Flash-mob Greenpeace în fața Primăriei București pentru mai multe piste de biciclete
14 activiști Greenpeace România au protestat marți în fața Primăriei Municipiului București într-un flash mob prin care au cerut creșterea numărului de piste de biciclete, ca alternativă la soluțiile de transport actuale. Activiștii au derulat pe șosea timp de câteva momente un covor roșu similar cu benzile unice pentru bicicliști și au arborat bannere anti-poluare.
Protestul are loc în contextul în care Bucureștiul este una dintre cele mai poluate capitale europene. Tot marți, Primăria București a anunțat intrarea în trafic a primelor 8 din cele 130 de autobuze hibrid Mercedes achiziționate din fonduri europene.
Acțiunea vine și în urma analizei Greenpeace a raportului “Calitatea aerului în România în anul 2019”, publicat de Ministerul Mediului, prin Agenția Națională pentru Protecția Mediului (ANPM), în aprilie 2020.
Conform evaluării Greenpeace România, în București și în țară sunt în continuare depășiri ale limitelor de poluare la praf și noxe care pun sănătatea publică în pericol. În lipsa unor măsuri urgente la nivel local, România riscă și amenzi uriașe din partea Comisiei Europene, care a câștigat procesul cu România la Curtea Europeană de Justiție (CJUE) referitoare la poluarea din București și alte mari orașe.
Una dintre concluziile analizei Greenpeace este că, deși în anul 2019 s-a înregistrat o ușoară îmbunătățire a calității aerului comparativ cu 2018, Reţeaua Naţională de Monitorizare a Calităţii Aerului (RNMCA) are foarte multe defecțiuni. Conform datelor oficiale, în 2019, au fost întreruperi extrem de mari în captarea datelor privind poluarea aerului, nu s-au monitorizat corespunzător anumiți poluanți periculoși precum praful fin (PM 2.5) și dioxidul de azot (NO2), iar unele stații oficiale sunt amplasate în locuri irelevante. Astfel, concluzia că aerul a fost mai curat în 2019 decât în 2018 nu poate fi bazată pe date concludente.
“În Bucureștiul anului 2020 avem aceleași 1400 de autobuze diesel, zero restricții pentru trafic și zero autobuze electrice pe străzi. O veste bună sunt cele 100 de autobuze electrice aflate încă în stadiul de licitație. Din păcate, tot în Bucureștiul anului 2020 există doar 6 km de piste de biciclete omologate, deși prin Planul Integrat de Calitate a Aerului (PICA) se promiteau crearea a 30 de km de piste până în 2018, și a 100 de km până la finalul lui 2019. Cu siguranță mersul cu bicicleta ar fi o parte din soluția reducerii traficului, însă ne lipsește infrastructura” a declarat Alin Tănase, coordonator campanie Climă și Transport Durabil la Greenpeace România, potrivit unui comunicat de presă.
Foto: InquamPhotos / Octav Ganea
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
12 comentarii