EXCLUSIV Mircea Miclea: Rezultatele de la Evaluarea Națională reflectă o funcționare cosmetizată a sistemului, oglindesc efortul părinților de a asigura meditații și ocolesc deficitele din ultimii 2 ani. Ce nu au putut cosmetiza e diferența mult prea mare dintre rural și urban
Rezultatele obținute de elevi la Evaluarea Națională 2022, cu un procent al mediilor peste 5 care a ajuns pentru prima dată peste nivelul dinaintea introducerii camerelor de luat vederi în sălile de examen, după doi ani școlari afectați masiv de pandemie, “reflectă o funcționare cosmetizată a sistemului”, spune profesorul Mircea Miclea, fost ministru al Educației. Într-o analiză pentru Edupedu.ro, Mircea Miclea declară că “ce nu au putut cosmetiza rezultatele de la Evaluarea Națională este o diferență mult prea mare, care nu poate fi ascunsă oricât ai calibra subiectele, și anume diferența dintre mediul rural și mediul urban. Copiii din mediul rural au obținut de 3 ori mai multe medii sub 5 decât cei din urban”.
- Peste 82% dintre elevii care au susțiunut Evaluarea Națională în 2022 au luat medii peste 5. Ponderea copiilor din mediul rural care au luat medii sub 5 la Evaluarea Națională este de aproape trei ori mai mare decât în cazul elevilor din mediul urban, în timp ce elevii din orașe au luat de zece ori mai multe medii de 10 față de copiii de la sate (sursa și detalii)
Contactat de Edupedu.ro, fostul ministru Mircea Miclea a afirmat că dacă rezultatele obținute la examen de absolvenții claselor a VIII-a reflectă funcționarea reală a sistemului, “atunci sistemul funcționează, conform acestor rezultate, mai bine în acest an decât în toți cei 11 ani din urmă. Or toată lumea știe, inclusiv ministrul a recunoscut că mai ales din cauza pandemiei calitatea predării și învățării în educație s-a deteriorat substanțial în ultimii ani (…). Ca atare, nu putem spune că rezultatele reflectă funcționarea reală, din moment ce cu toții știm că funcționarea reală a sistemului a fost foarte slabă în ultimii ani”.
“Atunci avem a doua alternativă: și anume, să spunem că rezultatele reflectă o funcționare cosmetizată a sistemului; iar această alternativă e mult mai validă. Parțial a fost prezentată probabil indirect și de ministru, care a spus că subiectele au fost bine calibrate, adică au fost făcute în așa fel încât să se obțină rezultate bune fără a reflecta deficitele din ultimii 2 ani din sistemul educațional”, a afirmat Miclea.
În ceea ce privește discrepanța între rezultatele copiilor de la sat și ale celor din oraș, “cauza este determinată de lipsa de oportunități pentru cei din mediul rural, față de cei din urban; oportunități de a avea profesori buni și părinți care să își permită să îi susțină pe copii la meditații. Așadar, cred că diagnosticul sistemului trebuie pus mai degrabă uitându-ne la ce face efectiv sistemul, nu părinții cu resursele lor suplimentare”, a atras atenția fostul ministru Mircea Miclea.
Acesta a declarat că o soluție este ca banii “să fie dirijați în primul rând spre mediul rural, la nivel primar și gimnazial, în diverse forme, nu numai ca logistică (nu doar că punem table interactive), ci poate prin suplimentarea salariilor profesorilor, prin bonusuri pentru profesori, pentru a crea mai multe oportunități în mediul rural”.
Citește pe Edupedu.ro analiza integrală realizată de fostul ministru Mircea Miclea
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
12 comentarii