl respectiv functionase illegal pana atunci, intre 1 aprilie si inceputul lui iunie 2021). Exista insa si un alt exemplu ce s-a mentinut in continuare, desi persoana in cauza e una onorabila si competenta. Cine e de vina pentru aceasta situatie, care poate crea anumite complicatii juridice la nivel national si international ?