”Exploatăm un Sprinter până la maximum 600.000 km”: De la două camioane și doi șoferi, direct în topul transportatorilor rutieri datorită inovației și atenției la mediu
Acum fix 30 de ani două camioane cu doi șoferi începeau să transporte marfă în afara țării. Era 1994 iar transportul rutier internațional de mărfuri nu semăna deloc cu ceea ce știm astăzi că înseamnă.
Trei decenii mai târziu, Vectra International, una dintre companiile românești care au început pionieratul în domeniu, deține aproape 300 de vehicule, numără peste 300 de angajați și oferă o gamă completă de servicii pentru clienți.
Este cu siguranță cel mai important transportator internațional de mărfuri cu capital integral românesc din județul Brașov și printre cei mai importanți din țară.
Cum a fost posibil? Curaj, inovație, digitalizare și atenție la mediul înconjurător, sunt trăsăturile care au caracterizat activitatea și managementul companiei cu precădere în ultima perioadă. Iar rezultatele nu au întârziat să apară.
Ce urmează mai departe? Ne răspunde Marcel Butuza Jr , proprietar la Vectra International.
Reporter: Care sunt principalele realizări ale firmei dumneavoastră în ultimul an?
Vectra: Principala realizare este finalizarea și punerea în functiune a noului Departament Tehnic al Vectra International – un service la standarde europene în suprafată totală de 2000 de mp construiți, care să permită diversificarea gamei de servicii prestate de societatea noastră.
Realizarea primului supply chain 0 (zero) emisii CO2, prin achizitionarea primului cap tractor full electric din judetul Brasov. Încărcarea acestui camion se face de asemenea cu energie verde, produsă de panourile fotovoltaice instalate pe service-ul nou construit.
De asemenea, finalizarea proiectului și obținerea autorizației de construire pentru modulul 3 al parcului logistic Vectra International din Codlea – un depozit de 18.000 de mp gata pentru edificare în cel mai scurt timp.
Referitor la activitatea companiei, pe lângă transport și servicii logistice am dezvoltat în acest an o ramura nouă care se ocupă cu managementul și curățarea ambalajelor din industria automotive.
- Industria automotive include toate activitățile de proiectare și construire a automobilelor.
Reporter: Cum vedeți anul 2025 din perspectiva business-ului dumneavoastră? Care sunt obiectivele pentru anul 2025?
Este un an cu provocări multiple: principala va fi continuarea diversificării portofoliului de clienți, în condițiile în care domeniul automotive – predominant în industria brașoveană – este în proces de restructurare/ restrângere.
Obiectivele sunt: Extinderea gamei de transporturi alternative oferite de Vectra International: transport intermodal (parțial feroviar), transportul cu combustibili alternativi cu impact pozitiv asupra reducerii emisiilor CO2, transportul cu vehicule electrice; extinderea portofoliului de clienti, construirea modulului 3 din parcul logistic. De asemenea, prin integrarea unui serviciu telematic de top, dorim să creștem componenta de digitalizare în derularea serviciilor de transport mărfuri.
Reporter: Care sunt principalele avantaje competitive ale firmei dumneavoastră?
Experiența în domeniul transporturilor consolidată în cei 30 de ani de activitate, posibilitatea de a oferi servicii logistice integrate de tip 3PL, flexibilitate și deschidere în implementarea cerintelor din partea clienților noștri, echipa de profesioniști care își desfășoară activitatea în compania noastră, calitatea serviciilor pe care le prestăm.
Reporter: Cum vă gândiți să vă păstrați poziția de top în industria în care activați?
Continuarea dezvoltării graduale a societății și a procesului de digitalizare a activității, concentrarea pe implementarea la scară largă a transportului eco friendly, adaptarea la noile cerințe de piață.
Reporter: De ce ați ales eSprinter/Sprinter ca partener al business-ului dumneavoastră?
Pentru ca, așa cum spune sloganul Vectra International despre noi înșine, Sprinter este un „Partener de încredere”, care și-a demonstrat în timp eficiența și fiabilitatea.
Reporter: Ce beneficii a adus eSprinter/Sprinter (autovehicul 100% electric / sau termic in funcție de caz) pentru business-ul dumneavoastră?
Eficiență și fiabilitate: consum redus de combustibil, rezistența și predictibilitatea în exploatare. Fiind utilizate în transporturile expres, cu timp de tranzit redus, a cărui respectare este obligatorie pentru a evita oprirea liniilor de producție ale clienților noștri, este foarte important ca vehiculele de 3.5 tone să aibă o stare tehnică impecabilă, care să asigure deplasarea din punctul A în punctul B fără incidente tehnice – Sprinter-ul ne-a demonstrat în timp că respectă aceste cerințe, fiind totodată și un mediu de lucru ergonomic pentru echipa noastră de conducători auto.
Reporter: Cum a evoluat flota companiei în timp și ce a influențat această evoluție?
Politica de dezvoltare a societății noastre a fost una graduală și sustenabilă – am urmărit în fiecare an atât extinderea numărului de unități din parcul auto, cât și reînnoirea constantă a flotei – în prezent deținem 40 de Sprintere cu o medie de vârstă de 2.5 ani. Numărul maxim de kilometri până la care exploatăm un Sprinter este de 600.000 km, apoi este retras din flotă de transporturi expres, având în vedere criteriile de calitate impuse de transporturile speciale.
Reporter: Aveți în plan achiziții noi pentru flota companiei? Care sunt caracteristicile pe care le vizați pentru viitoare achiziții?
În momentul de față suntem în analiză, intenția este de a se continua achizițiile pentru reînnoire: referitor la extindere trebuie să fim foarte atenți la evoluția industriei automotive – aceasta fiind principalul client pentru transporturile de tip expres. De asemenea, avem în vedere și prevederile legale referitoare la dotarea cu aparat tahograf a vehiculelor de 3.5 tone începând din 2026, care vor impune efectuarea de investitii suplimentare în flota de vehicule ușoare.
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank