G4Media.ro

Fabricile chineze resimt deja primele efecte ale suprataxelor vamale impuse de Donald…

Sursa foto: Bartlomiej Magierowski | Dreamstime.com

Fabricile chineze resimt deja primele efecte ale suprataxelor vamale impuse de Donald Trump

Fabricile chineze susțin că resimt deja primele efecte ale suprataxelor draconice impuse de fostul președinte american Donald Trump asupra produselor „made in China”. Comenzile au început să scadă, iar unele dintre ele ar putea fi forțate să se retragă de pe piața americană, relatează Fashion United.

Tendința este resimțită cu precădere în provincia Guangdong (sudul Chinei), centrul industrial al gigantului asiatic, unde mii de fabrici produc de toate: de la haine la produse electronice.

Aceste fabrici alimentează apetitul global pentru consum, oferind produse la prețuri imposibil de egalat. De zeci de ani, provincia joacă un rol central în ascensiunea Chinei ca superputere economică. Însă eforturile președintelui Trump de a reloca producția în Statele Unite și războiul său comercial împotriva Beijingului ar putea da totul peste cap.

Xiao Junyi, patronul unei fabrici textile din Guangzhou, capitala provinciei Guangdong, a declarat pentru AFP că piața americană reprezintă 20–30% din comenzile sale.
„Suprataxele chiar ne afectează,” spune tânărul director de 24 de ani. „Vânzările și comenzile noastre au scăzut semnificativ.”

O parte dintre produsele din fabrica lui Xiao Junyi sunt vândute către consumatori americani prin platforma online Temu, specializată în produse la preț redus, deținută de gigantul chinez PDD Holdings. În fața noilor taxe americane — 145% pentru majoritatea produselor și 245% pentru unele categorii — Temu a transmis o notă în care anunță reducerea investițiilor în publicitate în Statele Unite, potrivit declarațiilor lui Xiao.

Acesta speră acum să găsească alte piețe decât Statele Unite:
„Putem face comerț cu toată lumea,” spune el. Totuși, Xiao consideră că este „puțin probabil” ca alte țări să poată înlocui complet piața americană.
„Statele Unite rămân o țară dezvoltată mare, cu volume de comandă mult mai ridicate,” subliniază el.

În apropiere are loc în prezent Târgul de la Canton — un eveniment comercial major organizat de două ori pe an, unde cumpărători din întreaga lume se întâlnesc cu producători chinezi. Dar anul acesta, clienții americani sunt puțini. Cei prezenți au refuzat să răspundă la întrebările AFP despre produsele care îi interesează sau despre modul în care războiul comercial le-ar putea afecta activitatea.

Printre companiile chineze care doresc să stabilească noi contacte se numără Wosen Lighting Technology, producător de soluții de iluminat LED, care livrează produse pentru gigantul american Amazon.
„Este un nou episod al războiului comercial,” a declarat pentru AFP Andy Lin, responsabilul de dezvoltare comercială al companiei, de la una dintre fabricile sale din Zhongshan, lângă Guangzhou.

„Ei adaugă suprataxe, noi adăugăm suprataxe — este o competiție fără sfârșit,” se plânge ea.
„Această situație nu poate dura, pentru că are consecințe foarte concrete pentru toate țările,” adaugă Lin. „Va afecta în special viața de zi cu zi a americanilor.”

Încetinirea exporturilor către SUA decisă de Donald Trump ar putea afecta și industria de producție din Statele Unite, unde Wosen contribuie la angajarea a câtorva sute de persoane.

În fabricile vizitate de AFP în această săptămână în Guangdong, activitatea era încă intensă. Muncitorii lucrau pe liniile de producție, în zgomotul constant al benzilor transportoare.
Mulți producători au recunoscut că intensificarea războiului comercial le-ar putea perturba operațiunile, dar speră ca acest context să îi împingă să descopere noi clienți în afara Statelor Unite.

Suprataxele impuse de Donald Trump ar putea duce la o creștere a inflației în SUA, a avertizat în această săptămână președintele Rezervei Federale Americane, Jerome Powell.
În sens opus, Andy Lin, de la compania Wosen, consideră că taxele vamale impuse de China asupra produselor americane vor avea un impact redus asupra vieții de zi cu zi a chinezilor.

Ea spune că nu consumă produse americane și este obișnuită să cumpere de pe platforme chineze de e-commerce, alimentate de producători locali.
„În general, toate aceste produse pot fi fabricate în China”, subliniază Lin, pentru că țara este o putere industrială.
„Cu excepția cazului în care cauți produse foarte specifice, impactul va fi minim asupra vieții cotidiene în China,” crede ea.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.