Fiasco pe banii bucureștenilor: Concertul de zeci de mii de euro al STB, urmărit de doar câteva sute de oameni
Concertul aniversar organizat de Societatea de Transport București (STB) sâmbătă, în Parcul Izvor, a avut doar câteva sute de persoane în asistență. Concertul, organizat chiar în mijlocul tăierii masive de bugete la STB, face parte dintr-o campanie a societății de transport pentru „încurajarea transportului public” pentru care s-a plătit peste 200.000 euro.
Câțiva oameni răsfirați ici – colo. Asta se putea vedea sâmbătă seara în Parcul Izvor la aproximativ două ore de când începuse concertul aniversar STB. În „minutul de aur” a înregistrat, estimând cu indulgență, maximum 300 de participanți. Un concert realizat pentru a marca 110 de existență a companiei. Printre cei prezenți a fost văzut și directorul STB, Andrei Creci, care și-a omorât cea mai mare parte a timpului stând pe telefon.
Spectacolul a fost susținut de What’s Up,Smiley și Jo, iar atmosfera a fost întreținută de radio MC – Cristi Nițu. Alături de aceștia au fost prezenți și câțiva bloggeri și vloggeri. Deși un comunicat al STB anunța că evenimentul urma să fie transmis și live pe paginile de Facebook ale artiștilor, acest lucru nu s-a intamplat. Nici macar pe pagina oficiala a companiei nu a fost postată vreo poză sau vreun filmuleț din timpul concertului.
Imaginile surprinse la fața locului de fotoreporterii InquamPhotos și de cititorii G4Media.ro se poate observa cu ușurință cum numărul celor câtorva zeci de persoane care stau mai grupate în fața scenei este aproape același cu numărul persoanelor care au umplut terasele din jur. De asemenea se pot vedea spatiile rămase neocupate din jurul scenei, pe care cu alte ocazii stau mii de persoane.
Potrivit unui răspuns primit de la STB la solicitarea G4Media.ro, acest concert face parte dintr-o campanie a societății de transport prin care aceasta a dorit să marcheze 110 de existență. Pentru campanie, STB a plătit 954.900 lei.
”In urma selectiei ofertelor, contractul pentru aceste servicii in valoare de 954.900 lei, a fost atribuit S.C. TREASURE ISLAND S.R.L. si a intrat in vigoare in data de 05.04.2019.
Contractul pentru aceste servicii cuprinde mai multe etape distinct:
– concept creativ cu tematica împlinirii celor 110 ani – creare logo și slogan aniversar STB 110 ani și mesaj campanie STB 110 ani
– realizare melodie Whats’Up, care va deveni imnul STB pentru anul aniversar, realizare videoclip; materiale sursă pentru vloggeri și bloggeri și postări în social media
– organizare eveniment – concert aniversar
– realizare website, animații 3D STB 110 ani, prezentarea istoricului societății, animații pentru prezentarea aplicației Info STB, a site-ului și a obiectivelor de viitor ale STB”. se arată în răspunsul remis G4Media.ro.
Potrivit paginademedia.ro, firma Treasure Island este deţinută de Ioana Octavia Croitoru (100%). Până în 2018, a mai existat un asociat, Oana Anton. Pe site-ul Ministerului de Finanțe, firma apare cu 2 angajați. Oficialii companiei au precizat pentru Paginademedia.ro că lucrează cu 13 persoane pe contracte permanente (conform Registrului de Evidență a Salariaților).
„Sunt două lucruri aici. Pe de-o parte e foarte mult să spunem că face parte dintr-o campanie. Ce a facut STB-ul cu acele clipuri ale unor vloggeri și acest concert, nu poate fi niciodată o campanie de încurajare a transportului public. O campanie presupune un grup țintă, presupune niște obiective, presupune o acțiune concertată pe o perioada mai lungă de timp prin care îți propui să atingi anumiți indicatori. E nu imi dau seama, având în vedere cum arată locuitorii Bucureștiului, dacă acest tip de activități ar putea să ducă la încurajarea utilizării transportului public. Pe de altă parte, concertul în sine, am trecut și prin zona la ora la care se intampla, nu a adus decât haos. Trotuarele de lângă erau pline de mașini parcate deși în mod ironic, pe site-ul STB se anunța că singura condiție pentru a putea participa era să vii la concert cu transportul public. Este total neconectat cu ideea de campanie care duce la încurajarea transportului public. Nu îmi dau seama în ce masură un concert gratuit poate să induca oamenilor ideea că transportul public în București este bun. Cred ca s-au gândit că au de cheltuit niște bani și au găsit această metodă, de a avea un concert. Cred că era mult mai eficient să facă niște anunțuri pe stradă, pe niște spații publicitare ale primariei care oricum erau gratis, prin care puteau anunța de exemplu „O zi a porților deschise la STB”. Concertul mi se pare o măsura atât de nepotrivită raportată la obiectivul de încurajare a transportului alternativ, încât nu găsesc absolut nicio posibilă logica a acestei activități”, a declarat pentru G4Media.ro Irina Zamfirescu de la ActiveWatch.
Realizarea acestui concert vine în contextul în care STB face economii la buget prin stoparea creșterilor salariale și prin tăieri drastice la piesele de schimb, despre care G4Media.ro a scris vineri în exclusivitate.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
13 comentarii