![](https://cdn.g4media.ro/wp-content/uploads/2021/10/steve-sawusch-PLfpXxZ9r9A-unsplash-e1642153229766-768x547.webp)
Firmele de jocuri de noroc din Marea Britanie distribuie în secret datele utilizatorilor către Facebook fără permisiune
Companiile de jocuri de noroc urmăresc în secret vizitatorii site-urilor lor și trimit datele acestora companiei-mamă a Facebook, Meta, fără consimțământ, într-o aparentă încălcare a legilor privind protecția datelor, informează The Guardian.
Informațiile sunt apoi folosite de Meta pentru a profila utilizatorii ca jucători de noroc și pentru a-i bombarda cu reclame pentru cazinouri și site-uri de pariuri, a dezvăluit The Observer. Un instrument de urmărire ascuns, integrat în zeci de site-uri de jocuri de noroc din Marea Britanie, extrage datele vizitatorilor – inclusiv paginile vizualizate și butoanele pe care le accesează – și le trimite companiei de social media.
Prin lege, datele ar trebui utilizate și partajate în scopuri de marketing doar cu permisiunea explicită a utilizatorilor pe site-urile în care aceste instrumente sunt integrate. Însă testele realizate de The Observer pe 150 de site-uri de jocuri de noroc – inclusiv cazinouri virtuale, site-uri de pariuri sportive și bingo online – au relevat încălcări pe scară largă ale regulilor.
În acest weekend, Iain Duncan Smith, președintele conservator al grupului parlamentar pentru reforma jocurilor de noroc, a cerut o „intervenție imediată”.
„Utilizarea unor instrumente precum Meta Pixel fără consimțământ explicit pare o încălcare clară a legii și ar trebui oprită imediat. Practicile de marketing ale industriei jocurilor de noroc sunt acum scăpate de sub control, iar structura noastră de reglementare și codurile de practică sunt în mod repetat inadecvate. Asta nu poate continua”, a precizat Iain Duncan Smith.
Wolfie Christl, un expert în protecția datelor care a investigat industria publicității digitale, a declarat: „Partajarea datelor cu Meta este extrem de problematică, chiar și cu consimțământ, dar a face acest lucru fără consimțământ explicit și informat demonstrează un dispreț flagrant față de lege. Meta este complice și trebuie trasă la răspundere. Beneficiază de facilitarea unor practici problematice și ilegale ale datelor pentru clienții săi și, în mod sistematic, ignoră aceste încălcări, folosindu-și termenii și condițiile ca un scut, în loc să le aplice cu adevărat.”
Cum funcționează transferul de date fără consimțământ
Din cele 150 de site-uri testate de The Observer, 52 au partajat automat date prin instrumentul de urmărire Meta Pixel fără consimțământ explicit, conform analizei traficului de rețea. Site-urile care au transmis date către Facebook fără permisiune includ Hollywoodbets, Sporting Index, Bwin, Lottoland, 10Bet și Bet442.
Transferul de date a avut loc automat la încărcarea paginii, înainte ca utilizatorul să fi acceptat sau refuzat utilizarea datelor în scopuri de marketing. În niciun moment în timpul testelor, reporterul nu a fost de acord cu utilizarea datelor sale în scopuri publicitare.
În zilele următoare, acesta a fost bombardat cu reclame pe Facebook pentru site-uri de jocuri de noroc, ceea ce indică faptul că a fost profilat de Meta ca fiind interesat de jocurile de noroc ca rezultat al partajării ilegale de date.
Într-o singură sesiune de navigare, i-au fost afișate reclame la jocuri de noroc de la 49 de branduri – nu doar de la site-urile care și-au partajat ilegal datele, ci și de la altele. Acest lucru a inclus companii de pariuri care nu erau conștiente de această partajare ilegală și care își foloseau propriul Meta Pixel în limitele regulamentului – printre ele se numără Ladbrokes, Sky Bet, BetVictor, Tombola și Bet365 – precum și zeci de branduri mai mici.
Ofertele includeau pariuri gratuite, o „ofertă pentru jucători noi” cu un bonus de 200% și un „gold blitz” cu șansa de „a câștiga de 5.000 de ori suma pariată”.
Detaliile privind partajarea datelor și profilarea utilizatorilor vin în contextul apelurilor pentru o investigație mai amplă asupra modului în care jucătorii de noroc sunt vizați prin reclame. În septembrie, Oficiul Comisarului pentru Informații (ICO) a emis un avertisment către Bonne Terre Ltd, compania care operează Sky Betting & Gaming, pentru procesarea ilegală a datelor utilizatorilor prin cookie-uri publicitare fără consimțământul acestora. Brandul a declarat atunci că regretă „o eroare tehnică”, care a fost corectată.
Reacțiile companiilor
După ce The Observer a contactat mai multe companii de jocuri de noroc, unele dintre ele și-au actualizat site-urile pentru a preveni partajarea automată a datelor sau au eliminat complet instrumentul Meta Pixel.
Un brand de pariuri, Bwin, fost sponsor al Real Madrid și al UEFA Europa League, a partajat date despre vizitatorii unei pagini promoționale care oferea un pariu gratuit de 20 de lire sterline. Partajarea datelor s-a produs automat la încărcarea site-ului, fără ca utilizatorul să fie întrebat dacă este de acord.
Un purtător de cuvânt al Bwin a declarat: „Din cauza unei erori interne, pagina promoțională nu era complet aliniată cu alte site-uri ale grupului. Suntem profund angajați în a ne asigura că datele personale sunt gestionate corespunzător și am luat măsuri imediate pentru a rectifica problema.”
Douăzeci și șase de site-uri care operează sub licența grupului de jocuri de noroc AG Communications păreau să partajeze date cu Meta în mod automat și fără consimțământ explicit, inclusiv Bet442, King Casino, 666 Casino și 24Spin. Un reprezentant al companiei a declarat că aceasta ia foarte în serios respectarea obligațiilor sale legale.
O altă companie, Hollywoodbets, sponsorul clubului Brentford din Premier League, afișa vizitatorilor site-ului său un banner de consimțământ, informându-i că datele lor sunt partajate cu „rețelele sociale, partenerii de publicitate și de analiză”. Utilizatorii aveau opțiunea de a „permite toate”.
Însă testele realizate de The Observer au arătat că, chiar și atunci când utilizatorul nu accepta condițiile, datele erau totuși transmise către Meta, inclusiv detalii despre paginile vizitate și butoanele accesate.
Ulterior, utilizatorului i-au fost afișate reclame la Hollywoodbets pe Facebook, iar jurnalele de activitate ale Meta au indicat că datele au fost primite de la site-ul respectiv. Un reprezentant al Hollywoodbets a declarat că respectă toate cerințele de reglementare, dar a refuzat să comenteze în detaliu.
Lottoland, care susține că are 20 de milioane de clienți, a refuzat să comenteze. Site-ul său include un banner care pare să ofere utilizatorilor opțiunea de a „accepta toate” sau de a „refuza cele neesențiale”. Însă testele The Observer au arătat că datele au fost trimise către Meta înainte ca vizitatorul să își exprime alegerea.
Sporting Index și 10Bet nu au răspuns solicitărilor de comentarii.
Comisia pentru Jocuri de Noroc, care reglementează industria, a declarat: „Operatorii pot colecta și folosi datele pentru atragerea de clienți doar în mod legal și în conformitate cu legislația privind protecția datelor, iar focusul lor ar trebui să fie prevenirea dependenței de jocuri de noroc.”
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen BankCitește și...
Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.