Filmul „Oppenheimer” va fi lansat în Japonia, mai târziu cu câteva luni față de restul lumii
Cinefilii din Japonia vor putea vedea în curând succesul de box office „Oppenheimer”, la câteva luni după o mare parte din restul lumii, scrie CNN.
Lansarea blockbusterului a fost amânată pe fondul controversei legate de o campanie de marketing neoficială despre care criticii au spus că a banalizat atacurile nucleare din 1945 de la Hiroshima și Nagasaki.
Distribuitorul filmului, Bitters End, a precizat într-o declarație postată joi pe rețelele de socializare că filmul, regizat de Christopher Nolan, va fi lansat în Japonia în 2024.
„Este numit „capodopera supremă a lui Nolan” și câștigă atenție ca un concurent de primă mână în toate categoriile de premii cinematografice”, se arată în declarația postată pe Instagram. Nu a fost anunțată o dată exactă de lansare.
Filmul biografic de trei ore a doborât mai multe recorduri de la lansarea sa la nivel mondial la începutul acestui an, devenind filmul cu cele mai mari încasări care are loc în timpul celui de-al Doilea Război Mondial, potrivit Universal.
Cu toate acestea, „Oppenheimer” a fost, de asemenea, în centrul unor controverse. Filmul, care spune povestea lui J. Robert Oppenheimer, considerat părintele bombei atomice, a fost lansat în același weekend din iulie cu „Barbie”, un film despre celebra păpușă Mattel, în multe părți ale lumii.
Drept urmare, mulți oameni au mers să vadă ambele filme ca un fel de program dublu, iar rețelele de socializare au fost inundate de meme-uri neoficiale „Barbenheimer” realizate de fani.
Postările au stârnit indignare în Japonia, iar Warner Bros. Film Group și-a cerut scuze după ce contul X, fostul Twitter, pentru filmul „Barbie” a stârnit reacții negative din cauza adoptării unor meme-uri care păreau să înfățișeze personajul cufundat în imaginile cu explozia atomică din „Oppenheimer”.
Postările de pe contul oficial „Barbie” care răspundeau la meme-urile neoficiale au fost șterse ulterior. Dar capturi de ecran postate pe X au arătat contul „Barbie” răspunzând pozitiv la un meme cu un nor ciupercă suprapus pe capul lui Margot Robbie, vedeta filmului, și la o altă postare care îl înfățișa pe actorul din „Oppenheimer”, Cillian Murphy, purtând o Barbie veselă pe umăr pe un fundal în flăcări.
Criticii au spus că postările au banalizat atacurile nucleare asupra orașelor japoneze Hiroshima și Nagasaki, comise de forțele aeriene americane în 1945, care au ucis pe loc cel puțin 110.000 de persoane și alte zeci de mii de persoane din cauza efectelor secundare.
Warner Bros. Film Group a declarat la vremea respectivă pentru CNN: „Warner Brothers regretă recenta sa implicare insensibilă în social media. Studioul oferă scuze sincere”.
Warner Bros, ca și CNN, este o unitate a Warner Bros. Discovery.
Între timp, un hashtag rival – „NoBarbenheimer” – a captat atenția pe rețelele de socializare din Japonia, oamenii folosindu-l pentru a critica confuzia dintre cele două filme făcută de contul „Barbie”.
Jeffrey J. Hall, un profesor universitar american stabilit în Tokyo, a scris pe Twitter: „Controversa #NoBarbenheimer este o reamintire a diferenței de percepție dintre Japonia și SUA în ceea ce privește problema armelor nucleare.
„Japonezii cresc învățând despre ororile provocate de bombele atomice, iar ceremoniile comemorative din fiecare an sunt tratate ca știri naționale… Deși au trecut 78 de ani, aceste evenimente sunt departe de a fi uitate în Japonia.”.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank