EXCLUSIV Miza campaniei declanșate de postul TV controlat de Maricel Păcuraru împotriva lui Sorin Grindeanu: Cumpărarea celor 10 procente deținute la Romprest de Compania Națională Aeroporturi București / Ministrul Transporturilor se opune vânzării, iar Realitatea Plus îl linșează mediatic / Pe rolul CNA sunt deja mai multe sesizări
Miza campaniei declanșate de Realitatea PLUS, post de televiziune controlat de Maricel Păcuraru, împotriva ministrului transporturilor, Sorin Grindeanu, este încercarea de a-l determina pe liderul PSD să accepte vânzarea celor 10 procente deținute de Compania Națională Aeroporturi București la Romprest, astfel încât patronul de la Realitatea să le cumpere, să devină acționar majoritar și să preia controlul asupra companiei, au declarat pentru G4Media.ro mai multe surse guvernamentale.
Pentru Maricel Păcuraru (deține prin fiul său 42,6% din Romprest) cumpărarea celor 10% este esențială, pe fondul conflictului cu celălalt acționar minoritar, gruparea Adimi-Drăcea (deține 43,7% din companie de salubritate). Compania Națională Aeroporturi București se află în subordinea ministerului transporturilor condus de Sorin Grindeanu. Prin urmare, o eventuală decizie de vânzare a acțiunilor are nevoie de gir politic.
Întrebat de G4Media.ro dacă este adevărat că intenționează să cumpere cele 10% din acțiunile CNAB deținute la Romprest, Maricel Păcuraru a răspuns: ”Dacă DNA-ul ridică sechestrul sunt interesat, dar din câte știu atât DNA-ul cât și DIICOT-ul au in lucru 2 dosare care privește atât Aeroportul cât și Romprest-ul. În momentul de față, firma fiului meu are calitate de parte vătămată”.
Postul Realitatea PLUS a lansat de câteva luni o campanie mediatică împotriva ministrului transporturilor, Sorin Grindeanu. Chiar și astăzi, 15 decembrie, realizatoarea Anca Alexandrescu anunță că va arăta ”cum sunt “persecutate” firmele austriece din domeniul constructiilor. Pe zeci de milioane de euro si contracte fara numar. Numai saptamana trecuta Grindeanu a semnat chiar in ziua in care Austria ne-a dat cu flit un contract de 62 de milioane de euro cu firma Porr Construct, la aeroportul Otopeni! Astazi insa au anulat inaugurarea tronsonului de autostrada Sibiu Pitesti, terminat mai devreme de aceeasi companie ca deh boicoteaza si ei firmele austriece”.
La întrebarea dacă este adevărat că ministrul transporturilor se opune vânzării celor 10 procente deținute de Compania Națională Aeroporturi la Romprest și că acesta este motivul atacurilor lansate de postul Realitatea Plus, Maricel Păcuraru nu a mai răspuns. Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, nu a răspuns apelurilor G4Media.ro.
- Maricel Păcuraru a fost condamnat pentru corupție la patru ani de închisoare în dosarul Poșta Română în 2014 și eliberat condiționat în 2017. Pe 3 noiembrie 2014, Curtea de Apel Bucuresti i-a condamnat definitiv pe Maricel Pacuraru si pe fostul director al Postei Romane Mihai Toader la cate patru ani de inchisoare cu executare, in dosarul privind politele de asigurare pentru angajati, in care prejudiciul este de peste patru milioane de euro.
Postul Realitatea PLUS are la CNA mai multe plangeri pe tema atacurilor lansate impotriva ministrului transporturilor, au declarat pentru G4Media.ro surse din Consiliu.
Linșajul mediatic, cîteva exemple
- ”Domnul Grindeanu, aveți zielele numărate, știu că nu vă place. Normal să visați să ajungeți șef la SRI. Nicio șansă. V-am stricat jocul. Uitați-vă cum arată Pasajul Domnești după ce a fost inaugurat și cu care se laudă inclusiv Grindeanu. Vedem și șantierul Timișoara. Se vede frumos filmat cu drona. Au spus: uite ce lucrare măreață, s-au lăudat. Dl Gindeanu, vă duceți în seara asta la Nuba?”, a spus Anca Alexandrescu, în emisiunea ”Culisele Statului Paralel”, difuzată pe data de 14 noiembrie, la Realitatea PLUS.
- Alt exemplu, din 23 noiembrie: ”Modernizarea căilor ferate din Românie propusă de Ministerul Transporturilor condus de Sorin Grindeanu va duce la dispariția a peste jumătate din linii și stații”
- Alt linșaj, din 24 noiembrie: ”Grupul de la Cluj este mai puternic ca niciodată. După ce a condus mai multe instituții de forță din România (SRI, Ministerul de interne, SIE), a stat tot timpul în spatele președinților PSD și a pus mâna pe CFR Cluj, acum vrea să “fure” afacerea imobiliară de la Cluj a Elenei Udrea. Caracatița intereselor s-a ramificat până la baronul PSD de Neamț Ionel Arsene, dar și la actualul șef de la Transporturi, Sorin Grindeanu”
Miza controlului asupra companiei Romprest este foarte mare, date fiind contractele mari derulate de compania de salubritate. Numai în sectorul 1, compania facturează lunar servicii de circa 12, 5 milioane de lei (circa 2, 5 milioane de euro pe lună). Primăria sectorului 1, condusă de Clotilde Armand, a dat în judecată Romprest pentru rezilierea contractului, însă procesul se află încă pe rolul instanțelor.
Amintim că fostul primar al Sectorului 1, Daniel Tudorache, este urmărit penal de DNA într-un dosar legat de aprobarea noilor tarife ale Romprest, potrivit unui comunicat DNA. Procurorii susțin că prejudiciul creat Sectorului 1 din București este de 944 milioane de lei, un prejudiciu-record. Tudorache e acuzat de DNA că ar fi acceptat să plătească ilegal facturi nejustificat de mari către Rompres, în ciuda unei decizii executorii a Curții de Conturi care ceruse recuperarea sumelor achitate în plus anterior.
Acționarii principali ai Romprest, familia Păcuraru vs. Andrei Drăcea, se află în conflict deschis de mai bine de un an, dar nici unul dintre ei nu deține pachetul de 50%1 din acțiunile companiei.
Potrivit portalului Confidas, structura acționariatului Romprest Service este următoarea, în acest moment:
DETACO LTD (Canada) – 42.69 %
EUROPREST INVEST SRL (România) – 30 %
PREMIUM MANAGEMENT TEAM SRL (România) – 13.76 %
SC COMPANIA NAŢIONALĂ AEROPORTURI BUCUREŞTI SA (România) – 10 %
FIRSTCOM LLC (SUA) – 3.54 %
Detaco LTD Canada este deținută de compania românească Magnum International Consulting, al cărei unic acționar este Paul-Cătălin Ionescu-Păcuraru, fiul de 27 de ani al lui Maricel Păcuraru, patronul Realitatea PLUS. Păcuraru jr. a preluat acțiunile Detaco LTD Canada de la Alexandru Cosmin Walter, fiul fostului patron, Florian Walter (fost Bucșă, decedat în 2019, fin al fostului ministru PSD al Transporturilor, Miron Mirea).
În schimb, companiile Europrest Invest și Premium Management Team sunt deținute de Andrei-Mihai Drăcea, un cetățean român născut la Moscova în 1966, cu afaceri cu statul în domeniul sănătății. Drăcea controlează, așadar, 43,76% din Romprest.
Este pachetul de acțiuni la Romprest preluat în 2014 de la fondul de investiții 3i Group PLC de către oamenii de afaceri Dragoș Dobrescu, zis Milionarul fără chip, și Radu Budeanu, patronul CanCan și Gândul, ambii membri ai grupului de la Monaco. Dobrescu a preluat 30 la sută din acțiunile Romprest prin firma Europrest Invest SRL, iar Budeanu, 13,76%, prin Premium Management Team.
Potrivit datelor de la Registrul Comerțului, în octombrie 2010, Dragoș Dobrescu a vândut 99,9% din Europrest Invest către Energymixx Europe – S.A. În februarie 2017, Energymixx Europe – S.A. (redenumită Europrest S.A.) i-a cedat firma Europrest Invest lui Andrei-Mihai Drăcea.
În august 2020, Drăcea a cumpărat pachetul majoritar de acțiuni la Premium Management Team de la Radu Budeanu. Așadar, acum, Drăcea controlează 43,76 la sută din Romprest. De menționat că administrator la Europrest Invest este Bogdan Adimi, fost șofer si paparazzo, actual vicepreședinte al CA al Romprest și director adjunct.
Orlando Valache era membru în CA al Romprest și administrator al operatorului de salubritate din partea Premium Management Team pe când această firmă era deținută de Radu Budeanu.
Și în fine, acționarul minoritar Firstcom LLC din SUA este reprezentat de Marian Măgureanu, alt administrator al Romprest, fiul fostului director al SRI post-decembrist, Virgil Măgureanu.
De observat că, în acest moment, nici una dintre grupările care dețin Romprest – Păcuraru vs Drăcea – nu deține pachetul de control în companie. Orice decizie majoră în operatorul de salubritate ar trebui arbitrată de Compania Națională Aeroporturi București SA, companie controlată de Ministerul Transporturilor (80% din acțiuni).
Citește și
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
24 comentarii