![TikTok](https://cdn.g4media.ro/wp-content/uploads/2023/03/solen-feyissa-Yaw9mfG9QfQ-unsplash-768x512.webp)
Folosirea micro-influencerilor pentru a influenţa votul, una din tacticile ruse mai puţin cunoscute (oficial NATO)
Una dintre tacticile ruse de influenţare a rezultatului alegerilor în ţările aliate este desfăşurarea de campanii de atragere a micro-influencerilor, care au 500 – 1.000 de urmăritori, dar care într-un număr de câteva mii reuşesc să producă un efect, a declarat joi, la Bruxelles, un oficial al NATO, transmite Agerpres.
Oficialul NATO, care a făcut aceste declaraţii în cadrul unui briefing sub protecţia anonimatului, a afirmat că Alianţa nu are mandat pentru a interveni în sistemele politice din ţările membre şi că nici nu doreşte acest lucru. În schimb, NATO poate fi „o platformă de informare care să întărească aliaţii” în contextul tentativelor ruse de a influenţa alegerile.
El a dat exemplul alegerilor din România şi a afimat că „este cu adevărat important pentru aliaţi să afle informaţii aprofundate despre tacticile ruse”.
„Voi menţiona două dintre acestea care pot fi aplicate în orice zi a săptămânii. Una este că au activat conturi de social media inactive, vechi de opt ani, pentru a influenţa alegerile. Au implantat aceste conturi cu multă vreme în urmă, iar acestea sunt campanii pe termen lung pentru a pregăti terenul pentru interferenţa politică”, a explicat oficialul NATO.
„A doua este o campanie de a-i afecta pe micro-influenceri. Nu am mai auzit acest termen înainte, dar aceştia sunt oameni cu 500 – 1.000 de urmăritori, adesea tineri, care apar, fac exerciţii fizice sau orice altceva. Şi li se dau sume mici de bani pentru a menţiona un candidat. Nu au nicio idee ce fac sau cine se află în spate. Dar dacă pui laolaltă 10.000 de micro-influenceri şi toţi oamenii pe care îi influenţează, acest lucru are un efect”, a mai precizat responsabilul citat.
El a adăugat că NATO ajută, de asemenea, aliaţii în identificarea unor campanii maligne sau de dezinformare sub acoperire. „Dar în general suntem foarte atenţi să nu ne implicăm în sistemele politice naţionale şi nici aliaţii nu vor să facem acest lucru”, a dat el asigurări.
Citește și:
- VIDEO Mai mulți influenceri de pe TikTok spun că au fost plătiți să ”lucreze” pentru Georgescu fără voia lor: ”Foarte dubios tot ce s-a întâmplat / Mă simt profund înșelată” / Candidatul pro-rus a raportat Statului român zero cheltuieli de campanie
- Campania lui Călin Georgescu: O agenție guvernamentală franceză vorbește de două agenții prin care au fost racolați influencerii – Progresia și Fundament / Campanii sofisticate de astroturfing
- VIDEO Un influencer pe TikTok povestește cum a ajuns în campania #echilibrușiverticalitate a lui Georgescu: „Am fost folosiți ca niște câini” / O tiktokeriță recunoaște că au fost plătiți. De cine și cu cât
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen BankCitește și...
Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.