G4Media.ro

Fifor: În șapte zile au fost identificaţi şi sancţionaţi 491 de conducători…

Sursa Foto: Facebook/ Mihai Fifor

Fifor: În șapte zile au fost identificaţi şi sancţionaţi 491 de conducători auto care făceau transport ilegal de persoane

Ministrul interimar al Afacerilor Interne, Mihai Fifor, a declarat joi seara că în primele şapte zile de acţiune în teren au fost identificaţi şi sancţionaţi 491 de conducători auto care făceau transport ilegal de persoane, iar pentru 421 de autoturisme a fost retras certificatul de înmatriculare, transmite Agerpres.

„De săptămâna trecută, Poliţia a început identificarea şi verificarea celor care fac transport ilegal de persoane în toată ţara. Vă pot spune astăzi că avem o primă situaţie pe acest subiect – în primele şapte zile de acţiune în teren au fost identificaţi şi sancţionaţi 491 de conducători auto care făceau transport ilegal de persoane, iar pentru 421 de autoturisme s-a retras certificatul de înmatriculare. Vă asigur că astfel de acţiuni vor fi derulate periodic la nivel naţional pentru a combate acest fenomen”, a precizat Fifor, la Palatul Victoria.

El a adăugat că în cadrul reformei Ministerului Afacerilor Interne a dispus ca în spaţiul public să fie prezente mai multe patrule mixte de poliţie şi jandarmerie, pentru că „cetăţeanul trebuie să îi vadă pe oamenii în uniformă alături de el”.

„Am intensificat acţiunile preventive desfăşurate de Agenţia Naţională Antidrog şi de Agenţia Naţională Împotriva Traficului de Persoane. Lucrăm la operaţionalizarea în cadrul Poliţiei a Registrului naţional cu privire la persoanele care au comis infracţiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, aşa numiţii agresori sexuali. Există un plan de măsuri de implementare rapidă a acestui instrument de prevenţie a recidivelor cu termene şi responsabilităţi clare. La solicitarea prim-ministrului, Poliţia Română reevaluează şi analizează toate cazurile de dispariţie sau de răpire aflate în lucru la nivelul Poliţiei Române. Ne dorim o îmbunătăţire a cooperării între cetăţean şi Poliţie, în primul rând pentru prevenirea criminalităţii, dar şi pentru combaterea acestui fenomen”, a arătat Fifor.

Ministrul de Interne a afirmat că evaluarea activităţii pentru fiecare judeţ, pe care a solicitat-o şefilor de inspectorate, a ajuns la IGPR şi va face obiectul unei analize profunde la nivel central, iar vineri, la ora 11,30, va fi prezentat Dispeceratul integrat din Bucureşti.

„În cadrul reformei care vizează MAI am solicitat tuturor prefecţilor să efectueze de urgenţă o analiză privind vulnerabilităţile ce ţin de ordinea publică, de nivelul infracţionalităţii, stadiul şi gradul de rezolvare a sesizărilor şi dosarelor penale, precum şi principalele riscuri la adresa cetăţenilor în fiecare judeţ. O atenţie sporită o acordăm tinerilor, elevilor şi pornim de la o analiză profundă referitoare la siguranţa în şcoli. Până la începerea noului an şcolar trebuie să ne asigurăm că în unităţile de învăţământ sunt pregătite toate măsurile necesare în acest sens”, a arătat acesta.

Mihai Fifor a menţionat că erorile din cazul Caracal „au dat lovituri grele credibilităţii” instituţiei pe care o conduce, de aceea recâştigarea încrederii cetăţenilor în Poliţie, Jandarmerie, în toate instituţiile care funcţionează în cadrul MAI „este esenţială şi este imediată”.

„S-au făcut greşeli, ştim, dar vrem să punem punct modului de funcţionare defectuos de până acum. Pe de altă parte, avem şi foarte mulţi profesionişti în domeniu, oameni cu o capacitate extraordinară, cu o pregătire desăvârşită, oameni pe care ne putem baza în orice moment. Împreună cu ei vom face reformarea întregului aparat al ministerului”, a declarat ministrul de Interne.

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

22 comentarii

  1. Ce înseamnă transport ilegal de persoane și cum se probează?

    • Asta ma intreb si eu. Daca eu si prietenii mei ne hotaram sa mergem la o cabana, nu avem voie sa mergem impreuna in aceeasi masina? E tot trafic de persoane? Trebuie sa mergem separat? sau cu transportul de persoane autorizat? doar cu cfr? So many questions!!!

    • Or fi fost dubisti ce făceau „ciubuc” neimpozabil.. Iar ei o nuanțează acum în lumina celor întâmplate la Caracal.
      Nu spun ca nu ar fi bine ce fac, dacă asa este, dar nu ar fi prima data când manipulează informațiile în direcția dorită de ei.

  2. Croitorasul cel „viteaz”!

  3. Sa i spuna cineva domnului Ministru ca de la satul unde locuim catre oraselul din apropiere nu exista decat un ,, microbuz ,, daca se poate numi astfel care efectueaza 2 curse f dimineata si doua dupa ora 14 . 30 . Daca ai nevoie de medic sau farmacie stai la ia ma nene . Cum vrea domnul sa circulam noi oamenii care nu avem automoil ?

  4. Sunt comune limitrofe unor orașe mari care, la acest moment sunt dependente de acești „rechini”. Datorita lor, rutele de transport public au devenit neprofitabile și a fost redus drastic nr de curse. După razia recenta, au fost saltate destule acte ale mașinilor, și populația acestor comune resimte din plin lipsa rechinilor, asta în condițiile în care APL a comunei cu APL a orașului nu au găsit un compromis de extindere a transportului public local cu 5-7 km.

  5. Cata ipocrizie pe căcâcea asta cu obrazul mancat de acnee! De parca nu ei au distrus transportul elevilor! Acum vor sa ia la RECTificarea bugetului (adica tragerea lui prin rect) un miliard de la „bogatul” invatamant Romanesc!
    Căcâceo, trimite procurorilor documentele de la 10 August de anul trecut, cele secretizate de scarnavia CURmen dan!
    Cucos, sindile, cazan, paraschiv, CURmen dan – LA PUSCARIE!

  6. Eu am văzut şi ieri şi azi „taxi pirat”. Îi ştiu de ani de zile. Rareori au fost alungaţi de miliţie. Vorbesc depre Alexandria. Sau nu este sub jurisdicţia ta, vifore

    • Si daca-i alunga militia, ce se intampla? Le da amneda, aia o contesta in instanta si castiga. E greu sa probezi transportul ilegal de persoane.

    • @ alex Se poate proba prin faptul că nu cunoaşte numele pasagerilor. Poate fi amendat în fiecare zi, până renunţa. Poate fi reintrodusă legea prin care se confiscă mijlocul de transport cu care se săvârşeşte infracţiunea. Sunt posibilităţi multiple.

  7. Nenorociții astia chiar ne cred proști pe toți. Acolo este marea problemă a sistemului si in purtarea sau nu a uniformelor????!!! Imi este lehamite când ii vad cum ne vorbesc…guvernul asta are numai incompetenți pe care ii rotește in toate funcțiile/ministerele. nu au oameni capabili,dar rau este ca nici nu întrevăd nimic bun
    Cand se va schimba guvernarea trebuie sa aducă la cunoștință tuturor exact date reale ale economiei, cu PSd-ști de fata,altfel vor fi iar arătați vinovați ca se vor face diminuari de salarii si șomaj si PSD va rămâne in mintea multora ” cei buni,ca ne-au dat salarii vouchere,pensii babane,etc”

  8. Transportul se face în baza unei autorizaţii. Aici nu este vorba de rude sau prieteni pe care bănuiesc că ştiţi cum se numesc şi puteţi da detalii despre ei. Piraţii nu cunosc numele persoanelor pe care le transporta, lucru uşor de verificat. Pot fi uşor depistaţi pe unde îşi fac veacul. Întreprinzătorii legali au mari probleme cu ei. Cunosc orarul curselor şi trec prin staţii cu câteva minute înainte de autobuz sau microbuz şi adună clienţii curselor legale. Criminalul din Caracal ar fi avut mai puţine şanse să facă acele fapte dacă pirateria era inexistentă. Are vreo vină miliţia?

  9. Transportul se face în baza unei autorizaţii. Aici nu este vorba de rude sau prieteni pe care bănuiesc că ştiţi cum se numesc şi puteţi da detalii despre ei. Piraţii nu cunosc numele persoanelor pe care le transporta, lucru uşor de verificat. Pot fi uşor depistaţi pe unde îşi fac veacul, în fiecare zi, tot anul. Întreprinzătorii legali au mari probleme cu ei. Cunosc orarul curselor şi trec prin staţii cu câteva minute înainte de autobuz sau microbuz şi adună clienţii curselor legale. Criminalul din Caracal ar fi avut mai puţine şanse să facă acele fapte dacă pirateria era inexistentă. Are vreo vină miliţia?

  10. vifore, se vorbeste in media de parteneriatul partid – militie – interlopi. ce ne spui despre asta ?

  11. vifore, alde banicioiu ce facea ma la tesede ? dar fratii tevea si multi altii ?

  12. vifore, cazul cocaina! mucles ?

  13. Nu sunt fan al autostopiştilor, dar foarte rar când sunt singur în maşină, mai iau câte o persoană – o femeie în vârstă, tânără / tânăr, turist. Nicio dată nu am cerut, nu am primit bani. Dacă mă prinde miliţia cum pot demonstra că nu fac transport ilegal de persoane. Cel din maşină nu mi-e rudă, nu mi-e prieten, nu-i cunosc numele. Miliţia, dacă vrea să prindă transportatorii ilegali ar trebui să-I urmărească o perioadă mai îndelungată ca să se convingă că fac aceleaşi curse în mod repetat cu pasageri luaţi de pe traseu în mod sistematic. S-ar putea să fie suficient o săptămână, dar atunci numărul pare foarte mic. Cam 11 pe judeţ, 49 pe Bucureşti. Cred că au fost declaraţi prinşi doar fraierii care nu fac parte din clanurile protejate de miliţie.

  14. 10 transportatori pe judet intr-o saptamana? 1 pe zi?!?
    asta e fix politieneste: uite, am muncit!

    Aaaa, cotizantii au avut liber saptamana asta? Ahaaa, da’ sefu!

  15. Mare om , mare realizare. Chiar nu va dati seama cat de penibili ati ajuns? Prioritar , rupeti cardasiile politicieni- mafioti , militieni , primari , consilieri , proxeneti , evazionisti , precum si alte categorii certate cu legea . Apoi raportati realizarile …. iar noi vom decide daca va incredintam in continuarea putarea , luata prin miciuna si promisune.