G4Media.ro

Firmele germane, profund nemulţumite de mediul de afaceri din China

sursa foto: Unsplash / Christian Lue

Firmele germane, profund nemulţumite de mediul de afaceri din China

Încrederea în mediul de afaceri din China în rândul companiilor germane este la un nivel extrem de scăzut, se arată într-un studiu publicat miercuri de un grup german de lobby, deoarece se confruntă cu sporirea concurenţei în China şi cu încetinirea economiei, transmite agenția Reuters, citată de Agerpres.

Peste jumătate din companiile germane spun că anul acesta condiţiile din industria lor s-au înrăutăţit, doar 32% se aşteaptă la o îmbunătăţire în 2025 – cel mai redus nivel de când se publică studiul, în 2007, a indicat Camera germană de Comerţ din China.

„Acest an a fost dificil pentru majoritatea firmelor germane, determinând o ajustare în jos a perspectivelor lor de afaceri”, în timp ce 92% din companiile germane planifică s-şi menţină operaţiunile în a doua economie mondială, a afirmat Clas Neumann, realizatorul capitolului dedicat Chinei.

Germania este cel mai mare partener european al Chinei, şi firme german importante au investiţii majore în statul asiatic, inclusiv giganţii din industria auto Volkswagen, BMW şi Bosch.

Investiţiile străine directe (FDI), văzute ca un semnal al încrederii în China, reprezintă acum doar 3% din totalul investiţiilor, iar nivelul scade de doi ani.

Investiţiile pentru a ţine ritmul cu competitorii locali sunt principala motivaţie pentru 87% din 51% din firmele germane care intenţionează să-şi majoreze investiţiile în China, în următorii doi ani, conform studiului.

De asemenea, companiile au raportat, pentru prima dată, că se confruntă cu fenomenul „Buy China”, după ce apelul preşedintelui Xi Jinping către autosuficienţă: „Made in China 2025” a avut ca rezultat preferinţa clienţilor locali către achiziţii de la producătorii locali.

Camera de Comerţ a cerut autorităţilor de la Berlin să pună mai mult accentul pe Beijing ca partener şi să-şi revizuiască strategia în China pentru a se alinia mai bine dorinţei industriei germane de a investi mai mult în localizare în China.

La votul din octombrie, Berlinul s-a opus taxelor vamale suplimentare ale UE la importurile de vehicule electrice (EV) din China. Producătorii auto germani au criticat puternic măsurile UE, fiind conştienţi de posibile represalii din partea Beijingului.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

2 comentarii

  1. China nu mai este tara cu economie emergentă. China este economia numărul 2 a lumii. China nu e România, sa aștepte s-o salveze corporațiile străine. China nu e România, sa fie incapabilă sa își construiască propria economie. Nici o corporație europeana/americana nu mai poate concura cu o una chinezească, care au ajuns la nivel SF face de ce știm noi, europenii, sau americanii, in doar câțiva ani.
    Cand vom înțelege ca nu exista „piață libera”, poate vom avea vreo șansă in fata chinezilor, pana atunci, ne așteaptă vremuri grele si foame.

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.