Fenomenul economiei YOLO: Am renunţat la postul dintr-o multinațională pentru a-mi fonda propria companie
Dacă ar trebui să dau un sfat tinerilor? Le-aş spune încearcă, experimentează, eșuează. Văd mulți tineri cărora le este frică să acționeze, așteptând momentul potrivit. Așteaptă să le spună părinților că nu mai vor să meargă la universitate, că vor să facă altceva în viață. Numai că dacă nu rişti, momentul potrivit nu va veni niciodată”, relatează Il Fatto Quotidiano, citată de Rador.
Angelo Laudati are 37 de ani și este din Roma. După ce a renunţat la postul în multinaționala în care lucra, și-a înființat propria companie. Licențiat în comunicare de afaceri la Universitatea Sapienza, a crescut într-o familie de avocați, însă pasiunea lui a fost întotdeauna alta: „Aveam 5 ani când tatăl meu mi-a dat primul computer, un IBM 286, şi-aşa a început pasiunea pentru tehnologie: am petrecut ore și ore demontând și reasamblând”.
În 2009, Angelo a început să lucreze ca angajat pentru unele agenții web: la 25 de ani s-a alăturat unei companii specializate în închiriere de mașini și autoutilitare. În 2016, confruntându-se cu posibilitatea de a deveni Digital Marketing Manager pentru Europa, („o propunere atractivă”, își amintește el) a decis să-și schimbe viața și și-a fondat propria compania digitală. „Nu întrezăream nicio șansă de creștere în această nouă funcţie. Era timpul să creez ceva al meu, ceva diferit”. Astfel, în 2018 a luat naștere Bitmetrica, o agenție web care sprijină cu servicii digitale creșterea IMM-urilor și a startup-urilor.
Pandemia a avut un impact „mai mic decât mă așteptam”, explică Angelo, deoarece toată lumea lucrase deja de la distanță, iar concentrându-ne în întregime pe digital, s-a verificat o creștere a interesului. Compania are o echipă alcătuită din 9 persoane (împărțiți între Italia și Brazilia): fiecare dintre aceștia lucrează în smart working, pe obiective diferite și în totală autonomie.
O inițiativă care face parte din fenomenul cunoscut sub numele de „Yolo Economy”, acronim pentru You Only Live Once, adică trăiești o singură dată. O alegere voluntară, o viziune epicureană modernă, foarte răspândită printre milenialii societăţii post-covid şi descrisă de Kevin Roose într-un articol publicat în primăvara anului 2021 în New York Times.
Primul lucru care trebuie făcut imediat ce te trezești este să deschizi telefonul mobil și să „verifici tot ceea s-a întâmplat în timp ce dormeai”, spune Angelo. „Muncesc din greu până la prânz, apoi până la ora 20. Dacă am noroc și am puţin timp liber după-amiaza, încerc să fac o plimbare: mă ajută să mă distrag și să-mi mai limpezesc gândurile”.
Lucrul de la distanță nu înseamnă renunţarea la relațiile interpersonale, explică Angelo. „O dată pe săptămână ne întâlnim cu toții online și luăm micul dejun împreună, simulând o agapă la aparatul de cafea. E ca şi cum ne-am vedea cu toții în persoană şi lucrul interesant este că din aceste întâlniri la cafea se nasc mereu idei interesante”.
„Universitatea te învață să gândești, dar îţi explică prea puțin cum să rezolvi problemele concrete”, adaugă antreprenorul roman. „Predau de mulți ani în cadrul universităților, cred că există un decalaj între universitate și lumea muncii. Am avut stagiari și colaboratori cu note de 10, dar care aveau puțină experiență și am preferat mereu capacitatea și experiența oamenilor care știu deja să facă ceva, în locul unui titlu de studiu impunător”.
Atunci de ce continuă să fie atât de mare numărul „creierelor” care părăsesc țara? „Mulți ar spune că din cauza salariilor, însă ce eu cred că este o problemă de recunoaștere a muncii. Cu siguranță, salariile din Italia sunt foarte mici în comparație cu cele din alte țări, dar cred că este vorba de ceva mai multa: atunci când ai oameni buni, îi stimezi, îi apreciezi și le dai din ce în ce mai multă responsabilitate”.
Sursa: Il Fatto Quotidiano/ Rador/ Traducerea: Cătălina Păunel
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen BankCitește și...
© 2025 G4Media.ro - Toate drepturile rezervate
Acest site foloseşte cookie-uri.
Website găzduit de Presslabs.
3 comentarii