G4Media.ro

„Finanțarea războiului lui Putin”: Cei mai mari importatori de combustibili fosili din…

CREA, captura

„Finanțarea războiului lui Putin”: Cei mai mari importatori de combustibili fosili din Rusia sunt Germania, Italia, China și Olanda (ONG)

Rusia a exportat combustibilii fosili în valoare de 63 de miliarde de euro au fost exportați din Rusia de la începutul invaziei din Ucraina. UE a importat 71% din această cantitate, în valoare de aproximativ 44 de miliarde de euro. Cei mai mari importatori au fost Germania (9,1 mld. euro), Italia (6,9 mld. euro), China (6,7 mld. euro), Olanda (5,6 mld. euro), Turcia (4,1 mld. euro) și Franța (3,8 mld. euro), potrivit datelor compilate de ONG-ul finlandez Centrul pentru Cercetare în domeniul Energiei și Aerului Curat (CREA).

Potrivit sursei citate, livrările de petrol către UE au scăzut cu 20%, iar cele de cărbune cu 40%, în timp ce livrările de gaz natural au crescut cu 20%. Achizițiile de gaze ale UE prin conducte au crescut cu 10%. Livrările de petrol către destinații din afara UE au crescut cu 20%, și cu schimbări majore în ceea ce privește destinațiile. Livrările de cărbune și gaze în afara UE au crescut cu 30% și, respectiv, cu 80%.

Potrivit sursei citate, un sfert din transporturile maritime de combustibili fosili ale Rusiei au ajuns în doar șase porturi din UE: Rotterdam (Olanda), Maasvlakte (Olanda), Trieste (Italia), Gdansk (Polonia) și Zeebrugge (Belgia).

Marile companii petroliere, companiile de electricitate și industriile au continuat să cumpere combustibili fosili ruși. ONG-ul a detectat livrări în instalații sau cu nave legate de companiile petroliere Exxon Mobil, Shell, Total, Repsol, BP, Lukoil, Neste și Orlen și Trafigura; companiile de electricitate RWE, KEPCO, Taipower, Tohoku Electric Power, Chubu Electric Power, TEPCO, Kyushu Electric Power; și companiile industriale Nippon Steel, POSCO, Formosa Petrochemical Corporation, Mitsubishi, Hyundai Steel, Sumitomo și JFE Steel.

Este notată, de asemenea, o reluare a transporturilor de petrol către India, Egipt și alte destinații „neobișnuite” pentru exporturile rusești. Cu toate acestea, livrările către aceste noi destinații nu sunt nici pe departe suficiente pentru a compensa scăderea exporturilor către Europa.

ONG-ul mai notează că, în lipsa unor sancțiuni mult mai puternice, creșterea prețurilor la combustibilii fosili „mai mult decât compensează reducerea volumelor” exportate de Rusia.

O altă constatare: sancțiunile internaționale funcționează iar volumele de export ale Rusiei sunt în scădere.

Astfel, livrările de petrol din Rusia către porturile străine au scăzut cu 20% în primele trei săptămâni din aprilie, comparativ cu perioada ianuarie-februarie de dinaintea invaziei. Livrările de cărbune au crescut cu 20%, în timp ce livrările de gazele au crescut cu 50%. Scăderea livrărilor de țiței s-a accelerat după jumătatea lunii martie.

Livrările de petrol către UE au scăzut cu 20%, iar cele de cărbune cu 40%, în timp ce livrările de gaze au crescut cu 20%. Achizițiile de gaze ale UE prin conducte au crescut cu 10%. Livrările de petrol către destinații din afara UE au crescut cu 20%, și cu schimbări majore în ceea ce privește destinațiile. Livrările de cărbune și gaze în afara UE au crescut cu 30% și, respectiv, cu 80%.

Cele mai mari porturi importatoare: 6 porturi din UE au fost responsabile pentru un sfert din importurile maritime

Un sfert din transporturile de combustibili fosili ale Rusiei au sosit în doar șase porturi din UE. Cele mai mari porturi care au primit combustibili fosili din Rusia sunt Rotterdam (valoarea estimată a transporturilor: 1.500 de milioane euro) și Maasvlakte (1.200 de milioane euro) în Olanda, urmate de Trieste (1.000 de milioane euro) în Italia, Gdansk în Polonia și Zeebrugge și Antwerpen în Belgia. Numai oprirea transporturilor către aceste porturi ar fi eliminat 23% din cererea maritimă.

Marile firme petroliere, companiile de electricitate și cele industriale continuă să cumpere combustibili fosili ruși

În timp ce majoritatea transporturilor ajung în terminale de manipulare și depozitare nedescrise, ONG-ul a detectat livrări către instalații legate de companiile petroliere Exxon Mobil, Shell, Total, Repsol, BP, Lukoil, Neste și Orlen. Dintre marii producători și comercianți de combustibili fosili, navele închiriate de Shell, Exxon, Total și Trafigura au continuat să transporte combustibili fosili ruși în luna aprilie. Printre companiile de utilități energetice și companiile industriale care importă combustibili fosili ruși se numără RWE, KEPCO, Taipower, Chubu Electric Power, TEPCO, Kyushu Electric Power, Nippon Steel, Tohoku Electric Power, POSCO, Formosa Petrochemical Corporation, Mitsubishi, Hyundai Steel, Sumitomo și JFE Steel.

În topul celor mai mari importatori de petrol identificați este notată o livrare în valoare de 420 milioane euro cu destinația Oil Terminal SA, Constanța, în data de 10 aprilie 2022.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

9 comentarii

  1. Von der Pfizer ce parere are despre asta??? Ea fiind germana.

  2. deontologul Mark Rutte este prieten cu Putin, de aceea se opune intrarii Romaniei in Schengen

  3. În timp e cel mai atacata tara ( și) în acest sens este de departe Ungaria. Ei spun ce fac și fac ce spun
    Alți spun un lucru și fac invers.
    Asta spune multe despre clasa politica din Eu.
    Momentan ne îndreptăm spre prăpastie din punct de vedere economic
    Din păcate sunt mulți care și aplaudă „progresul” făcut și vor sa crească viteza.
    Oare fac ce fac ca nu realizează sau știu foarte bine ce fac?

  4. Asta este situația acum! Nu este posibil să intre in șomaj 50% dintre contribuabili ca să sancționezi Rusia. Dar intr-un an Germania va fi sub nivelul Bulgariei, si peste 10 ani tot la nivel foarte jos va rămâne indiferent că războiul se va fi încheiat sau nu!
    Credibilitatea Rusiei este la pământ!

  5. Biznis iz biznis
    Afacerile groase cu Putin merg în continuare în timp ce bizonii se agită pe FB împotriva lui Putin, crezând că rușii pot fi învinși.

    • Asa a fost mereu.
      Flota de camioane cu care naziștii au invadat Polonia era in mare parte formata de vehicule Ford.

  6. “The time to buy is when there’s blood in the streets.” Baron Rothschild