G4Media.ro

EXCLUSIV Trei ordine interne ale șefului DNA: Toate măsurile de supraveghere tehnică…

Sursa foto: Ilona Andrei / G4Media

EXCLUSIV Trei ordine interne ale șefului DNA: Toate măsurile de supraveghere tehnică se comunică ”de îndată” conducerii Direcției / Procurorii vor raporta lunar situația măsurilor asiguratorii în cauzele penale / A fost declanșat un control intern al dosarelor aflate în lucru

Procurorul șef DNA, Marius Voineag, a dispus, printr-un ordin intern emis la data de 10 august consultat de G4Media.ro, ca toate măsurile de supraveghere tehnică solicitate de procurori să fie comunicate ”de îndată”, prin email, conducerii DNA, mai exact la cabinetul procurorului-șef și la cabinetele procurorilor-șefi adjuncți, fiind indicate adresele de mail ale lui Marius Voineag, Tatiana Toader și Paul Dumitriu.

O circulară similară a fost emisă în octombrie 2013 de către fostul procuror șef DNA, Laura Codruta Kovesi. Circulara a fost în vigoare cinci ani, fiind revocată în 2018 de procurorul șef internimar de atunci, Anca Jurma.

Printr-un alt ordin intern emis de șeful DNA, Marius Voineag, procurorilor li se cere să raporteze lunar măsurile asiguratorii luate în cauzele penale (valoarea bunurilor indisponibilizate).

Printr-un alt ordin, emis cu o zi înainte, pe data de 9 august, procurorul șef DNA anunță efectuarea unui control tematic al dosarelor aflate în lucru în structurile teritoriale. Cotrolul va fi realizat în perioada 4 septembrie 2023 – 16 octombrie 2023 de către procurorul Ioan Viorel Cerbu, consilier al șefului DNA, Silviu-Paul Dumitriu, procuror-șef adjunct al DNA, Tatiana Toader, procuror-șef adjunct al DNA, Ionuț Ardeleanu, procorur șef de secție, Marian Drăgulescu, procuror șef adjunct DNA și de procurorul Dumitru-Constantin Călina, consilier al șefului DNA.

Potrivit surelor G4Media.ro, cele trei ordine emise de șeful DNA au în vedere eficientizarea activității instituției, având în vedere că există servicii teritoriale cu activitate extrem de slabă și care nu au realizat, timp de șapte luni, nici o interceptare în dosarele penale aflate în lucru.

Sursa: G4Media.ro

Ordin privind comunicarea măsurilor de supraveghere

”Cererile formulate de procurori în procedura de emitere a măsurilor de supraveghere tehnică reglementată în art. 140 C.p.p., precum și ordonanțele emise, conform art. 141 C.p.p., cu privire la aceleași măsuri autorizate de către procurori, se comunică, de îndată (anterior expedierii către instanță/organ judiciar de punere în executare), prin e-mail, la cabinetul procurorului-șef direcție și la cabinetele procurorilor-șefi adjuncți, fără a întrerupe sau afecta circuitul legal și regulamentar de sesizare a judecătorului de drepturi și libertăți de la instanța competentă și, respectiv punerea în executare măsurilor autorizate.”

Sursa Foto: G4Media.ro

Ordin privind efectuarea controlului tematic

Art. 1. Efectuarea, în perioada 04 septembrie 2023 – 16 octombrie 2023, a unui control tematic al dosarelor aflate în lucru la procurorii din cadrul Direcției Naționale Anticorupție – Structura teritorială.
Art. 2. Obiectivele controlului sunt:
(1) Verificarea ritmicității actelor de urmărire penală.
(2) Examinarea măsurilor dispuse și a actelor efectuate de procurori, în raport cu dispozițiile procedurale incidente.
(3) Verificarea respectării dispozițiilor legale de către procurori cu privire la cererile formulate în cursul urmăririi penale de subiecții procesuali principali, părți sau avocații acestora.
(…)
(1) În urma efectuării controlului, persoanele menționate la art. 3 vor întocmi câte un raport care va conține aspectele remarcate, concluzii, precum și propuneri de remediere a eventualelor deficiențe constatate.
(2) În cuprinsul raportului de control vor fi evidențiate distinct cauzele penale mai vechi de 5 ani de la sesizare.
(3) Raportul de control va fi pus la dispoziția conducerii DNA până la termenul de 22 octombrie 2023.
Art. 5. Măsura va fi adusă la cunoștință procurorilor menționați la art. 3, precum și procurorilor din cadrul structurilor teritoriale ale Direcției Naționale Anticorupție, prin Serviciul resurse umane, perfecționare profesională și documentare va aduce la cunoștința personalului din cadrul Direcției Naționale Anticorupție dispozițiile prezentului ordin.

Ordin privind raportarea măsurilor asiguratorii

Având în vedere că eficiența urmăririi penale ar trebui analizată nu doar prin prisma hotărârilor de condamnare obținute, cât și prin rezultatul în ceea ce privește recuperarea produsului infracțional, pentru că nimeni nu trebuie să beneficieze de câștigurile obținute în urma săvârșirii de infracțiuni (nullum comodum capere potest de sua propria iniuria),
Având în vedere dispozițiile art. 249 alin. (1) C.proc.pen., în vederea determinării ratei de acoperire, prin bunuri efectiv indisponibilizate, a valorii amenzii penale/produsului infracțiunii/prejudiciului/cheltuielilor judiciare în considerarea cărora au fost dispuse măsuri asigurătorii,
emite prezentul ordin:
Art. 1 – Raportarea lunară a situației măsurilor asiguratorii în cauzele penale înregistrate pe rolul Direcției Naționale Anticorupție, prin completarea rubricilor următorului tabel:

Valoarea nominală până la concurența căreia a fost dispusă măsura asigurătorie (RON)
Valoarea nominală totală a măsurilor asigurătorii dispuse (RON)

Valoarea totală a bunurilor efectiv indisponibilizate (RON)

Valoarea bunurilor efectiv indisponibilizate prin măsura asigurătorie dispusă (RON)
Valoarea totală până la concurența căreia s-a dispus măsura asigurătorie conform art.249 alin.3 C.proc.pen.

Valoarea bunurilor efectiv indisponibilizate prin dispunerea măsurii asigurătorii conform art.249 alin.3 C.proc.pen.
Valoarea totală până la concurența căreia s-a dispus măsura asigurătorie conform art.249 alin.4 C.proc.pen., în vederea confiscării speciale

Pe teritoriul României
Valoarea bunurilor efectiv indisponibilizate prin dispunerea măsurii asigurătorii conform art.249 alin.4 C.proc.pen. în vederea confiscării speciale

În alt stat (UE / non-UE)

Valoarea totală până la concurența căreia s-a dispus măsura asigurătorie conform art.249 alin.4 C.proc.pen., în vederea confiscării extinse

Pe teritoriul României
Valoarea bunurilor efectiv indisponibilizate prin dispunerea măsurii asigurătorii conform art.249 alin.4 C.proc.pen. în vederea confiscării extinse

În alt stat (UE / non-UE)

Valoarea totală până la concurența căreia s-a dispus măsura asigurătorie în vederea reparării pagubei conform art.249 alin.5 C.proc.pen.

Valoarea bunurilor efectiv indisponibilizate prin dispunerea măsurii asigurătorii conform art.249 alin.5 C.proc.pen.
Valoarea totală până la concurența căreia s-a dispus măsura asigurătorie în vederea acoperirii cheltuielilor judiciare conform art.249 alin.5 C.proc.pen.

Valoarea bunurilor efectiv indisponibilizate prin dispunerea măsurii asigurătorii conform art.249 alin.5 C.proc.pen.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

5 comentarii

  1. De mult a venit timpul să se miște și DNA „mai cu talent”, dar este mai probabil să fie vorba despre o nouă răfuială între diferitele aripi ale cleptocrației, care se bat pe resursele publice.

  2. 1.Are acum DNA mijloace proprii de interceptare si personal calificat sa le foloseasca ? 2. Acum interceptarile sunt acceptate legal ca probe sau in instante raman apa de ploaie , rumegus pentru tembeliziuni, obiect de lupte interne ? 3. DNA e mai mult decat o sigla , un instrument care serveste la simularea democratiei ca Fiinta Nelocuita a zis dupa motiune ca a alungat coruptia din tara si tot ce a urmat (Strategia de aparare in care coruptia in mandatul doi nu mai e amenintare la statul de drept, modificarile la codul penal, etc etc) a fost conform acestui semnal ?! 4. La ce folosesc masurile asiguratorii daca nu exista confiscarea extinsa -Directiva UE initiata de Macovei si neadoptata de Romania de prin 2018…- adica nu exista finalitate ? 5. Macar toate astea nu arata ca DNA a fost transformat prin legi (mai abitir dupa dragnea…) in un instrument care serveste doar simulatiunii numite : stat de drept, anticoruptie , lupta cu aparentele, bla, bla

  3. Există vreo justificare a șefilor sau doar vor să știe pe unde trebuie intervenit?

  4. Așteptăm să vedem pentru structurile teritoriale în discuție rezultate concrete,dar eu mă îndoiesc de acest lucru și de faptul că ele,rezultatele vor ajunge eficiența și strălucirea celor din vremea dnei.Kovesi.

  5. Dincolo de cele trei ordine,care pot fi pârghii de control binevenite pentru eficientizarea activității, e nevoie de procurori bine pregătiți și dedicați profesiei,iar cine nu are aceste calități nu are ce să caute în DNA.