Firea: Nicușor Dan a negociat ilegal cu Astra Arad majorarea prețului celor 100 de tramvaie cu 145 de milioane de lei
Fostul primar general Gabriela Firea susține că actualul edil, Nicușor Dan, a negociat ilegal cu Astra Arad majorarea prețului celor 100 de tramvaie cu 145 de milioane de lei.
Primarul general al Capitalei, Nicuşor Dan, a anunțat, marți, că a semnat contractul cu Astra Arad pentru furnizarea a 100 de tramvaie, valoarea acestuia fiind de circa 200 de milioane de euro.
Fostul primar Gabriela Firea a scris, vineri, pe pagina ei de Facebook, că Nicușor Dan „a negociat cu furnizorul care cere majorarea prețului, justificarea fiind pandemia”, ceea ce este „ilegal”.
Firea spune că ea a semnat încă din octombrie contractul la valoarea de 840 milioane lei, iar noul contract semnat de Nicușor Dan se ridică la 985 milioane lei.
„Mă întreb dacă toate licitațiile derulate în ultimii doi ani vor fi reevaluate și se va plăti mai mult decât valoarea din caietul de sarcini? NIMICușor minte și când spune că tramvaiele vor fi plătite din fonduri europene. Poate cele 840 milioane lei, obținute de mine și de echipa mea pentru acest contract. Restul, majorarea negociată de el, va fi acoperit din banii bucureștenilor. Aștept cu interes și opinia Comisiei Europene pe acest subiect…”, afirmă Gabriela Firea.
Postarea Gabrielei Firea:
Fiecare ieșire publică a Primarului “Dreptei Unite Împotriva Oamenilor” este un șuvoi de minciuni! Așa a fost și conferința de presă în care s-a lăudat cu semnarea contractului pentru 100 tramvaie, contract pe care eu l-am semnat pe date de 19 OCTOMBRIE 2020, ADICA ACUM ȘAPTE LUNI! Și pentru care am muncit eu și echipa mea.
Suntem in luna mai 2021, ce a făcut NIMICusor în aceste 7 luni?
A negociat cu furnizorul care cere majorarea prețului, justificarea fiind pandemia. Ilegal!
Noua valoare a contractului, conform declarației lui Dan, este de 200 milioane euro, circa 985 milioane lei. Adică cu 145 milioane lei mai mult față de valoarea inițială de 840 milioane lei.
Mă întreb dacă toate licitațiile derulate în ultimii doi ani vor fi reevaluate și se va plăti mai mult decât valoarea din caietul de sarcini?
NIMICușor minte și când spune că tramvaiele vor fi plătite din fonduri europene. Poate cele 840 milioane lei, obținute de mine și de echipa mea pentru acest contract.
Restul, majorarea negociată de el, va fi acoperit din banii bucureștenilor.
Aștept cu interes și opinia Comisiei Europene pe acest subiect…
OK, majorăm prețul, dar a obținut Plicușor vreun avantaj pentru bucureșteni în urma negocierii?
Vin mai repede tramvaiele?
Nu, nu vin! Termenul de livrare al prototipului este tot de 15 luni, deci august 2022, abia după începe livrarea efectivă a tramvaielor.
Indiferent de aberațiile lui Plicușor, derularea și finalizarea unei licitații publice în România sunt procese greoaie, care durează ani întregi.
Iar dacă nu te interesează binele oamenilor, ci doar interesele personale, chiar mai mult. În fond, lui Plicușor i-au trebuit 7 luni doar să semneze un contract lăsat la cheie…
Sursa Foto: Facebook/ Gheorghe Falca
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
18 comentarii