G4Media.ro

EXCLUSIV Lista neregulilor la cele șase autobuze supraetajate second-hand cumpărate de STB…

Foto: G4Media

EXCLUSIV Lista neregulilor la cele șase autobuze supraetajate second-hand cumpărate de STB de la o firmă din Harghita pentru 428.000 euro: fără aer condiționat, cu geamuri fisurate sau lipsă, anvelope neconforme

Documentele oficiale după recepția făcută celor șase autobuze supraetajate pe care Societatea de Transport București (STB) din cadrul Primăriei Capitalei le-a cumpărat la mâna a doua de la o firmă din Harghita, care se ocupă cu prelucrarea pietrei, pentru 71.300 euro bucata, arată că autobuzele au mai multe nereguli.

Printre acestea, se numără:

– lipsă aparate de aer conditionat
– încălzire nefuncțională
– geamuri fisurate sau lipsă
– uși care nu se închid
– anvelope neconforme
– elemente care necesită să fie revopsite
– lipsă stingătoare
– lipsă dispozitive cuplare pentru remorcare
– linoleum rupt
– acoperiș retractabil în stare deplorabilă, etc.

Acestea sunt doar câteva dintre defecțiunile constate de membrii comisiei de recepție, potrivit documentului obținut de G4Media.

Important de precizat este faptul ca aceiași membri ai comisiei de recepție STB consemnează la rubrica „Observații” că două dintre cele șase autobuze nu au Cartea de Indentitate a Vehiculului (CIV) și nici Inspecția Tehnică Periodică (ITP) făcută.

  • G4Media a solicitat atât STB, cât și Primăriei Capitalei un punct de vedere, dar până la ora publicării articolului nu am primit niciun răspuns. Îl vom publica în măsura în care îl vom primi.

„Prin caietul de sarcini au fost incluse condiţii și dotări obligatorii care la recepție s-au dovedit că lipsesc cu desăvârșire. Au fost constatate ilegalități grave prin lipsa CIV-urilor, ITP-urilor și a dotărilor imperios necesare pentru desfășurarea transportului de persoane vara pe liniile turistice din care menționam aerul condiționat. Mai există și această firmă din Harghita care se ocupă cu produse din piatră și derivate din piatră care livrează pentru prima dată autobuze. Întâmplarea face ca directorul STB să își construiască o pensiune turistica in județul Harghita”, a declarat pentru G4Media.ro sub protecția anonimatului un angajat STB.

G4media.ro a scris în premieră despre faptul că STB a cumpărat de la o firmă din Harghita care se ocupă cu prelucrarea pietrei, șase autobuze supraetajate pentru 71.300 euro bucata care ar fi fost de fapt cumpărate din Suedia pentru 24.820 euro bucata.

Ca reacție, STB a transmis atunci G4media.ro că procedura de achiziţie s-a demarat conform legislaţiei, că preţul ofertat s-a încadrat în valoarea estimată a achiziţiei şi că „prin documentaţie nu s-a solicitat preţul de achiziţie de la producător”.

Totodată, compania de transport a ținut să precizeze că „a analizat ofertele publicate de operatorii de transport vis-a-vis de posibila vânzare de autobuze double decker şi nu a identificat niciun un anunţ de vânzare în acest sens de la vreo societate din Suedia”.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

19 comentarii

  1. Doar un Judecator stabileste ca anvelopele sunt neconforme pe baza expertizei facute de un inginer expert independent cu propria riglă certificata. Cu doctorat eventual.
    Nu-i derranjati deageaba, rar lucreaza cineva temeinic? Legea nu permite

    • Anvelopele neconforme se stabilește după ce scrie in talon și ce scrie pe cauciuc.
      Probabil că valorile sunt diferite și de acolo rezultatul că sunt neconforme.

      Legea in Romania te obliga sa ai anvelope de iarna, dar ești în ilegalitate când ele au mai puțin de un 1cm

    • Legea din România te obligă să ai anvelope de iarnă când circuli pe carosabil acoperit cu gheaţă, zăpadă sau polei. Dar dacă în caietul de sarcini o fi scris că autobuzele se livrează cu anvelope de iarnă (cu marcajul M+S, M&S sau * pe ele) şi autobuzele au venit cu anvelope de vară, atunci e neconformitate şi trebuie refuzată recepţia.
      Dacă autobuzele au venit cu anvelope de alte dimensiuni decât cele din talon şi au circulat aşa (că nu s-au teleportat de la dealer până în Autobaza Nordului), atunci e contravenţie.

  2. Daca are ștampila de la ITP e bun asa cum e.
    Oricum nu cauta nimeni in baza de date

  3. Toate acestea sunt rezultatele corupției din România….

  4. Sa nu uitați ca dir. Crit este din harghita!!!

    • directorul crit de la stb isi construieste o pensiune in judetul harghita si va primi gratis materiale de constructie, transport și probabil si manopera de la firma care a vandut la suprapret autobuze companiei conduse de crit. e simplu. ati mers toti pe fenta cu anvelopele neconforme. alea sunt doar pentru cei care nu vad imaginea de ansamblu.

  5. Nicusoare, il mai tii mult in frunte pe dom’ director STB, Crit?
    Care spala la 10 zile autovehiculele Stb si e amendat de Anpc, constant?

  6. Turnătorul bețiv și trădător a fost cel mai bun la furtișaguri, potlogării și lins clanțe.

  7. UDMReii au si ei „clientii” lor abonati la licitatii cu statul!!
    Pietrari care vand autobuze second hand de „prima clasa” catre Primarii!!!

    • ca sa va faceti o idee, societatile de transport local din municipalitatile din tarile baltice, de exemplu, vand autobuze si troleibuze skoda, fabricate acum 16-17 ani, la preturi intre 28.000 – 33.000 de euro bucata. in pret nu intra revizia sau transportul. la achizitie, pretul lor a fost de peste 140.000 de euro bucata.

      recent, un oras din italia a vandut 2 troleibuze nou noute cu aprox 200 km la bord, fabricate acum 12 ani, cu 50.000 de euro bucata. vehiculele nu au fost acceptate de primarie dupa testele efectuate si au ramas ani de zile in garaj. pretul de catalog a fost de 150.000 de euro bucata.

  8. De ce Miticii sunt ofesati?? la voi merge tot gunoiul din europa … asa ca ciocul mic ziganis ….

    • Din pacate nu exista paduri fara uscaturi nici macar in Ardeal. Tu esti uscat rau cu gandirea asta de a generaliza prost si a cataloga aiurea.

    • mesaj pentru „ardelean”: sa-mi introduc instrumentul in orificiul tau bucal.

  9. Pai hai sa vedem putin scenariul:
    – o firma care se ocupa cu pietre devine furnizor de autobuze second hand. Dar nici o problema, ca romanii sunt oricum cei mai destepti din lume si pot sa faca orice. Vezi ministrii care sunt buni la toate portofoliile.
    – S-au cerut autobuze second hand sau noi?
    – De ce s-a lucrat cu un intermediar? Pentru ca cei de la STB nu stiu alta limba straina decat cea a bombardierilor?
    – s-a incadrat in valoare achizitiilor din punct de vedere pret, dar si din punct de vedere specificatii? Cum s-a calculat valoare achizitiilor?
    – nu scrie cat de multe firme s-au inscris la licitatii. Sau incredintare directa?
    Dupa parerea Dvs. bifati de ce credeti ca s-a ajuns aici:
    a)aranjamente
    b)incompetenta
    c)ambele

  10. Duppa Firea, este cel mai enervant primar si la fel de corupt. Este o mare dezamagire. Nu face decat sa iroseasca bani pe mijloace de transport ce nu pot fi puse in functiune in Bucuresti. Mania lui a ramas aruncatul de bani pe denovarea unor daramuri al unor bogatasi numite cladiri istorice, ma rog doar pe unele dintre ele. In rest, nu a facut nimic pentru oras. Semafoarele inteligente nu au aparut, gropi in schimb da. Pe la blocuri se daerdaie de frig. Parcurile au fost neglijate si nepazite. Ce mai este un ratat la nivel de primar. Si o sa ramana Primaria si cu datorii pentru ca vrea sa faca imprumuturi la banci. Ar trebui sa iesim in strada si sa il dam jos pe acest papagal al pnl istilor. Sa facem anticipate si sa alegem pe altcineva care sa nu fie sluga psd ista, pnl ista sau udmr ista.

  11. Mulți au impresia ca primarul ar trebui sa se ocupe de orice achiziție. El sa facă licitația, caietul de sarcini, recepția etc. Greșit! Primăria doar aproba bugetul de achiziție și mai departe se ocupa STB. De ce sa fie Nicușor Dan responsabil pentru g0laniile făcute de STB? Da, el ar trebui sa îl sancționeze acum pe domn director. Faptul ca firma respectiva avea alt domeniu de activitate ar fi trebuit sa ridice semne de întrebare dar se pare ca ridica doar case pt domn director.

  12. Jaf nenica! directorul șpăgar ar trebui sa zboare imediat…dar nu in Romania, la noi se acopera de hârtii si scapa. cine l-o fi pus in functie? ca ND nu l-a pus…doar l-a mostenit.
    Cum e posibil sa dai bani pe niste fier vechi ca si cum ar fi limuzine. cica sunt pentru turisti…pai asa isi primeste un oras imens turistii?
    ce mizerie sordida…

  13. Lasa ca romanu stie sa repare…