G4Media.ro

Firmele de închirieri de avioane se tem că nu îşi vor mai…

Sursa foto: Pixabay

Firmele de închirieri de avioane se tem că nu îşi vor mai recupera cele peste 400 de avioane în valoare de 10 miliarde de dolari din Rusia, în urma sancţiunilor internaţionale

Pe măsură ce se apropie termenul limită de 28 martie până la care operatorii aerieni ruşi ar trebui să returneze peste 400 de avioane închiriate, în valoare de aproape 10 miliarde de dolari, firmele străine de închirieri se tem că nu le vor mai recupera, relatează Reuters.

Cele mai multe dintre avioane încă zboară pe rute interne ruseşti, spune compania de consultanţă IBA, deşi Bermude şi Irlanda – unde sunt înmatriculate majoritatea avioanelor respective – au suspendat certificatele de navigabilitate, ceea ce înseamnă de obicei că ar trebui să fie consemnate la sol.

Aviaţia a fost o victimă de afaceri timpurie a invaziei Rusiei în Ucraina, deoarece Occidentul şi Rusia au impus interdicţii în spaţiul aerian.

Acum, locatorii se confruntă cu deprecieri mari sau cu o luptă lungă pentru asigurări, pe măsură ce termenul limită de 28 martie se apropie, pentru rezilierea contractelor de leasing de avioane, sub sancţiunile Uniunii Europene.

”Mă tem că vom asista la cel mai mare furt de aeronave din istoria aviaţiei civile comerciale”, a declarat Volodimir Bilotkaci, profesor asociat de management al transportului aerian la Institutul de Tehnologie din Singapore.

Înregistrarea dublă nu este permisă conform regulilor internaţionale, dar Rusia a mutat deja mai mult de jumătate din aeronavele deţinute de străini în propriul registru, după ce a adoptat o lege care permite acest lucru, a anunţat miercuri guvernul rus.

Guvernul a mai spus că 78 de avioane închiriate transportatorilor ruşi au fost confiscate în străinătate şi nu vor zbura înapoi în Rusia, a anunţat marţi agenţia de presă Interfax.

Principalul locator de avioane Avolon a reziliat toate contractele de închiriere ale companiilor aeriene ruse şi a reposedat patru dintre cele 14 aeronave închiriate unor companii aeriene ruse din afara ţării, a declarat vineri o sursă familiarizată cu problema. Nu este clar dacă cele patru avioane fac parte din cele 78 raportate de Moscova.

Deşi avioanele sunt asigurate, natura şi amploarea fără precedent a potenţialelor pierderi va însemna probabil ani de litigii între locatori şi asigurători, înainte de luarea oricăror decizii privind plăţile, spun analiştii.

Şi chiar dacă avioanele sunt reposedate, valoarea recuperabilă ar fi pusă sub semnul întrebării, deoarece aeronavele trebuie să aibă înregistrări precise de întreţinere pentru a se asigura că au fost echipate cu componente autentice, urmăribile – un alt domeniu vizat de sancţiunile occidentale împotriva Rusiei.

Deşi valoarea totală a avioanelor este uriaşă, impactul asupra firmelor individuale de leasing poate fi încă gestionabil, chiar dacă sunt necesare reduceri de valoare, deoarece aeronavele închiriate companiilor aeriene ruse reprezintă mai puţin de 10% din portofoliile majorităţii firmelor de leasing.

sursa: News.ro, Sursa foto: Pixabay

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

9 comentarii

  1. Nicio problema, sunt 300 miliarde euro reținute de la Rusia care vor fi folosite pentru daune după război!

  2. luati cat aveti nevoie din rezervele rusiei blocate in banci din strainatate. daca nu ajung banii, confiscati ambasadele si consulatele rusiei si dati spionii rusi afara din sedii! ce atata scandal? e vorba de o operatiune economica speciala, asa ca orice se poate face se va face.

  3. Stati linisti ca nu are atata viitor Putin sa nu le mai vedeti. 🙂

    • Altora le este frica pt ca nu isi vor mai recupera tatii si copii de sub daramaturi ca sa ii ingroape crestineste.

  4. Taxă pe prostie.
    Să nu mai facă afaceri cu rusnacii, pe viitor.

  5. Fără logistica de întreținere (documentație, utilaje, piese de schimb, personal calificat, ateliere autorizate) avioanele vor deveni mai devreme sau mai târziu coșciuge zburătoare. Vor avea piloții ruși civili curajul să zboare cu ele ? Ce o să facă operatorii ? Le aruncă la gunoi ? Se apucă de alte afaceri ?
    Iar dacă se revine la normalitate, ceea ce speră toată lumea rușii, dacă vor să aibe aviație civilă operabilă în afara țării trebuie să se supună din toate punctele de vedere la reglementările și convențiile internaționale.

    • In prima faza vor folosi o parte din ele ca piese de schimb , ce pasageri vor avea ca de zburat in Occident nu se poate si ce preț are biletul , efectiv vor lucra pe nasturi. Nu doar avioanele străine si cele rusești vor poți la fel. Așa avem si noi Tarom dar nici un avion romanesc de fapt toate sunt străine. Ce ar face Tarom într-o situație asemănătoare ar intra in faliment.

  6. Asa cum si noi plătim pentru prostia noastra de-acum,tot asa sa plateasca si rusnacii dupa exercitiu!!!pana la ultima rubla!

    • Sa vezi prostie cu AN rusești cu motoare din Ucraina cum le mai repara, ca Ucraina nu le da nimic.