G4Media.ro

EXCLUSIV Top 10 cele mai fiabile mașini second hand / Care sunt…

Sursa Foto: carVertical

EXCLUSIV Top 10 cele mai fiabile mașini second hand / Care sunt cele mai frecvente defecțiuni care apar la mărcile celebre de autoturisme vândute la mâna a doua

Fiabilitatea unei mașini second hand (SH) poate fi factorul determinant dacă mergem sau nu într-un binemeritat concediu. Mai mult decât atât, o mașină fiabilă verificată în detaliu, va economisi foarte mulți bani și nu va sta în calea investițiilor cu adevărat importante. În acest articol, realizat de compania carVertical pentru G4Media.ro, vă vom prezenta topul celor mai fiabile mărci auto la nivel european.

Cum este evaluată fiabilitatea unei mașini?

Pentru a alcătui un top cu mașini fiabile este nevoie să adunăm informațiile din surse sigure, precum sondaje ale clienților, comunicate oficiale de presă ale producătorilor (când vorbim despre rechemări în service) sau în cazul nostru, baza de date carvertical.com.

Cele mai fiabile mașini vor apărea în listă cu un procent mic al defectelor. Acest procent reprezintă ponderea de mașini cu probleme, raportată la numărul de mașini analizate pe site. Defectele sunt mai grave sau mai ușoare, pornind de la parbrize de slabă calitate și până la injectoare problematice sau DPF-uri ce rezistă cât garanția.

Cele mai fiabile branduri de mașini

1. Kia – 23,47% dintre toate modelele analizate au avut defecțiuni:
Probleme obișnuite la servodirecția electrică ;
Frâna de staționare poate ceda ;
Filtrul de particule (la Diesel) se înfundă în cazul mersului necorespunzător.

2. Hyundai – 26,36% dintre toate modelele analizate au avut defecțiuni:
Coroziune în partea din spate a șasiului ;
Probleme cu frâna de staționare, imobilizarea roților fiind disproporționată ;
Parbrize de slabă calitate.

3. Volkswagen – 27,77% dintre toate modelele analizate au avut defecțiuni:
Volantul cu masă dublă poate ceda prematur ;
Cutia de viteze manuală se poate defecta ;
Modulul ABS/ESP prezintă erori.

4. Nissan – 27,79% dintre toate modelele analizate au avut defecțiuni:
Diferențialul poate prezenta diverse probleme ;
Apariția ruginii structurale în centrul lonjeroanelor ;
Termoflotul cutiei de viteze automate poate ceda.

5. Mazda – 29,89% dintre toate modelele analizate au avut defecțiuni:
Turbinele tind să dezvolte probleme pe motoarele Skyactiv Diesel ;
Simeringurile injectoarelor pot să nu mai etanșeze corespunzător în cazul mașinilor Diesel ;
Pompa de ABS cedează în mod frecvent.

6. Audi – 30,08% dintre toate modelele analizate au avut defecțiuni:
Uzură pronunțată a ambreiajului ;
Probleme pe partea de servodirecție ;
Diverse defecte ale cutiei manuale de viteze.

7. Ford – 32,18% dintre toate modele analizate au avut defecțiuni:
Volantul cu masă dublă și ambreiajul necesită reparații sau înlocuire ;
Probleme ale pompei de servodirecție ;
Cutia de viteze automată CVT poate ceda.

8. Mercedes-Benz – 32,36% dintre toate modelele analizate au avut defecțiuni:
Pătrunderea umezelii în interiorul blocurilor optice/faruri ;
Garniturile injectoarelor de motorină pot să nu mai etanșeze corespunzător ;
Probleme comune cu sistemul de frânare Sensotronic (SBC).

9. Toyota – 33,79% dintre toate modelele analizate au avut defecțiuni:
Senzorul de înălțime al suspensiei pe spate poate avea erori/poate ceda ;
Defectarea instalației de aer condiționat ;
Predispoziție la coroziune severă.

10. BMW – 33,87% dintre toate modelele analizate au avut defecțiuni:
Senzorii modulului ABS se pot defecta ;
Diverse probleme pe partea electrică ;
Neregularități în reglajul unghiurilor la roţi.

Mașinile SH fiabile sunt cele mai cumpărate?

Sursa: carVertical

Rata de cumpărare a mașinilor este într-o continuă variație, însă noi vă vom prezenta lista cu cele mai vândute mărci auto la ora actuală :

Kia vs BMW
După cum putem observa, fiabilitatea nu este direct proporțională cu preferințele clienților. Spre exemplu, modelele Kia (cele mai fiabile mașini din lista noastră) oferă multe opțiuni iar calitatea materialelor se apropie de cea a unei mărci premium, însă BMW este preferat datorită imaginii pe care o reprezintă. Chiar dacă defecțiunile sunt mai costisitoare și mai frecvente, există un public-țintă care nu va acorda atenție altor producători.
BMW este o marcă cu tradiție de peste 80 de ani în domeniul auto, modelele sale fiind mereu în topul calității și luxului cu tentă sportivă.

Kia este un brand relativ nou care a reușit să evolueze substanțial în ultimii ani cu modele precum Ceed sau Sportage, competitori redutabili pentru binecunoscutele: VW Golf, Ford Focus, BMW X3, Audi Q3 sau VW Tiguan.
Când achiziționăm un model Kia, putem beneficia de garanția de 7 ani (transmisibilă), lucru ce ne va fi util în cazul apariției unei defecțiuni. Din păcate, nu putem spune același lucru și despre BMW.

Hyundai vs Audi

Un alt exemplu relevant poate fi observat între Hyundai și Audi, acestea ocupând locurile 2 în top mașini fiabile vs top cele mai vândute.

Producătorul sud-coreean a creat modele cu numeroase dotări, la prețuri rezonabile și cu un design atractiv (Tucson, Santa Fe) în vreme ce Audi a avut o abordare conservatoare.
Design-ul mărcii Audi este unul asemănător precedentei generații (în cazul oricărui model). Dotările sunt costisitoare, prețul de bază al mașinii fiind orientativ ( o mașină bine echipată poate costa semnificativ mai mult față de prețul inițial).

Fiind o mașină fiabilă, Hyundai oferă o garanție de 5 ani, cu km nelimitați, valabilă internațional și transmisibilă. Astfel, putem achiziționa fără griji inclusiv un model “import Germania”.

Unii cumpărători înclină balanța spre aspect, popularitate și sportivitate, în timp ce alții se axează pe fiabilitate, utilitate și ergonomie. Alegerea finală aparține în totalitate clientului, în funcție de așteptările și nevoile sale.
Putem avea încredere în piaţa de maşini second-hand?

Întotdeauna va exista un oarecare risc în achiziţionarea unei maşini la mâna a doua. În România, majoritatea automobilelor listate spre vânzare au maxim 200.000 km parcurşi, “reali”, fiind îngrijite, fără defecte de ordin tehnic sau estetic.

Nu spunem că toate anunţurile de vânzare ascund un adevăr neplăcut (şi costisitor) dar considerăm că este o idee bună să verificăm cu atenţie starea tehnică şi istoricul maşinii pe care vrem s-o cumpărăm.

În continuare vă vom arăta o statistică a cazurilor de kilometraj dat înapoi pentru branduri auto populare.

Sursa Foto: carVertical

În concluzie, indiferent de statistici, fiecare client îşi asumă decizia în funcţie de nevoile şi preferinţele sale. Sfatul carVertical este să alegem responsabil, cercetând micile detalii care pot face diferenţa dintre o maşină care ne va afecta financiar şi una care ne va ajuta zilnic, fără surprize neplăcute.

Notă: carVertical este o companie specializată în verificarea istoricului mașinilor second-hand

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

36 comentarii

  1. diferenta de 10% dintre primul si ultimul nu e mare avand in vedere ponderea ultimei clasate in strada fata de prima,pentru 1 hyundai exista 10 bmw-uri.

    • oau, un articol care nu-i injura pe unguri
      nu va mai da Soros bani si serey subiectele aferente?

    • No, datele sunt date în procente, nu în numere absolute. Al naibii skoala vieții, nu ajută în cazul de față 😛

  2. Lasa boss. E ok. Ia-ti tu Kia, sa fii in rand cu colegii corporatisti, sa vad circle-jerk-uiti intre voi povestindu-va ce concediu fain ati tras voi in Croatia si cum „o tinut ata la 130″ pe autostrada. Cine stie, isi ia BMW, ca BUG Mafia avea dreptate – ” stromelangul are alt gust in BMW”, si doi, simti toate nevestele corporatiste din bloc cum iti dau ocheade de la balcon in timp ce geeks-ii lor cara baxurile de apa pe scari. BMW forever.

    • Si asa a aparut primul cocalar care traieste cu impresia ca si ultimul gunoi de BMW este mai bun decat orice masina existenta pe piata, vorba lui ”stromelangul are alt gust in BMW”, cred ca Raul ne povesteste din experienta, stie el ce stie 😉

    • Expresia gurmanda ii apartine lui Ombladon. 🙂

    • Când parcam azi in fata blocului și ma pregăteam sa scot un bax de apa din santa fe ul dat moka de corporatie am văzut cu coada ochiului un cocalar in opinci care spărgea semințe rezemat de un X5. Raul, tu erai? Te făceai ca pleci dar n-ai bani de benzina?

    • Dacă as fi scris un comentariu, la fel ca al tău ar fi sunat, bv!!!!

    • @Corporatistul – Stai linistit puiut, ca nu e chiar asa. Vezi tu, in Romania nimeni nu te iarta daca n-ai bani. Poti sa spui tu oricat de mult ca tie nu-ti pasa, ca tu traiesti ok, cumpatat si bugetat – la final, suntem mai toti prinsi in sistemul asta. Ai un job ok, familie tanara, ai niste ani in firma. Esti cu apartamentul in rate platite la zi, si din momentul aparitiei celei de-a doua linii pe testul de sarcina al sotiei (care lucreaza la aceeasi firma cu tine sau cel putin in domeniu) ai si batut palma pe o Octavia Estate „de familie”. Sotia a vrut „automatica”, tu ai vrut „navigatie + DAB+ACC”. Anii trec cu concedii la mare la munte cand practic „te muti” asa multe bagaje bagi in masina desi n-ai nevoie si de fapt observi ca nu iti trebuia bena de Octavia. Vine prima zi de scoala. Acuma, tu inca din zilele de gradinita observasesi ca, indiferent cat de mare e aglomeratia, parintii colegilor copiilor tai apar cu „vapoarele” – nu conteaza aglomeratia sau ingustimea strazii. La scoala e si mai si. Pe langa vapoare, invatatoarea/invatatorul au simtul fin dezvoltat si stiu cine cu ce vine. Nu va fi chiar pe fata, dar s-ar putea sa afli intr-un an ca copilul tau e singurul strigat pe nume de familie, pe cand ceilalti pe numele mic. Chestia asta traumatizeaza. Cu masina la fel. Dupa ce ti-ai tras tu o Octavia si s-o dus prima saptamana, vezi cu stupoare cum ceilalti colegi, cu care radeai de cocalari si schimbati link-uri de TNR, rand pe rand apar cu BMW, cu SUV-uri, si cu putina rusine sau deloc, isi schimba „narativul” in „e mai ok…e mai comoda…nu am drumuri chiar asa lungi…” La final, iti dai seama ca ai picat de fazan. Toate bugetele tale si traitul ok in Romania ti-or adus, rate, nervi, copil marginalizat subtil la scoala si imagine de idiot auto la birou. Cu sotia…cam la fel. Dupa ce primele doua colege d-ale ei incep a fi aduse si duse la si de la birou cu „SH-uri de lux”, va incepe sa-ti arunce in conversatie „a venit dupa Dana cu Mercedesul…nu stiu…parea ceva vechi…dar merge super!”…in momentul ala imaginea e gata: Romania ti-a aratat ca aici statusul primeaza fie si daca nu-l faci deloc pentru tine ci pentru ceilalti. Nu vei putea educa Romania sa fie altfel. Nu acum. Foamea din comunism a fost prea mare pentru a ne multumi cu Kia, Skoda, etc…poate peste o generatie sau doua.

    • Ce copil chinuit ai fost, măi Raul, dacă simți cu adevărat ceea ce scrii! Mă bucur pentru tine că ai reușit să-ți iei BMW!

    • Raul, ți-aș strânge mâna pentru comentariul cel lung. Mi-e greață când văd că nimeni nu-ți dă dreptate.

  3. Foarte multi isi cumpara masini SH pt ca n-au bani de-o bicicleta 🙂

    • Romanul pana nu moare de cancer, infarct, diabet, nu invata lectia … 🙂

    • Subtil, dar ăia cu BMW nu se pricep la biciclete, să înțeleagă de ce mașina lor e mail ieftină decât bicicleta atârnată pe KIA

    • Si corporatistii cu biciclete scumpe sunt tot un fel de cocalari care vor sa epateze. Mai incet cu bicicicletele ca faceti cancer de testicole si pe urma tot pe BMW-istii slinosi si taranoi va pica magareata sa va satisfaca femeile. Vreti sa fiti „altfel”, inteleg, dar luati-va macar trotinete electrice sa nu mirositi la birou. Una peste alta… sa detii un BMW nu te face mai josnic, asa cum nici sa asculti Jazz nu te face mai nobil. Educatia de acasa lasa de dorit in 90% din cazuri, atat la bisnitarii de masini, cat si la IT-isti. Rar gasesti personaje elevate, pozitive, care sa imbunatateasca pe ei insisi si pe cei din jur; in mare parte, gasesti doar frustrati care ragaie critici. Viata e grea si frustranta, e adevarat… si nu e pentru toata lumea.

  4. Cea mai buna masina : Dacia. In Romania nu are sens altceva. Toata planeta cumpara Dacii, numai romanii se sparg in SUV-uri, in caz ca face ‘proasta’ accident sa nu fie letal. Evident, pe bani munciti cu sudoare … si se mai zice ca romanu-i sarac … La fiecare dacie vad alte 9 straine … E rusinos domne sa ai masina romaneasca, masina care aducea 30% din PIB, dar ce sa stie prostii … Oricum, bicicleta e viitorul … Cautati-le pe alea electrice de 27 000 de lei. 😀 Minunate.

    • CTP-ule, tu esti ma?

    • Marca Dacia este ținută într-o „înapoiere” tehnologica de proprietarul Renault, pentru a nu „canibaliza” alte modele produse de companie. Totuși, sunt de urmărit modelele noi Sandero și Logan care apar în septembrie, pentru cei care nu își doresc o mașină de lux, evident.

  5. Traiasca cazanele non-euro cu EGR Off, DPF anulat samd pe care proprietarii nu si le permit sa le aiba in proprietate.
    Statul se bucura ca i-a bani la greu de pe urma rularii lor dar aerul are de suferit la greu. Comparati in marile orase cum era aerul in perioada restrictiilor de pe la inceput si cum este azi.
    Ma bucur ca cei din occident se respecta si multi nu mai vor sa cumpere motoare cu ardere interna iar tineretul se deplaseaza cu mijloace de transport alternative. Industria se misca greoi dar presiunea pe ei a devenit prea mare si in ultima perioada grabesc schimbarea paradigmei.

  6. Tânăra simpatică, manierată, curată, dezinhibată ,dornică de aventuri vând tractor defect.

  7. Foarte buna diversiune acest articol.
    Data viitoare cand veti mai masca alte stiri ma astept la subiecte pe teme religiase sau sexiste.

  8. Perfect de acord cu prima fraza. Sa mai vorbim ca-s facute sa se strice ? Candva Ford avea de gand sa faca unele de canepa, aparent foarte rezistente si mult mai usoare. S-a ales praful de idee iar canepa sa ilegalizat misterios mondial … Canepa din care poti face atatea si atatea … De la ulei pana la izmene, funii si alte necesitati … Aparent si caroserii …

    Legat de masini, prefer masina pur analoga/mecanica, n-am incredere in ‘partea electrica’, in special cand nu mai exista control direct asupra masinii, totu-i software, pai e stiut ca software-ul e intotdeauna coruptibil daca nu-i pur functional, ceea ce nu se gaseste pe piata … Sa va interesati cum mai ramane din cand in cand cate-o Toyota cu acceleratia blocata de-i arunca pe oameni de pe munte …

  9. *s-a :-@

  10. Articol facut special pentru discutii multe. Graficul este perfect pentru manipulare, textele sunt cu tenta comerciala, de reclama la Kia etc. Sa spui ca sondajele cu parerile clientilor sunt un fapt stiintific pe care ne putem baza este cel putin o gluma. Sa compari diversele probleme electrice cu coroziunea lonjeroanelor este hilar. Unele masini au mai putine accesorizari decat altele …
    Una peste alta, un articol de 2 bani cu subtila reclama mascata.
    Cat despre Corporatistul care stie mai bine de ce bicicleta e mai scumpa, nu a condus destule masini la cei 20 ani pe care-i poarta cu mandrie.

  11. Numai asa am ajus sa ma dezabonez de la G4M…

  12. Daca au ajuns marci fabricante de cazane gen Audi, Mercedes si ori Ford sa fie peste Honda si Toyota, e clar ca acest clasament e facut de vreun degustator de caramele.

    • …sau sa clasezi doua dintre cele mai bune mașini din lume la coada clasamentului mi se pare hilar. Cei care își cumpără Logan, kia sau Hyundai, nu au mers în viata lor cu Mercedes sau BMW de 15-20 de ani, sa ai la vârsta asta confort și dotări la care mărcile eumerate mai sus încă nu s au întâlnit cu ele. Am mai multe argumente doar ca gândirea omului n o poți schimba, deci fiecare sa și ia ce masina vrea, fără sa l judece pe celelalt…asa mi se pare corect, sa ți asumi decizia.

  13. O prostie de clasament. Exclus sa fie vw pe locul 3, iar honda sa nu apara in top… Probabil nu au gasit nicio honda in service, altfel nu imi explic. In plus, prefer o kia la care sa se strice servo sau frana de mana decat ford la care sa pice ambreiajul cu volanta sau cutia de viteze. Iar in loc de bmw, prefer sa merg cu taxiul. Daca doar defectele alea au aparut la bmw, inseamna ca e vorba de masini vechi din anii 80-90. La bmwurile mai noi sunt probleme mult mai mari. Apoi, skoda unde e? E plin in service de skode cu motoare 1.2 si 1.4 si cutii dsg. La carvertical nu se aude?

  14. Dețin 2 masini, ambele cumpărate noi, 0 km :
    Ford Focus benzină – îl am din 2008
    Mercedes GLC benzină – îl am din 2017

    La nici unul nu s-a stricat nimic.
    Fordul e super fiabil, nu i-am schimbat decât plăcuțele de frână și ștergătoarele de parbriz în 12 ani. Mi-e drag, mai merg din când în când cu el.

    Dar confortul pe care ți-l dă Mercedesul e de neegalat. Și nu mă refer doar la confortul fizic, mă refer la „a vedea viața printr-un geam de Mercedes, din interior” !

    Articolul e o mizerie vorbește despre Diesel, care e pe cale de dispariție în țările civilizate. Mai avea puțin autorul și compara motoare pe abur.

    Nu văd nici un rost să cumperi un Kia disel, e mai ok din orice punct de vedere un Sandero benzină : poluează mai puțin, arată la fel de bine, îți oferă cel puțin aceiași prestanță, e mașină europeana. Românii nu ar trebui să uite că UE și Sua ne-au scos din mocirlă, că ne ajută permanent, economic și dpdv al securității. Nu ar trebui cumpărate decât produse UE sau americane, pe cât posibil

  15. VW INAINTEA TOYOTA? Sa va bagati sondajul asta direct in rect. Nu ma refer in primul rand la g4media, cat la autorii sondajului manipulator in favoarea conservelor germane

  16. Doar doua comentarii:
    1. Am avut un Kia Sorento si s-a defectat de cateva ori bune. Cele mai nashpa doua probleme au fost dectiunea la sistemul de transmisie automata 4X4 si un rulment spart in cutia de viteze, care, evident, a distrus cam tot.
    Cea de-a doua a fost la 102.000 km si am platit-o pt ca iesisem din garantie (de 2000km).
    Kia customer service – 2 din 5.
    2. Skyactiv de la Mazda este un motor aspirat (2000cmc si 150 CP) si nu comprimat (1000cmc si 120CP) asa ca nu inteleg ce turbina se defecteaza?
    In rest, cam superficiala argumentatia. Parerea mea.

  17. Dacă aș avea posibilitatea mi-aș lua o mașină de epocă și aș vrea să fiu eu cel mai demodat din țară.

  18. mai ,mai ,voi habar nu aveti la felul in care va exprimati ca sunteti analfabeti ,jargoane ,cuvinte care nu le intelegeti ,nervi imi pare ca vad o cireada de boi care cauta sa se jignesca !,nu am inteles nimic
    vlahi romanizati.