G4Media.ro

Explicațiile Inspectoratului Scolar din Iași pentru ghidul care prezintă legăturile culorilor cu…

Foto: Facebook

Explicațiile Inspectoratului Scolar din Iași pentru ghidul care prezintă legăturile culorilor cu paranormalul și cu eliminarea “toxinelor emoționale” și a celor din colon: informații “scoase din context”, importante pentru educația copiilor cu nevoi speciale

Inspectoratul Școlar Județean Iași a reacționat la articolul publicat miercuri de Edupedu.ro, ce prezenta un “ghid de bune practici” publicat sub egida instituției, în care erau prezentate exemple de promovare a pseudoștiinței în școală, anume presupuse legături ale culorilor cu paranormalul și cu vindecarea unor afecțiuni. Într-un comunicat, instituția afirmă, între altele, că “ideile din conținutul articolului se raportează la suportul de curs oferit de agenția de formare din Italia” care a organizat un program de pregătire la care a participat autoarea textului, dar și că resursele bibliografice menționate ar aborda “elemente de specialitate legate de influența cromoterapiei în educația copiilor cu nevoi speciale”.

Edupedu.ro a prezentat Ghidul (semnalat inițial, pe Facebook, de Alexandru Toma Pătrașcu) după ce l-a verificat și făcând trimitere spre consultarea detaliată a documentului pe site-ul IȘJ Iași. În aceste condiții, instituția ieșeană afirmă, în comunicatul său, că informațiile prezentate ar fi fost “scoase total din context și, în acest fel, termeni care au relevanță pentru specialiști în educația specială a copiilor cu dificultăți au primit semnificații peiorative, care nu mai aparțin în niciun fel textului inițial”.

Inspectoratul nu precizează care anume este relevanța acelor termeni pentru specialiști.

Același comunicat al Inspectoratului afirmă că informațiile din articol sunt “puncte de vedere exprimate în literatura de specialitate și cea specifică educației copiilor cu nevoi speciale, în cazul cărora este extrem de importantă stimularea senzorială și utilizarea spectrului cromatic”.

Citește articolul complet pe EduPedu.ro

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

5 comentarii

  1. mai era un nebun cu flacara violet…. a ajuns bine se pare ….

  2. Se pare ca cei cu”nevoi speciale” sunt la Inspectorat. Cum sa crezi ca o noua generatie va pune baza pe stiinta si gandire logica cand au astfel de „dascali” Si care solicita zilnic marirea salariilor pentru „contributia de exceptie la formarea noii generatii”.

  3. Am parcurs Ghidul, MINTE ISJ Iasi!
    Abia de la Pagina 57/137 pana la Pagina 65/137 se vorbeste in Ghid despre copiii cu nevoi educationale speciale!
    In rest, recomandarile sunt pentru Elevi in general!
    Majoritatea capitolelor din Ghid par copii ale diferitelor surse de informare despre diferite initiative din sistemul de invatamant, tot soiul de „proiecte” din Malta, din Islanda, Italia, deci NIMIC creativ, educativ, adica UTIL elevilor!..
    Mihai Maci scria ieri pe subiect, pe Hotnews, ca abundeenta unor astfel de „proiecte” are o explicatie simpla:
    „Nebunia proiectelor.
    Și totuși, vă veți întreba, cum se poate ca inspectori școlari – și nu doar unul – să distribuie o asemenea enormitate? Foarte simplu. Doamna (și alți domni) în cauză au de ”bifat” niște ”activități” (acum online) care se cuantifică în ”punctajele” după care sunt ”evaluați” (de inspectorul general, de ARACIP, de Minister) și după care li se stabilesc primele și premiile. În urmă cu câțiva ani era moda ”granturilor POSDRU” din care s-au făcut mii de proiecte. Fie-mi îngăduită o conjectură: probabil cel mult 10 % din ele au fost făcute pentru realiza ceva util; restul, de 90 %, n-au fost nimic altceva decât niște abureli la fel de deștepte ca numerologia, menite a toca banii Uniunii Europene. Îngăduiți-mi să vă dau câteva titluri, culese de pe internet: ”Șansa la demnitate”, ”Academia de antreprenoriat bazat pe cunoaștere”, ”Doctorat în economie la standardele Europei cunoșterii (DoEsEC)”, ”Practica de calitate pentru manageri – manageri în practica de calitate!”, ”Societatea bazată pe cunoaștere – cercetări, dezbateri, perspective”, ”ASA DA! – Asigurararea Sănătății și securității angajaților – Deziderat de Atins!”, ”O șansă în plus”, ”Către un viitor durabil”, ”FUNCTIONARUL ELECTRONIC”, ”Un viitor mai sigur!”, ”Cariera e în mâinile tale!”, ”Împreună pentru ocupare” (?!) și – mai aproape de noi – ”Porți închise abandonului școlar” (eu le-am luat de pe: Lista actualizată a proiectelor finanţate din POSDRU old.fonduri-ue.ro › posdru › images › downdocs › lista… Dacă vă simțiți triști în aceste zile ale unui anotimp incert, vă puteți îmbunătăți starea – fără numerologii și feng-shui-uri – doar citind de pe asemenea liste.). Îmi cer scuze, dar sunt sute (și, de toate, au fost mii) de asemenea ”proiecte” care, în cel mai bun caz, ar intra la rubrica ”lozinca de pe peretele sălii de ședințe”, pe care s-au topit zeci de milioane de euro ”din fonduri europene”. Sigur, aceste bazaconii au venit însoțite de o ”documentație” de sute de pagini în care se explica savant ce e ”societatea bazată pe cunoștere” (dacă-mi amintesc eu bine, aceasta era o marotă din a doua domnie a lui Iliescu, mult vehiculată de straniul academician Mihai Drăgănescu), cum e cu mâinile în care-ți ții cariera și, probabil, de ce ”dezideratul” e de atins. Plus, bineînțeles, costurile cu ”formatorii”, cu ”beneficiarii”, cu proiectoarele, ”călătoriile de documentare”, pixurile și ce-o mai fi fiind. Lucrurile acestea din urmă erau ambalate atât de tehnic, cu cifre, grafice, ”proiecții” și alte asemenea, încât dacă pe proiect ar fi scris: ”Spații de cazare comună și temporară a lucrătorilor relocați în vederea trecerii pe o altă treaptă a existenței”, nimeni nu și-ar fi dat seama că mă refer la lagăre de exterminare. ”Comisii” (de persoane care candidau și ele la astfel de ”granturi”, dar – probabil – în alt ”panel”) au ”evaluat” aceste minunății, s-au făcut ”raportări” pe ”etape”, o ”sumarizare” finală și, în fiecare caz, câteva persoane s-au văzut cu bani buni în buzunare. Și asta e tot. După ce au fost ”raportate” statisticile cu ”realizările proiectelor” au devenit nule și (asemeni doctoratelor plagiate după ce umplu rubrica CV-ului) e mai bine să uităm de ele. E și acesta unul din paradoxele lumii în care trăim: în țara cifrelor obligatorii, nici o statistică – și toate sunt făcute la fel în România – nu e fiabilă.”

    FIX cum vom „bifa” Proiectul prezidential Romania Educata!
    NU vi se pare?!

  4. 13 Ianuarie 2021: „Zodiile ca “metodă” de predare, într-un proiect cu finanțare de la Ministerul Educației, și culorile paranormale – noi mostre de pseudoștiință folosită în învățământ / Ghid de “bune practici” didactice: Albastrul crește capacitățile paranormale, portocaliul eliberează toxinele din colon.
    Culorile care vindecă afecțiuni și descrierea personajelor prin semnul zodiacal sunt noi exemple de situații, ieșite la iveală în ultimele zile, în care pseudoștiința e recomandată spre folosire în școlile românești. Un DOCUMENT cu ANTETUL Ministerului Educației, cu strategii didactice pentru învățământul universitar și care vorbește despre “metoda horoscopului” de predare la limba română, a început să circule în mediile universitare, după cazul numerologiei recomandate școlilor gălățene.
    Iar zilele trecute, pe Facebook, Alexandru Toma Pătrașcu, fondator al Bucharest Science Festival și al Asociației Secular-Umaniste din România, a notat cazul unui GHID de bune practici în educație, publicat sub COORDONAREA Inspectoratului Școlar Județean Iași, în care se vorbește despre puterile paranormale ale unor culori.
    “Sunt profesor de matematică. Ce facem? Introducem și astrologia după aceea? Introducem studiul zodiilor în școală? Nu”, spunea pentru EduPedu.ro, săptămâna trecută, Secretarul de stat responsabil cu învățământul preuniversitar, Sorin Ion, referindu-se la cazul numerologiei propuse în școlile din Galați. Oficialul se poate să se fi grăbit cu DEZMINTIREA privind zodiile, pe măsură ce apar noi eEXEMPLE de pseudoștiință PROPUSA pentru activitatea didactică.

    Cititori EduPedu.ro au semnalat un DOCUMENT, care circulă în mediul decidenților universitari în ultimele zile, DOCUMENT ce poartă în antet SIGLELE Ministerului Educației și a Consiliului Național pentru Finanțarea Învățământului Superior, în care este RECOMANDATA “metoda horoscopului” la orele de română. Metoda, mai veche, continuă să fie astfel promovată SI recent în Universități.
    Este vorba despre un modul dintr-un Proiect cu titlul “Îmbunătățirea calității activității didactice și a respectării deontologiei și eticii academice în Universitatea “1 Decembrie 1918” din Alba Iulia, proiect ce a obținut finanțare în 2017. Acesta notează, la “Elemente și strategii didactice aplicate în învățământul universitar”, “metoda horoscopului”, după cum reiese din documentul consultat de Edupedu.ro:
    “Bazată pe activitatea în grupuri de patru elevi, metoda horoscopului este utilă în activitatea didactică ce presupune caracterizarea unui personaj”. Profesorul “înmânează elevilor textul ce va fi analizat și o listă cu trăsăturile fiecărui semn zodiacal în parte”, personajul urmând să fie caracterizat “prin introducerea acestuia într-un semn zodiacal”.
    Edupedu.ro a solicitat Ministerului Educației informații suplimentare despre finanțarea acestui proiect. Vom reveni cu răspunsul.
    Alexandru Toma Pătrașcu notează și el acest caz, pe Facebook, arătând că situația persistă de multă vreme: “De ani buni, ‘metoda horoscopului’ este recomandată pentru folosirea la orele de română; ‘o metodă activă, atractivă și relaxantă’. Cum să nu colcăie pseudoștiința în școli atunci cînd pentru nenumărați profesori este perfect acceptabil să le dea copiilor fișe de lucru în care să fie descrise ‘caracteristicile zodiilor’?”
    Răspunzând unui comentariu potrivit căruia ar fi vorba despre o “joacă” didactică, în care accentul e pus pe personaje, nu pe zodii, Pătrașcu răspunde: “Trecând peste faptul că NU este prezentată ca o joacă, problema e că banalizează și face acceptabilă imbecilitatea astrologiei”.

    Antetul si Sigla PLUS Finantare de la Minsiterul Educatiei, cand acum vreo saptamana Secretarul de stat pentru invatamant preuniversitar Sorin Ion ne asigura că e o eroare, ca în rândul inspectoratului există o lipsă de experiență în a filtra documentele care ajung la profesori.
    „Sunt profesor de matematică. Ce facem? Introducem și astrologia după aceea? Introducem studiul zodiilor în școală? Nu. Cred că e o SCAPARE(s-a „scapa” careva!) de TRIAT corespondența”, a declarat Sorin Ion pentru Edupedu.ro.

    MORALA accestei povesti deloc surprinzatoare, o spune tot Mircea Macri in articolul „De la numerologie la Romania Educata”:
    „MORALA: Absolvenții acestui învățământ sunt profesorii din școlile românești de azi si de maine. Pe cei mai mulți nu are rost să-i întrebați ce e un virus, ce e un vaccin, ce e numerologia, ce e credința și ce e știința. Știu tot atât de mult despre acestea toate – și multe altele – ca elevii lor. Și nici noi, cei care predăm prin universități, nu are rost să fim ipocriți: știm bine că asta e situația. Cele 56 % dintre cadrele didactice ce nu vor vaccinul sunt foștii noștri studenți. Și, mai mult ca sigur, unii dintre colegii noștri.”

  5. Un gunoi, numit pompos „proiect”, cu rezultatul cert al stoarcerii unor bani din bugetul nostru prea bogat. Unii vor zice „fonduri europene”; abureala e dubla: pe de o parte, orice proiect are o cota din bugetul national (al statului, al primariei, etc.), pe de alta parte, în fodurile europene intra si contributia României.
    Vai noua!
    Domnu’ ministru, avem mult de asteptat pâna faceti vânt inspectorului scolar sef care a dat maretul raspuns la critici?