VIDEO Firea a anunțat o ”premieră națională” în București: Autobuzele pot circula legal pe linia de tramvai / E un proiect la care lucrăm de doi ani, au fost necesare modificări la Codul Rutier
Bucureştiul are de miercuri bandă unică pentru transportul public în comun, în sensul că autobuzele pot circula pe culoarul unic realizat de linia de tramvai preexistent deja, a anunțat primarul Capitalei, Gabriela Firea.
„Asistăm acum la o premieră naţională, inaugurarea culoarului unic, banda unică, cum i se mai spune, pentru transportul public în comun în Capitala ţării. (…) Începând de azi dimineaţă, (…) autobuzele pot să circule direct pe culoarul unic realizat de linia de tramvai preexistent deja. E un proiect la care lucrăm de 2 ani, pentru că acest lucru nu a fost posibil până acum, deoarece au fost necesare modificări pe care noi le-am propus la textul Codului rutier, iată acum în vigoare. Practic, în acest moment, autobuzele pot circula legal, fără niciun fel de problemă, pe linia de tramvai. Ne-am dori ca, într-o perioadă foarte scurtă, toată linia de tramvai să fie folosită şi pentru autobuze. Demarăm astăzi începutul acestui proiect, deci prima fază – şi anume inelul central al Municipiului Bucureşti”, a declarat primarul general, Gabriela Firea.
Potrivit acesteia, călătorii pot să schimbe tramvaiul cu autobuzul şi invers mult mai rapid, deoarece în prezent sunt şi staţii comune.
„Astăzi suntem martori în premieră naţională la demararea proiectului pilot pe linia de tramvai cu autobuzul. (…) În primă fază avem liniile 135, 330, 182, care vor străbate porţiunea din inelul central, dar bineînţeles că ne dorim în etapa a doua să nu mai aibă doar tronsoane, să aibă absolut tot traseul, acolo unde se poate, pe linia de tramvai. Etapa doi o vom prelungi pe tot ce înseamnă şi Romprim şi şoseaua Olteniţei, iar în etapa a treia ne vom extinde pe Colentina, pe linia tramvaiului 21 şi bineînţeles vom extinde pe tronsoane oriunde ne permite trama stradală”, a afirmat, la rândul său, directorul Direcţiei Transporturi din cadrul Primăriei Municipiului Bucureşti (PMB), Mihai Teodorescu.
Directorul general al STB, Alexandru-Hazem Kansou, a precizat că acest culoar unic e testat de 2 – 3 luni.
„Este vorba despre optimizarea timpului şi nu doar la 30 şi ceva la sută, asta e doar o rută, avem o rută, spre exemplu, foarte scurtă, unde oamenii petreceau mult mai mult timp în trafic şi avem până la 55% (reducere a timpului – n.r.)”, a spus directorul general al STB.
Potrivit unui comunicat al PMB, transmis, miercuri, AGERPRES, într-o primă etapă, autobuzele de pe trei linii intens circulate şi cu un flux mare de călători vor putea circula pe linia de tramvai. Autobuzele nu îşi vor modifica traseul, ci doar, acolo unde e posibil, vor circula pe linia de tramvai. Este vorba despre autobuzele de pe liniile 135, 182 şi 330, care vor circula, pe anumite segmente, pe liniile de tramvai 1/10, 19 şi 46, utilizând şi staţiile acestora.
PMB precizează că, în funcţie de rezultate, etapizat, va extinde acest proiect şi pe alte şase linii, acolo unde trama stradală va permite.
Conform sursei citate, modificările opririi în fiecare staţie vor fi anunţate în toate staţiile de autobuz de pe tronsoanele care fac parte din proiect, iar personalul STB va fi prezent în aceste staţii pentru a îndruma călătorii spre zonele corecte de aşteptare, respectiv pe peroanele de tramvai.
- Autobuzele liniei 135 vor circula pe calea de rulare a tramvaielor pe şos. Mihai Bravu, între Calea Vitan şi Piaţa Iancului (cu excepţia Pasajului Muncii, unde acestea vor circula prin pasaj), legând astfel cartierele Vitan-Dudeşti, Baba Novac, Muncii, Vatra Luminoasă şi Iancului.
- Autobuzele liniei 182 vor circula pe bd. Iancu de Hunedoara şi Şos. Niculae Titulescu, pe calea de rulare a tramvaielor, între Calea Dorobanţi şi Banu Manta, pe sensul spre Gara de Nord, respectiv între str. Maltopol şi Calea Dorobanţi, pe sensul spre Institutul Oncologic, legând astfel cartierele Dorobanţi, Piaţa Victoriei, Banu Manta – Griviţa.
- Autobuzele liniei 330 vor circula pe Şos. Mihai Bravu, pe calea de rulare a tramvaielor, între bd. Camil Ressu şi staţia de tramvaie „Gheorghe Petraşcu”, de unde acestea revin pe carosabilul destinat traficului rutier general, legând astfel cartierele Dristor, Baba Novac şi Vatra Luminoasă.
PMB precizează că, în etapa a doua, traseul autobuzului 330, pe linia de tramvai, se va prelungi şi va circula pe Şoseaua Mihai Bravu şi pe tronsonul cuprins între Gheorghe Petraşcu şi Calea Dorobanţi. Tot în această etapă, autobuzele liniei R439 vor circula pe linia tramvaielor 1 şi 10, pe Şoseaua Olteniţei, pe tronsonul cuprins între Piaţa Sudului şi Romprim.
Ulterior, în etapa a treia, se are în vedere introducerea circulaţiei autobuzelor de pe liniile 101, 143, 682 şi R409 pe calea de rulare a tramvaiului 21 de pe Şoseaua Colentina, pe tronsonul cuprins între Bucur Obor şi Şoseaua Fundeni, menţionează PMB.
Sursa Foto: Primăria Capitalei
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
21 comentarii