G4Media.ro

Federația Sindicatelor Libere din Învățământ, reacție la declarația lui Orban: Educația nu…

Federația Sindicatelor Libere din Învățământ, reacție la declarația lui Orban: Educația nu este „cârciuma” sistemului bugetar. Deschiderea noului an școlar, sub semnul întrebării dacă nu vor fi majorate salariile

Educația nu este „cârciuma” sistemului bugetar și „intenția de a nu se acorda majorarea salarială începând cu data de 1 septembrie 2020 va fi o greșeală enormă, iar consecințele pot fi neplăcute”, atrage atenția Federația Sindicatelor Libere din Învățământ (FSLI) într-un comunicat de presă. „Cadrele didactice așteaptă această majorare nu pentru a o cheltui la cârciumă, dacă ar fi să facem o paralelă cu declarația premierului Ludovic Orban, ci pentru a se apropia de un trai normal, la care au dreptul”, a declarat Simion Hancescu, președinte FSLI.

Reacția vine după ce premierul Ludovic Orban a declarat că motivul pentru care Guvernul amână creşterea salariilor profesorilor este prognoza economică pesimistă: „E ca într-o familie – când îţi scad veniturile şi abia mai ai bani de mâncare, de plata chiriei, nu te duci să-ţi bei banii la cârciumă”.

Citește tot articolul pe EduPedu.ro

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

24 comentarii

  1. Federatia Sindicatelor Libere din Invatamant sa ne spuna daca au reusit sa scada procentul de 40% de analfabeti functional pe care ii scoete pe banda rulanta scoala romaneasca… daca nu, FSLI ar trebui sa dispara si sa se apuce serios sa-si recicleze profesional proprii membri, pentru ca este indecent ca locurile de invatamant (citeste scolile) sa fie populate doar cu imbecili care latra dupa bani si nu dau nimic in schimb (citeste absolventi care aplica in viata reala ce au invatat la scoala si creeaza valoare reala in societate, din care se acopera pensiile „parintilor si bunicilor nostri care au muncit o viata” si salariile, sporurile, indemnizatiile si alte beneficii ale angajatilor statului, inclusiv ale membrilor FSLI)…

    • Ești pe dinafară. La odrasla nu te uiți? Telefon , jocuri și nesimțire. Vrei scăderea procentului? Educa ți odrasla sa fie atentă la ore nu pe telefon.

    • @Doru:
      Faptul ca ataci la persoana facnd referire la copilul meu atesta ca voi, astia de va ziceti „profesori”, „invatatori”, in esenta membri FSLI, sunteti irecuperabili …. Am convingerea ca sunt mult prea multi ca tine si ca, din aceasta cauza, celelalte „odrasle” ca si „odrasla” mea fac parte dintr-o generatie care nu vor avea nicio sansa daca v-ar mai inghiti mult neputinta si incompetenta voastra!
      Fii pe pace, „odrasla” mea nu depinde de unii ca voi.
      In plus, pentru mine a devenit clar ca sunteti foarte multi si foarte inutili si cred ca vine in curand vremea sa ramana cei 10-15% dintre voi care chiar au ce sa invete „odraslele” noastre. Restul de 85-90% dintre voi cred ca va dati si singuri seama ca veti fi supusi „selectiei naturale” si veti disparea din sistem, iar ca sa supravietuiti va trebui sa demonstrati ca stiti sa faceti ceva pe planeta asta, decat sa va etalati in mud injust „rangul’ si „statutul” …
      Prietene, tehnologia a dovedit deja cat de inutili sunt majoritatea voastra covarsitoare!
      Profesori si invatatori nu pot fi decat cei cu vocatie si care transmit cunostinte utile si in acord cu vremurile … restul sunt ISTORIE!

    • După înverșunarea cu care te exprimi la adresa profesorilor și a scolii în general, luind la grămadă, „otova”, totul, nu ai cum sa nu te întrebi ca cititor (neutru, echidistant) ce te motivează într-un astfel de demers veninos. De învățat sa scrii și sa te exprimi, ai învățat cumva în sistemul pe care îl blamezi, sau „te-ai luminat” pe la Oxford/ Cambridge / Harward etc.?
      De unde ți se trage veninul cu care „scuipi” pe cei care ți-au pus creionul în mână?

  2. Și menghina se strânge, se strânge….

  3. De 30 de ani tot educatie se face. Diplomele se cumpara si nu mai poti scoate capul de doctori in stiinte , mai ales in parlament.

  4. de fapt pe ei nu-i interesează „a face școală”, pe ei îi interesează să umple burdihanul.
    nu ai cum să faci performanță cu asemenea flamânzi de funcții și de bani.

    • De fapt salariile pot fi crescute, dupa ce in prealabil au fost dati afara 40-50% dintre profesori, cam atitia sint cei care n-au ce cauta in comunitatea asta.

  5. Peste tot in lume salariile cadrelor didactice sunt mici, fiindca responsabilitatile nu sunt la fel de mari ca in alte domenii, activitatea didactica presupune eforturi mai deosebite numai la clasele I-IV, unde invatatorii trebuie sa obtina rezultate pe masura asteptarilor mari ale parintilor. Nici eforturile nu sunt la fel pt toate disciplinele, la lb. romana . matematica, fizica sau limbi straine e nevoie de mai multa munca dect la celelalte. Apoi, unii profesori predau din amintiri . Exista si situatii in care copiiii sunt mai bine pregatiti decat unii profesori.

  6. Zi-mi si mie, te rog ,daca mai poti face ceva pe lumea asta ceva de calitate fara bani?!
    Cat aloca unele tari din Pib pt invatamant si cat aloca Romania ! Si aici nu ma refer doar la salariile profesorilor!Desi sunt la fel de importante ! Salarile mediocre nu atrag cei mai buni profesori! Oamneii competenti se duc in mediul privat! Si-atunci fa tu domnule comentator invatamant de calitate cu ciurucurile…
    Mai avem noroc cu unii profesori, foarte multi, care o fac din pasiune. …
    Banii furati prin asfaltari, biserici, institute precum cel al Levantului nu va intrigă?

    • Cred ca regula ar trebui sa fie : bugetarii nu pot primi salarii mai mari decat cele din sectorul particular, deoarece fondurile pentru salariile bugetarilor provin din contributiile angajatilor la firmele particulare. Ca sa fie marite aproape in fiecare an salariile unor categorii intregi de bugetari , ar trebui ca de fiecare data in sectorul particular sa se intample ceva pozitiv si important , de pilda, sa fie vandute mai multe produse sau servicii , ori acest lucru este putin probabil din cauza concurentei( concurenta limiteaza preturile si impune calitatea) si a lipsei pietelor de desfacere( nu exista cerere). Salariile mari nu asigura neaparat invatamant de calitate, doctoratele controversate sunt dovada . Ierarhia valorilor in societate fiind demult rasturnata, educatia a devenit mai putin eficienta. Societatea nu ofera functiile importante celor cu pregatire(prin concursuri), ci ii recompenseaza cu ele pe descurcaretii sau coruptii ajutati de niste „binefacatori”( nepotisme sau favoritisme). Cauzele: institutiile sunt politizate si nu functioneaza statul de drept(nu exista legi impotriva nepotismului si favoritismelor).

    • Foarte pertinent comentariul! Profesorii trebuie să facă asa-zisele cursuri de perfecționare, periodic, din banii proprii, cursuri care nu folosesc la nimic! Sistemul de învățământ trebuie refăcut din temelii!

  7. Asa sindicate, asa salarii. De cacat!

  8. Eu nu pot să concep că un guvern minte!!

  9. Cred ca de vina e apropierea alegerilor.

  10. Daca e lege sa se respecte indiferent ca e vorba de
    bani pt profesori,pensionari sau copii.Si profesorii sunt cetateni romani care asteapta ca guvernantii sa puna in aplicare cadrul legal pt salarizare.Nu inteleg de ce atata furie si ura contra profesorilor.Daca sunt inutili si tehnologia a dovedit-o propun sa faca copiii d-voastra scoala cu roboti.Ei nu mananca nu au copii de crescut cheltuieli de intretinere si altele.Poate ca nici nu gresesc.Am gasit rezolvarea ca si asa sunt dascali multi.Scoala cu roboti .Unul pt fiecare disciplina si clasa in parte .Ce ziceti?Cheltuim mai putin.Cand se va intelege ca un salar mai mic decat asteptarile tinerilor vizavi de modul de valorizare a unei profesii nu va aduce niciodata personal valoros in invatamant?Daca d-voastra considerati ca atat merita generatia viitoare ,atat vor avea copiii nostri.Parca in legea educatiei scrie alocarea a 6% din PIB si se aloca jumatate.Acesta este rezultatul!

  11. Invatamintul privat sa fie la fel de incurajat , legislativ , ca invatamintul public . Institutiile de invatamint ( implicit profesorii din acestea ) sa fie cautate de candidati pe principiul calitatii actului educational . Invatamintul public scoate prea multi analfabeti in societate . Poporul roman nu plateste profesori in invatamintul public pentru pentru ca ei sa scoata loaze in societate . Daca te-ai dus in invatamint pentru bani si nu pentru a face educatie de calitate esti o scursura sociala . Ca majoritatea functionarilor publici si bugetari .

  12. E simplu că bună ziua!
    După modelul privatizării industriei românești, care in prima faza a fost falimentata pentru a o vinde pe 2 bani, urmează și sistemul sanitar (ne amintim încercările lui Costache) și învățământul de stat. Cumva, sistemul de sănătate privat a preluat o parte din sistemul de stat, dar cu pași micuți, prin faliment, aceste ramuri de importanta vitală vor fi înghițite de privat…tot pe 2 bani.

  13. După înverșunarea cu care te exprimi la adresa profesorilor și a scolii în general, luind la grămadă, „otova”, totul, nu ai cum sa nu te întrebi ca cititor (neutru, echidistant) ce te motivează într-un astfel de demers veninos. De învățat sa scrii și sa te exprimi, ai învățat cumva în sistemul pe care îl blamezi, sau „te-ai luminat” pe la Oxford/ Cambridge / Harward etc.?
    De unde ți se trage veninul cu care „scuipi” pe cei care ți-au pus creionul în mână?

  14. Aștept cu maxim interes o acțiune energica, reală a FSLI și a altor sindicate la care cotizam lunar dar atât. A te revolta în presă nu duce la nimic. Aștept greva pentru majorarea promisă, mijloace pentru lucrul în on line, cursuri pe care sa nu le mai plătim din buzunar. Astfel nu se va întâmpla nimic. Iar cei care candidează sa nu uite că și profesorii votează….

  15. În primul rând,atunci când am intrat în sistem nu ne-a cerut nimeni să lucrăm online….Apoi nu am fost școliți pt asta și nu spune nimeni,nicăieri că avem obligația de a ne adapta,mai ales în condițiile în care nu ai cu cine și cu ce lucra…Apoi sunt și profesori de peste 50 de ani care chiar nu se mai pot adapta….Pt aceștia ar trebui dată lege, ca să poată face o cerere,să primească 24 de salarii compensatorii așa cuim au primit minerii la disponibilizare,ca să se poată apuca de altceva.Idea e că ar trebui să se înghețe acest an școlar dacă s-ar dori invierea sistemului de învățământ care acum e 90 la sută mort…