
Fără conţinuturi de presă, Google câştigă la fel de mulţi bani, arată rezultatele unui test efectuat în opt țări europene
Google ar obţine la fel de multe venituri din publicitate dacă nu ar mai afişa conţinuturi de presă în rezultatele sale, chiar dacă motorul său de căutare ar fi ceva mai puţin consultat, arată un test ale cărui rezultate au fost dezvăluite vineri de gigantul american din sectorul noilor tehnologii, informează agenția de știri AFP.
Testul a fost efectuat în opt ţări europene, dar nu şi în Franţa, unde revistele franceze l-au contestat în instanţă, transmite Agerpres.
Potrivit rezultatelor, „conţinuturile de ştiri din Search (fereastra motorului de căutare – n.red.) nu au niciun impact măsurabil asupra veniturilor din publicitate obţinute de Google”, au declarat reprezentanţii companiei americane pe blogul oficial al acesteia.
Pentru a ajunge la această concluzie, Google a eliminat conţinuturile produse de ziarele europene din rezultatele căutărilor pentru 1% din utilizatorii săi din opt ţări (Belgia, Croaţia, Danemarca, Grecia, Italia, Ţările de Jos, Polonia şi Spania) începând de la jumătatea lunii noiembrie şi până la sfârşitul lunii ianuarie.
Compania americană a comparat apoi comportamentul acestui procent de 1% de utilizatori care au fost privaţi de conţinuturi de presă cu comportamentul aceluiaşi procent de utilizatori de internet care aveau încă acces la astfel de conţinuturi.
Eliminarea conţinuturilor de presă a dus cu siguranţă la o scădere cu 0,8% a utilizării motorului de căutare (măsurată în „utilizatori activi zilnic”). Dar, în acelaşi timp, „nu a existat nicio schimbare în veniturile din publicitate ale Search”.
Acest lucru arată că scăderea numărului de utilizatori corespunde unor „cereri care generau venituri minime sau chiar deloc”, a declarat Paul Liu, managerul Google care a supervizat testul.
„Fie că este vorba despre găsirea unei florării, verificarea stării vremii sau rezervarea unui zbor, utilizatorii consultă Google din multe motive. Acest studiu arată că utilizatorii continuă să consulte Google pentru aceste multe alte sarcini, chiar şi atunci când Google este mai puţin util pentru a citi ştiri”, a adăugat Paul Liu.
„Vom continua să colaborăm cu editorii (de presă) pentru a-i ajuta să ajungă la publicul lor într-o lume în care tehnologiile evoluează rapid”, a dat el asigurări.
În Franţa, Sindicatul editorilor de reviste de presă (SEPM) a contestat testul în instanţă. Pe 20 februarie, aceasta din urmă i-a dat dreptate, ordonând companiei Google să nu efectueze testul, în aşteptarea unei decizii din partea Autorităţii franceze pentru concurenţă.
SEPM vede în acest test o modalitate de „a devaloriza” conţinuturile de presă şi de „a reduce” remuneraţia plătită ziarelor de către Google pentru afişarea acestor conţinuturi, ca parte a sistemului „drepturilor conexe”.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen BankCitește și...
Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.