
Filmul Teambuilding, în topul Netflix după ce a stabilit recordul de spectatori în cinematografe / Reacții virulente pe rețelele sociale
Filmul Teambuilding, o satiră groasă a relației dintre angajați și șefi în marile companii, este cel mai urmărit film pe Netflix în ultimele zile, potrivit topului public al rețelei. Teambuilding e urmat în clasament de Glass Onion și Hard Target 2.
Filmul regizat de Matei Dima (vloggerul cunoscut drept BRomania) a fost cel mai mare succes al anului 2022 în cinematografe, potrivit Cinemagia. A avut 983.000 de spectatori şi 23,16 milioane de lei încasări de la premiera de la sfârşitul lunii septembrie.
Odată cu intrarea pe Netflix de la începutul anului 2023, Teambuilding s-a transformat într-un subiect fierbinte, cu critici virulente atât pentru realizarea artistică, dar și pentru vulgaritate ori cultivarea stereotipurilor de gen sau regiune.
Pe de altă parte, filmul a primit aprecieri pentru scenariul coroziv ori critica relațiilor de la job. Criticul de film Andrei Gorzo a scris că ”Teambuilding are un număr de replici citabile („Eu am rată la casă. La mașină. La câine”, spune cineva din Cluj). Și, cu toate că în ansamblu e primitiv și/sau cras-comercial, are câteva incursiuni în zone de post-ironie și de atât-de-uncool-încât-e-cool – mă gândesc la părțile cu Cosmin „Micutzu” Nedelcu (pe al cărui personaj îl cheamă Horia Brenciu, motiv pentru care o viață întreagă s-a simțit blestemat, umilit etc.) și la cameo-ul adevăratului Brenciu. (În general, Micutzu proiectează o persona mai hip decât filmul din jurul lui.) Regret faptul că e un film atât de puțin preocupat de finețurile construcției audiovizuale a povestirii cinematografice, încât rasolește complet secvența partidei de paintball – nu se înțelege nimic din desfășurarea în spațiu a celor două echipe, din eventualele lor strategii, etc.; e un dezastru. Dar, oricât aș regreta un lucru sau altul, nu regret cele două ore petrecute la această comedie”.
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
22 comentarii