Există o lume pe care criza o ocoleşte: Vânzările de bunuri de lux au înregistrat în 2022 o creștere de 21% / Achizițiile de bijuterii înregistrează o creştere de +8%, în timp ce la ceasuri, creşterea este de doar +5%
Criză? Care criză? Pentru oamenii care au mulți bani, criza nu vine niciodată, sau aproape, iar inflația este în cel mai rău caz un subiect de discuție, dar niciodată o problemă reală. O confirmare indirectă soseşte din datele observatorului Altagamma privind vânzările de bunuri de lux care arată că 2022 va fi un an record la nivel global, cu o creștere de 21%, adică peste 1,4 trilioane de dolari, scrie Il Fatto Quotidiano, citată de Rador.
O cursă favorizată atât de creșterea prețurilor, cât și de creșterea cantității de produse achiziționate. Potrivit studiului, scenariul pare a fi unul optimist și pentru anul 2023, cu marje crescând cu 6% și până la 8% pentru companiile al căror target este alcătuit exclusiv din consumatori de vârf, oameni extrem de bogați, pe care băncile care le gestionează activele îi numesc Ultra High-Net Worth Individuals. Paradoxul, aşa cum explică raportul, constă în faptul că această situaţie pare a fi una pe termen lung, iar în 2030, valoarea de piață a bunurilor personale de lux ar trebui să crească la aproximativ 540-580 de miliarde (+60%, sau chiar mai mult față de 2022). Studiul mai explică şi faptul că în anul 2022, unele companii și-au majorat prețurile, ținând sub control creșterea costurilor, generând marje mai mari de câştig decât cele estimate pentru anul viitor”.
”În 2023, creșterea va fi determinată în primul rând de mărirea prețurilor și de îmbunătățirea mixurilor de vânzări. Volumele vor avea o creștere mai conținută față de anii precedenți și posibila dificultate de a ține sub control costurile va limita creșterea potențială a profiturilor”.
Raportul reconfirmă leadership-ul accesoriilor: +8,5% la marochinarie şi +7% la încălţăminte. Îmbrăcămintea (+6%) și produsele cosmetice (+5,5%) confirmă ritmul de creștere din 2022. La capitolul cosmetice, primează Asia. Achizițiile de bijuterii înregistrează o creştere de +8%, în timp ce la ceasuri, creşterea este de doar +5% şi continuă tendinţa de căutare a pieselor ”handmade” sau a modelelor unicat.
Din punct de vedere geografic, se estimează că Europa va avea o creştere de 5%, datorită călătoriilor internaționale (în special din SUA, graţie cursului favorabil euro-dolar, dar și din țările arabe) care va compensa cererea internă mai slabă. Tot pentru Statele Unite, odată cu dezvoltarea de noi teritorii și cu o cerere internă mai puternică decât în Europa, se prognozează o creștere de 5%. America Latină și Japonia vor fi şi ele în creștere (+6%), în timp ce estimările pentru China și Asia sunt mai greu de făcut.
În special în China, politicile de izolare ”ar putea veni la pachet cu efecte neprevăzute”. Piața ar trebui să beneficieze în continuare de o deschidere și, datorită efectului de rebound, consumul ar putea crește cu 9%. Pentru Orientul Mijlociu este de așteptat un +7%, cu zone precum Emiratele Arabe Unite (dar și Turcia) care – nefiind afectată de sancțiuni – profită de consumul rusesc.
Pentru produsele Made in Italy ”mai este loc mare de creștere” și ”ne propunem să lucrăm împreună cu organisme intermediare și cu asociații pentru a consolida fundamentele industriei noastre de excelență, pentru a sprijini dezvoltarea acesteia și a o promova în întreaga lume”, a precizat ministrul întreprinderilor și Made in Italy (fostul Minister al Dezvoltării Economice), Adolfo Urso, cu ocazia prezentării raportului.
Sursa: Il Fatto Quotidiano/ Rador/ Traducerea: Cătălina Păunel
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank