Firma de bâlciuri şi parcuri a Primăriei București vrea capital social mărit de 80 de ori. Decizia, amânată din cauza sentinței Curții de Apel
Specializată în organizarea de evenimente la cererea Primăriei Capitalei, Compania Municipală de Agrement a fost la un pas să devină una dintre companiile cele mai bogate din salba de firme a primăriei Gabrielei Firea. Societatea care se poate lăuda doar cu organizarea a patru mari evenimente în aer liber a cerut capital social de 120 de milioane de lei de la primărie. Mărirea de capital a fost amânată din cauza sentinței Curții de Apel, care a decis în noiembrie 2018 anularea tuturor hotărârilor de înființare ale Companiilor Municipale.
Compania Municipală Agrement Bucureşti S.A
Capital Social actual – 1.497.000 de lei
Obiect de activitate – bâlciuri şi parcuri de distracţie
Conducere – Diana Chifa – 27 de ani, apropiată a cuplului Firea – Pandele
Firma a vrut un capital social de 80 de ori mai mare
Pe 11 noiembrie 2018, în şedinţa Adunării Generale a Acţionarilor a Companiei Municipale de Agrement Bucureşti SA, a fost votată majorarea capitalului social al companiei de la 1.497.000 de lei la 120.000.000 de lei, circa 25 de milioane de euro (Document). Practic, o creștere de 80 de ori a capitalului social.
Decizia este semnată de Florentina Gherghiceanu şi Valeriu Suhan din partea Primăriei Municipiului Bucureşti şi de către Marian Artimon din partea SC Ciclop SA (acționarii companiei). Pentru ca modificarea să devină efectivă şi Primăria Bucureşti să mai pompeze banii în societate, decizia AGA trebuia aprobată prin Hotărâre de Consiliu General al Municipiului Bucureşti.
La următoarea şedinţă de Consiliu General, pe 22 noiembrie, societatea a fost singura care a cerut suplimentarea bugetului şi o rectificare pozitivă. Motivaţia era legată de eficienţa companiei, care spunea că a reuşit să organizeze mai multe evenimente decât i se ceruse de către Primăria Capitalei. G4Media.ro a publicat detalii despre sumele primite suplimentar de Compania de Agrement Bucureşti.
În aceeaşi zi, Curtea de Apel Bucureşti decidea anularea tuturor hotărârilor de Consiliu General prin care au fost înfiinţate cele 22 de companii municipale. Ulterior, decizia de majorare a capitalului social al Companiei Municipale de Agrement nu a mai intrat pe ordinea de zi a niciuneia dintre cele două şedinţe de consiliu care au urmat și nici nu a fost publicată în Monitorul Oficial.
Cătălin Deaconescu, consilier general (PNL) a declarat pentru G4Media.ro că „După 22 noiembrie, data deciziei Curţii de Apel, cei care introduc pe ordinea de zi și votează o majorare de capital la Companiile municipale declarate ilegale sunt foarte „curajoși” sau de-a dreptul inconștienţi. Nu cred că cineva își mai permite să mai dreneze bani din bugetul municipalității către niște firme nelegale”.
Organizator a cinci evenimente în tot anul 2018
Compania Municipală de Agrement a fost una dintre cele mai prolifice firme ale Primăriei Capitalei, după cum rezultă din datele publicate la finalul anului trecut. Pentru că a a cheltuit toţi banii primiţi în bugetul iniţial, firma a primit o majorare a veniturilor cu aproape 10 de milioane de lei la ultima rectificare bugetară aprobată de consilierii bucureşteni la finalul anului trecut. Firma are ca obiect principal de activitate declarat la Ministerul de Finanţe „bâlciuri și parcuri de distracții”.
Pe site-ul propriu, compania spune că se ocupă cu „administrarea rețelei de agrement a Municipiului București”. Din totalul veniturilor prognozate pentru 2018, de 24.000.000 de lei, 19.063.000 de lei vin direct din bugetul Primăriei Capitalei pentru prestarea de servicii.
Conform site-ului de achiziţii publice, Compania Municipală Agrement SA a avut doar achiziţii directe, fără licitaţie, în valoare totală de 697.109 de lei, după cum rezultă din calculele făcute de G4media.ro. Cele mai costisitoare au fost achiziţiile directe pentru: organizarea unora dintre evenimentele de amploare mai mică – Pet Fest – 78.485 de lei; închirierea unui trenuleţ pe şină sau a unui carusel – 114800 de lei; servicii de închiriere obiecte decorative – 133.000 de lei.
Pe site-ul companiei sunt publicate patru proceduri de selecţie a unui organizator pentru evenimentele de mai mare amploare. Pentru acestea, compania a cheltuit aproape 2,5 milioane de lei: „Fotbal in Parc” – valoare totală 1.092.524,39 de lei – firma contractantă Upscale Advertising SRL; Festival Estival – firma contractant – Sing Grup SRL – 464.150 de lei; Proiect „Regata Marii Uniri – Flotila Romania Centenar 2018” – 504883 de lei, ofertant câştigător ASC System COM SRL şi Poveste de Iarnă – 325.000 de lei, câştigătoare – asocierea dintre SC Star Pro Center INTL SRL.
Cei mai mulți bani au mers în salarii. Din cheltuielile totale de 22.782.000 de lei, aproape 30% au mers în salarii. Cheltuielile cu personalul declarate se ridică la 6.637.000 de lei. Veniturile angajaţilor au crescut şi ele consistent, o dată cu rectificarea de la finalul anului trecut. În bugetul iniţial, câştigul mediu pe salariat al companiei era de 2.813 lei. Valoarea acestuia a cresut la 5.063 de lei de persoană.
Veniturile angajaţilor cu funcţii de conducere au crescut şi ele în cursul anului.
Într-un document de pe platforma online a companiei se arată că un membru al Consiliului de Administraţie a Companiei Municipale Agrement SA a avut un venit de 5.742 de lei lunar până în august şi de 5.963 de lei din septembrie. Directoarea companiei, Diana Chifa, a avut un salariu brut de 15.143 de lei până în octombrie 2018, iar în noiembrie și decembrie a avut 18.822 de lei.
Cine conduce Compania Municiplă de Agrement
Diana Chifa, directoarea Companiei de Agrement, are 26 de ani, a absolvit Facultatea de Administrarea Afacerilor de la Universitatea Europei de Sud-Est Lumina şi are legături cu apropiaţi ai familiei Firea – Pandele, după cum G4Media.ro a arătat aici.
În ultimele luni, G4Media.ro a solicitat companiei nenumărate puncte de vedere referitoare la activitatea instituţiei şi la modul în are a fost desemnata Diana Chifa director, dar nu am primit niciun răspuns.
Context. Un complet al Curții de Apel București a decis pe 22 noiembrie 2018 anularea tuturor hotărârilor de înființare ale Companiilor Municipale. Soluția este definitivă și vine la capătul unui proces inițiat de USR București în anul 2017. Cele 22 de companii au peste 8.000 de angajați și tocmai începuseră să preia funcționarii de la instituții din subordinea primăriei. Bugetele companiilor sunt de sute de milioane de lei.
Articolul este publicat în cadrul proiectului ”Capitalismul de stat”, finanțat de Fondul pentru Democrație.
Foto: Diana Sorana Chifa (Sursa – Linkedin)
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank© 2024 G4Media.ro - Toate drepturile rezervate
Acest site foloseşte cookie-uri.
Website găzduit de Presslabs.
2 comentarii