Fabrica din Europa va ajuta producătorul auto chinez Chery Auto să compenseze tarifele UE / Producția va demara la finalul verii în fabrica din Spania
Chery Auto, producătorul auto chinez cu cel mai mare volum de export, se aşteaptă ca planificata sa producţie în Europa să ajute la compensarea impactului tarifelor vamale suplimentare ale UE pentru vehiculele electrice (EV) chineze, a declarat joi Charlie Zhang, vicepreşedintele Chery Auto şi preşedintele diviziei europene, transmite Reuters, transmite Agerpres.
Comisia Europeană a informat miercuri că intenţionează să impună tarife vamale suplimentare pentru vehiculele electrice (EV) chineze, începând cu data de 4 iulie, o măsură care este posibil să ducă la represalii din partea Chinei. Vehiculele produse în uzinele chineze şi importate în UE sunt vizate deja de tarife vamale de 10%. Bruxelles-ul intenţionează să majoreze aceste tarife cu 17,4% pentru automobilele BYD, cu 20% pentru automobilele Geely, cu 21% pentru automobilele Chery şi cu 38,1% pentru automobilele SAIC.
„Existenţa unor facilităţi locale de producţie ar trebui să ne ajute să compensăm o parte a impactului”, le-a spus jurnaliştilor Charlie Zhang.
Acesta a adăugat că firma se aşteaptă să înceapă producţia de vehicule electrice la recent achiziţionata fabrică din Barcelona până la finalul anului. Unitatea nu va fi suficientă pentru îndeplinirea planurilor companiei pe termen mediu spre lung din Europa, iar Chery analizează opţiuni pentru o a doua uzină, a explicat oficialul, fără a da detalii suplimentare.
În aprilie, Chery Auto anunţase că va fabrica maşini în Spania, prima sa unitate de producţie din Europa. Şi autorităţile de la Roma au încercat să atragă Chery Auto să producă vehicule electrice în Italia.
În aprilie, Chery Auto anunţa că nou achiziţionata fabrică din Barcelona va fi una dintre principalele sale facilităţi de export la nivel mondial, urmând să producă anual 150.000 vehicule până în 2029, în cadrul societăţii mixte cu producătorul spaniol EV Motors.
Producţia va demara la finalul verii la fabrica pe care grupul nipon Nissan a închis-o în 2021. Chery va începe să fabrice modelul său electric Omoda 5 şi va angaja 150 de foşti angajaţi Nissan, a anunţat directorul general al EV Motors, Pedro Calef.
Acesta a adăugat că în 2025 încă două modele vor fi produse, iar per total uzina va fabrica atât vehicule electrice (EV), cât şi maşini cu combustie internă, ambele companii fiind decise să angajeze până la 1.250 de foşti angajaţi Nissan.
Chery vinde maşini cu combustie internă, hibride şi vehicule complet electrice. Mărcile sale Omoda şi Jaecoo au fost lansate pe toate pieţele importante din Europa.
Până la finalul lui 2025, Chery vrea să lanseze trei modele de SUV-uri pentru fiecare brand, cu diferite tipuri de alimentare. Vânzările EV sunt mai ridicate în nordul Europei decât în sud.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank