G4Media.ro

Fondatorul Patagonia, Yvon Chouinard, a donat întreaga companie, evaluată la 3 miliarde…

sursa foto: Captură video

Fondatorul Patagonia, Yvon Chouinard, a donat întreaga companie, evaluată la 3 miliarde de dolari, pentru a combate schimbările climatice/ Choiunard vorbește despre ”reinventarea capitalismului”

Fondatorul companiei Patagonia, Yvon Chouinard, soţia sa şi cei doi copii adulţi ai lor îşi cedează dreptul de proprietate asupra producătorului de îmbrăcăminte pe care l-a înfiinţat acum 50 de ani, dedicând toate profiturile companiei proiectelor şi organizaţiilor care vor proteja natura şi biodiversitatea şi vor lupta împotriva crizei climatice, transmite CNBC.

Compania valorează aproximativ 3 miliarde de dolari, potrivit New York Times.

Într-o scrisoare referitoare la decizie, publicată miercuri pe site-ul Patagonia, Choiunard a scris despre ”reinventarea capitalismului” şi a spus:

”Deşi facem tot posibilul pentru a aborda criza de mediu, nu este suficient. Trebuia să găsim o modalitate de a investi mai mulţi bani în lupta împotriva crizei, păstrând în acelaşi timp intacte valorile companiei. O opţiune a fost să vindem Patagonia şi să donăm toţi banii. Dar nu puteam fi siguri că un nou proprietar ne va păstra valorile sau va menţine echipa noastră de oameni din întreaga lume. O altă cale a fost să listăm compania la bursă. Ce dezastru ar fi fost asta. Chiar şi companiile publice cu intenţii bune sunt supuse unei presiuni prea mari pentru a crea câştiguri pe termen scurt în detrimentul vitalităţii şi responsabilităţii pe termen lung. Adevărul să fie spus, nu existau opţiuni bune disponibile. Deci, ne-am creat opţiunea proprie, Acţiunile companiei private vor fi acum deţinute de un trust axat pe climă şi de un grup de organizaţii nonprofit, numite Patagonia Purpose Trust şi respectiv Holdfast Collective, a spus compania într-un comunicat, menţionând ”că fiecare dolar care nu este reinvestit în Patagonia va fi distribuit ca dividende pentru a proteja planeta.”

Trustul va obţine toate acţiunile cu drept de vot, care reprezintă 2% din total, şi le va folosi pentru a crea ”o structură juridică mai permanentă pentru a consacra scopul şi valorile Patagoniei”. Acesta va fi supravegheat de membrii familiei şi de consilieri apropiaţi.

Holdfast Collective deţine toate acţiunile fără drept de vot ale Patagonia, care se ridică la 98%.

Patagonia se aşteaptă să genereze şi să doneze aproximativ 100 de milioane de dolari anual, în funcţie de starea de sănătate a afacerii.

Compania vinde acum îmbrăcăminte pentru exterior nouă şi second-hand, echipament pentru activităţi în aer liber precum camping, pescuit şi alpinism, precum şi alimente şi băuturi produse din surse durabile.

În calitate de companie B-Corp şi California Benefit Corporation, Patagonia dona deja anual un procent din vânzările sale activiştilor şi intenţionează să continue să facă acest lucru.

Mai puţin de 6.000 de companii din întreaga lume sunt certificate ca afaceri B-Corp. Acestea trebuie să îndeplinească standarde stricte de mediu, sociale şi de guvernare stabilite de B Labs, pentru a obţine certificarea.

Ryan Gellert va continua să fie director general al Patagoniei, iar familia Chouinard va rămâne în consiliul de administraţie al Patagonia.

După ce şi-a informat angajaţii miercuri despre această mişcare, compania şi-a actualizat site-ul web pentru a afirma că ”Pământul este acum singurul nostru acţionar”.

sursa: News.ro

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

2 comentarii

  1. Cred ca tiriac a facut atac de cord cand a citit asta.

  2. E o firma foarte misto care chiar a facut lucruri in sensul asta cu mult diniante… spre exemplu, fac special haine mai calitative si incurajau clientii sa si le repare, nu sa le arunce (aveau campanii in SUA prin care colectau hainele oamenilor care se rupsesera, descususera etc. si le aduceau inapoi la o forma utilizabila contra unui tarif deloc mare); anticonsumerism frumos, pacat ca sunt putine firme de genul si oamenii se complac in a fi niste oi consumatoare.