G4Media.ro

EXCLUSIV Ministerul Educației întreabă părinții și profesorii ce discipline obligatorii să taie…

Foto: Pixabay.com

EXCLUSIV Ministerul Educației întreabă părinții și profesorii ce discipline obligatorii să taie din cele 18 de la gimnaziu, câte ore să reducă și ce materii ar trebui introduse. Chestionarele online trebuie completate până pe 15 martie

Două chestionare online, unul pentru părinți și altul pentru profesori, prin care ministerul vrea să afle câte ore să taie de la disciplinele obligatorii din gimnaziu, ce materii ar trebui eliminate din cele 18 existente, precum și ce discipline ar trebui introduse, au fost trimise către toate școlile din țară, potrivit unei adrese oficiale obținute de Edupedu.ro.

Chestionarele online trebuie completate până pe 15 martie, potrivit documentului semnat de secretarul de stat pentru învățământ preuniversitar, Luminița Barcari.

Răspunsurile colectate vor fi supuse unei prelucrări automate, utile în elaborarea unei analize de impact privind modificările planurilor-cadru pentru învățământul gimnazial”, scrie în nota obținută de Edupedu.ro.

„Pentru revizuirea planurilor-cadru pentru învățământul gimnazial, au fost elaborate două chestionare adresate părinților și profesorilor, principalii agenti implicați în educația elevilor”, se arată în nota oficială.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

19 comentarii

  1. La muncă in folosul comunitații cu ei!
    Să simta pe pielea lor cum e sa faca treaba iar primarul poate sa iroseasca in interes personal banii comunitatii.
    Copiii născuti in mediu steril… o, vai sa avem grija de ei sa nu se streseze
    🙂

    • Pamflet
      Scoala ar trebui sa fie obligatorie pana in clasa a patra.
      Cine nu vrea sa invete sa nu invete?
      Ce tot atatea sclifoseli ca e greu sa inveti dar toti vor bac si facultate.
      Cui i se pare ca teoria e grea, sa invete o meserie.
      Atata absurditate cata e in domeniul invatamantului in Romania, nu mai e nicaieri. Toti vor scoala, vor facultate dar e greu sa invete, nu inteleg, nu le place si vor mai putina materie ai mai usoara. Si asa ii limiteaza pe elevii care vor sa invete, pot si le place.
      Scoala ar trebui sa fie obligatorie pana la clasa a patra iar dupa, cine poate. Sa fie examene grele si sa treaca numai maximum jumatate din inscrisi. Ceilalti la munca si la meserii. Si cine nu poate nici acolo, sa ramana necalificati, ca e nevoie si de asa ceva

    • @ABC: In lumea civilizata este exact pe dos decat scrii tu. Cred ca nici in Zimbabwe nu e asa ceva. Tu din ce lume faci parte?

  2. Mai multe Stiinte (Biologie, Chimie, Fizica si asociate – Geologie, Geografie, etc) si Matematica. Cat mai multe – dar cu o programa inteligenta, practica, nu una care sa terorizeze elevii – din contra, cu un mod care sa faca elevii sa inteleaga frumusetea acestor domenii si sa le adore si sa le continue pe viitor in studiile superioare.

    Mai putina Literatura, si Istorie – nu deloc, dar putin. Si cat ramane, cu metode schimbate – sa disparea memorizarea inutila, si sa invete metode de a cautare si interpretare corecta (logica, educata) a informatiilor.
    Un minim de Sport TREBUIE sa existe. Si unul inteligent, focusat pe rezultat: disciplina mentala, forma fizica, dexteritate si spiritul de echipa si de fair play.

    Niciun fel de religie.

    • De asta nu mai există morală și disciplină că nu vrei tu religie.

    • Vorbești despre copii sau calculatoare, roboți ? Adică propui să dispară umanul și să rămână doar realul ? Ce ne mai trebuie istorie, literatură, religie, dacă știm ce !? Să ne facem copiii plini de simț competititiv dar seci ca oameni, fără nici un sentiment. Să fie toți matematicieni, info și să dăm foc Academiei Române. Ce atâta istorie și limba maternă. Doar suntem niște „entități” care venim de nicăieri și ne îndreptăm spre niciunde. Dealtfel acest demers idiot caută să elimine așa zisele materii nefolositoare, pt a ne alinia cu doctrina progresist-liberală. Iar eliminarea religiei, a literaturii și a istoriei sunt cap de afiș. Roboți goliți de umanitate, specialiști goliți de umanitate.

    • Depinde incotro vrem sa ne indreptam daca vrem progres nimic nu se face fara munca in acest caz trebuie sa luam exemplul tarilor care au realizat asa ceva toata lumea zice Franta Germania dar mai sunt si tari ca si Singapore Corea nu am fost dar uni zic ca esti pe alta lume intr-un cuvint cine vrea sa faca carte sapoata sa o faca cine vrea sport deasemenea fiecare ce inclinatie are.

  3. In ce hal ati ajuns?! Chiar nu mai e nicio speranta pentru o educatie civilizata si normala in tara asta! Vai de voi si de noi toti!

  4. La pachet cu reducerea orelor sa se suplimenteze vacantele cu cateva luni si de la sine inteles,marirea salariilor.

  5. Mai multă lectura, narare, rezumat al unui text. Posibilitatea ca un copil sa studieze intensiv o materie la care excelează, și mediu o materie care tine doar de cultura generala. Nu poți cere unui olimpic la matematica sa piardă de 3 ori mai mult timp cu studiul geografiei, doar pt a lua o nota care sa nu-i strice media. Și invers. Anumite materii, gen religie, muzica sa fie opționale, nu obligatorii. Ora de desen sa fie o ora cu activități multiple, în care copilul sa aleagă, desen, modelare, lucru manual, etc. Mai multe ore de activități în aer liber, scopul fiind responsabilizarea, sportul. Fără norme de atins fixe pt o anumita nota la sport. Nu poți pune un copil sa meargă pe bârnă, când el e bun la alergare….. Încă din clasa zero, ore de educație pt protejarea mediului….

  6. De ce trebuie să tot inventăm roata? A fost deja inventată!
    Nu ne place ce se întâmplă în gimnaziu.Foarte bine.Dar până am ajuns aici ,n a fost tot o dezbatere.Nu de aia am ajuns acum 5 ani la actualul model cu maxim 30 de ore/ săptămână și disviplinele actuale.
    Nu ne mai place.A venit un politician și a redus numărul de ore la gimnaziu la maxim 25 de ore/ săptămână maxim 35 de săptămâni /an.
    Oare s a interesat câte ore învață un copil la real schule( gimnaziu) în Germania? Acolo stă 7 ore/ zi la școală,40 de săptămâni /an.Și nimeni nu se plânge.
    Să reducem numărul orelor de istorie,că și așa n avem modele de urmat.De ce să l studiem pe Cezar,Alexandru cel Mare,Mircea cel Bătrân,Maniu,Brătianu… Ce am avea de învățat?Noi n avem nevoie de astfel de modele.Îi avem pe Dragnea,Sorina Pintea,Elena Udrea….
    Să reducem numărul orelor de studiu și să facem vacanțele cât mai lungi pentru ca elevii să vină cu plăcere la școală( ca n Finlanda,nu ca n Germania,Franța sau Coreea de Sud unde chiar se produce ).

  7. Buna seara, aceasta structura ce cuprinde cultura generala a fost gândită încă din Grecia antică. Ea trebuie sa ofere o paleta larga astfel încât copilul sa isi descopere înclinația. În societate regăsim toate aceste domenii si toate sunt necesare. Cred ca eliminarea unei discipline va produce un dezechilibru. Sigur, specialiștii în domeniu sunt cei care pot decide ponderea lor si nu importanta.

  8. Sunt de părere că dacă ar scoate de exemplu geografia, copiii nu ar mai ști în timp nici să își găsească pe hartă județul. Dacă scot matematica, e cam aiurea pentru cei care vor să meargă la facultate. Fără o bază în matematică nu poți face programare, de exemplu, sau în psihologie unde există statistică psihologică. Cum să înțelegi anumite lucruri dacă nu ai o temelie? Însă aș scoate din matematică lecțiile care nu folosesc nici la bac și nici în info sau altundeva. Aș opta pentru scoaterea limbii latine. Nu ajută cu nimic în viață. Aș mai scoate și religia. Pentru asta există biserică. Sau aș
    mai scoate sociologia (liceu). Nu aș mai da teme. Temele sunt multe, obositoare și enervante. Însă aș opta pentru proiecte pe grupe. Proiecte plăcute care să aducă satisfacție elevului, iar acesta să vină la școală cu drag și nu plictisit.

  9. Vorbești despre copii sau calculatoare, roboți ? Adică propui să dispară umanul și să rămână doar realul ? Ce ne mai trebuie istorie, literatură, religie, dacă știm ce !? Să ne facem copiii plini de simț competititiv dar seci ca oameni, fără nici un sentiment. Să fie toți matematicieni, info și să dăm foc Academiei Române. Ce atâta istorie și limba maternă. Doar suntem niște „entități” care venim de nicăieri și ne îndreptăm spre niciunde. Dealtfel acest demers idiot caută să elimine așa zisele materii nefolositoare, pt a ne alinia cu doctrina progresist-liberală. Iar eliminarea religiei, a literaturii și a istoriei sunt cap de afiș. Roboți goliți de umanitate, specialiști goliți de umanitate.

    • Invatamintului axat pe înțelegere nu pe memorare și echitate la bacalaureat între elevi.
      Examen la bacalaureat de ” limbă Română”, adică gramatica nu literatura.
      Nu este normal că elevii de la profil real să fie obligați în continuare sa memoreze comentarii, daca se merge tot așa, echitabil ar fi că cei de la uman să de-a examen la matematica, să demonstreze că știu macar ordinea operațiilor.
      La ora actuala examenul către demonstrează competențele de limba ale elevilor este cel de ” Evaluare Națională” la sfârșitul clasei a 8-a, pentru că atunci se încheie studierea gramaticii!

  10. Mai bine manele,joc pe telefon și ore de învățat să facă omul plângeri.

  11. Să le scoată dreagq pe toate…cineva pomenea de Finlanda..pai aia au niște scoli de zici că sunt retardați cu toții..dati-mi un nume de finlandez celebru care sa fi revoluționat lumea cu ceva…hai sa fie serioși…Occidentul ne vrea dar mai prosti și inculți…ei au nevoie de gunoieri, instalatori, frizeri, electricieni, zidari, etc nu de calificați superior..

  12. Depinde incotro vrem sa ne indreptam daca vrem progres nimic nu se face fara munca in acest caz trebuie sa luam exemplul tarilor care au realizat asa ceva toata lumea zice Franta Germania dar mai sunt si tari ca si Singapore Corea nu am fost dar uni zic ca esti pe alta lume intr-un cuvint cine vrea sa faca carte sapoata sa o faca cine vrea sport deasemenea fiecare ce inclinatie are.