Extinderea M2 către Berceni, cu traseu și stații în câmp, i-a indignat pe locuitorii singurei comune din România ce va avea metrou: „Fraților, totul trebuie să aibă o logică, traseul venea în linie dreaptă, pe Șoseaua Berceni, și era bun pentru toți locuitorii, dar așa, ca o arcadă?!”
Berceni, mica localitate de 14.000 de locuitori de lângă București, de la granița județului Ilfov cu Sectorul 4, are șansa de a avea metrou. Chiar dacă ar fi fost un motiv de bucurie, locuitorii se simt frustrați și bombardați de proiecte care nu le aparțin, iar la unele constată că nu li se adresează în mod direct. Este cazul extinderii de 3 km a metroului la suprafață, prin comună. Conform proiectului trimis de Metroul SA, și prezentat în premieră la dezbaterea cu cetățenii, stațiile sunt prevăzute a fi construite departe de locuințe, în câmp, în condițiile în care metroul are scopul de a asigura mobilitatea oamenilor din zonă: prima stație este amplasată la aproximativ 200 m de șoseaua de centură, a doua la 500 m de Autostrada 0, iar a treia stație este la aproximativ 250-260 m de Bulevardul 1 Mai.
Vocile ridicate au răsunat în sala de clasă de la școala nr 2, locul unde Gheorghe Covrigea, primarul din Berceni, i-a strâns, vineri, 9 iunie, pe locuitorii comunei ca să discute public proiectul de extindere a metroului, aflat în stadiul de studiu de fezabilitate.
Ioana Baicu, localnic: ”Sunt proprietarul unui teren peste care va trece autostrada A0 și metroul. Am un teren acolo de 14.000 m pătrați, dar în loc să mă bucur că Berceniul este în sfârșit în vizorul cuiva și se va dezvolta fiindcă m-am născut și trăiesc aici, am ajuns să urăsc orice dezvoltare din comuna Berceni, ceea ce este foarte rău. Cui îi pasă că eu nu mă aleg nimic, cineva a făcut autostrada și a împărțit terenul în două, am înghițit-o, dar cu 2 euro/mp, eu am pierdut (la preț derizoriu) zona dinspre autostradă. Am aflat de metrou, l-am felicitat pe Băluță că pune preț pe comuna Berceni, ca să aflu că metroul de fapt nu trece după primul proiect și că merge în linie dreaptă pe Șoseaua Berceni, unde sunt case și unde lumea este obișnuită să vină, ci o ia ca o arcadă frumoasă și învăluie un câmp din care eu, ca proprietar nu mă mai aleg cu nimic din terenul meu cel valoros pe care voiam să-l las nepotului meu. Probabil că acolo se va umple de blocuri, dar fraților trebuie să aibă o logică totul, te duci așa ca să faci o arcadă, când el venea în linie dreaptă și era bun pentru toți locuitorii, și în loc să fiu mulțumită de asta, că interesul meu este să fiu mulțumită”.
Dezbaterea s-a purtat într-o atmosferă tensionată, în lipsa principalilor invitați care însă nu au venit la discuții: președintele CJ Ilfov, Hubert Thuma, primarul sectorului 4 Daniel Băluță, dar și reprezentanții Metroul SA, proiectantul, sau ai ministerului Transportulor, toți asociați în cadrul proiectului de extindere a metroului. În absența lor, și alți locuitori s-au revoltat față de proiectul care prevede ca metroul să aibă stații departe de case și suspectează că traseul este, de fapt, dat cu dedicație unor dezvotatori imobiliari ce vor construi ulterior blocuri lângă stații și pentru care există un plan urbanistic zonal (PUZ) aprobat.
Fost arhitect al Primăriei Berceni: ”Din punct de vedere urbanistic este catastrofal. Pentru devoltarea actuală, acest traseu este inutil, nu are ce căuta, dar dacă ne gândim la o perspectivă, la un interes economic, poate să fie bine, totul este că vrem să știm. Avem nevoie de metrou, eu zic că da, ceea ce va însemna pentru dezvoltarea viitoare, este în câmp, între două localități, nu în interiorul unei localități. Dacă proiectantul a făcut un proiect fără să ne întrebe pe noi ca cetățeni nu mi se pare ok.”
Nu este singurul proiect, în dezvoltare, din comună – în condițiile în care localitatea nu are canalizare, iar majoritatea drumurilor sunt proaste, neasfaltate sau distruse de betoniere sau utilaje grele. În zonă se mai construiesc autostrada A0, Pasajul Berceni și o posibilă groapă de gunoi pentru care Consiliul Județean Ilfov a prevăzut-o să fie realizată în proximitatea localității și pentru care locuitorii se luptă în instanță să o blocheze.
Adrian Velicescu, localnic: „Prima stație de lângă autostradă este inutilă, nu are logică, nu numai din cauza accesului la ea al locuitorilor din Berceni, ar putea cel mult deservi o zonă industrială ca să justifice investiția, în plus în zonă este prevăzută a fi construită groapa de gunoi, deci vor fi două gropi de-o parte și de alta a stației de metrou, dar nu va veni nicio firmă privată să investească aici. Prima propunere este ca această stație să fie mutată. A doua propunere este ca după 5 ani de șantiere cu centura, autostrada A0 și Pasajul Berceni, ne-ați omorât cu praful și mizeria, vă rog solicitați ca oriunde ar fi construit metroul, să prevadă drumuri tehnologice de acces pentru traficul greu, ca să treacă utilajele, balastierele, noi acum stăm dimineața 2 ore în coloană ca să dăm prioritate la camioane din care curge ciment și pietre. Șinele de metrou nu pot fi cărate prin comuna Berceni, nu vor putea întoarce nici în sensul giratoriu. A treia propunere, dacă ne mai blocați și cu linia aceasta de metrou și cu autostrada de centură, nu vreți să includă în proiectul acesta, de la început, drumuri de acces și traversări pietonale?”
Asaltat cu întrebări, primarul comunei Berceni, Gheorghe Covrigea, nu a făcut decât să le promită locuitorilor că va trimite propunerile proiectantului întrucât nu cunoaște rațiunea pentru care stațiile au fost prevăzute în acel mod, deși chiar el recunoaște, în postarea de anunț postată pe Facebook, că o stație va deservi un teren intravilan cu PUZ aprobat pentru construirea locuințelor, un viitor ansamblu imobiliar.
Unde sunt prevăzute cele 3 stații de metrou:
Proiectul propus de Metroul S.A. are ca punct de plecare conexiunea cu statia de metrou Tudor Arghezi din Sectorul 4 si se extinde catre comuna Berceni, pe partea estica a DJ 401 (Bd. 1 Mai), pe o distanta de aproximativ 3 km. Vor fi amplasate 3 statii de metrou, în varianta cu traseul suprateran, cu exceptia zonei de intersectie cu DNCB – Centura Bucuresti unde va fi subteran. Astfel, conform primarului Covrigea:
1. Statia nr. 1 – la aproximativ 200 m de Centura Bucuresti, în spatele Stației de betoane – Beton Sud.
2. Statia nr. 2 – va fi amplasată la aproximativ 500 m de A0, într-o zona libera de constructii, dar cu un mare potential de dezvoltare, teren intravilan cu PUZ aprobat pentru construirea locuințelor.
3. Statia nr. 3 – va fi amplasata la aproximativ 260 m de Bulevardul 1 Mai, într-o zona in plina dezvoltare, delimitata de intersectia strazilor Bistrita și Codrului.
Extinderea metroului spre comuna Berceni costă 400 mil de euro, finanțare asigurată din fonduri europene. La finalul anului 2022, primarul Sectorului 4 Daniel Băluță a inaugurat stația de metrou Tudor Arghezi, care nu a fost deschisă publicului, ultima stație de unde vor pleca celalte trei spre comuna Berceni.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen BankCitește și...
© 2024 G4Media.ro - Toate drepturile rezervate
Acest site foloseşte cookie-uri.
Website găzduit de Presslabs.
3 comentarii