G4Media.ro

Fondul european de relansare post-COVID începe să devină realitate: Portugalia a trimis…

sursa foto: Wikipedia

Fondul european de relansare post-COVID începe să devină realitate: Portugalia a trimis deja planul de cheltuieli, Franța urmează în această săptămână / În schimb, România a anunțat că va întârzia cu o lună PNRR

Negocierile au fost dificile, iar planul a început lent, dar din imensul fond european de recuperare post-coronavirus s-ar putea efectua primele plăţi în iulie, scrie AFP într-un articol publicat luni pe platforma European Data News Hub (EDNH).

Spre uşurarea Bruxellesului, săptămâna trecută au fost trecute două obstacole importante în calea pachetului de granturi şi împrumuturi de 672 miliarde de euro, cât reprezintă Mecanismul de Redresare şi Rezilienţă, elementul central al fondului istoric de relansare economică de 750 de miliarde euro.

Curtea constituţională a Germaniei a respins o contestaţie de blocare a ratificării acordului, iar Portugalia a devenit primul membru UE care şi-a prezentat planul de cheltuieli.

„A fost o săptămână foarte bună”, a declarat pentru AFP un înalt oficial al UE.

Încă o duzină de state membre – inclusiv un actor important, Franţa – ar trebui să urmeze exemplul în această săptămână, predând ceea ce oficialii avertizează că sunt documente în medie de 50.000 de pagini.

Acest lucru va permite Comisiei Europene să petreacă două luni studiind ceea ce vor fi în cele din urmă 27 de planuri naţionale de investiţii şi reforme.

Dacă vor trece, statele membre vor avea nevoie de până la patru săptămâni pentru a-şi da unda verde şi apoi, a spus un oficial, „vom vedea că banii vor începe să curgă în iulie”.

Planul UE de 750 miliarde de euro pentru relansarea post-pandemie a fost convenit în iulie 2020, astfel că se va împlini
un an de la decizia istorică a Uniunii Europene de a pune în comun datoria pentru a finanţa pachetul de relansare economică.

Şi ceea ce odată părea un exerciţiu extrem de ambiţios a fost eclipsat de adoptarea de către Statele Unite a unui plan de infrastructură de 1,9 trilioane de dolari.

SUA au avansat cu vaccinările împotriva coronavirusului, ceea ce înseamnă că economia lor va ieşi din lockdown mai repede decât cele din Europa.

Şefii UE rămân optimişti. „Obiectivul nostru este să aprobăm toate planurile până în vară”, a declarat preşedinta Comisiei Europene, Ursula von der Leyen.

– Soseşte cavaleria –

Dar unele capitale naţionale s-au arătat nerăbdătoare.

„După cum văd, cavaleria americană soseşte la timp”, a declarat ministrul francez de finanţe Bruno Le Maire la începutul acestei luni. „Mi-aş dori ca şi cavaleria europeană să ajungă la timp”.

Joi, Christine Lagarde, şefa Băncii Centrale Europene, a subliniat „urgenţa” de a continua stimularea economiei Europei.

Spania şi Italia vor vedea cele mai mari injecţii de fonduri dacă planurile lor de aproximativ 70 de miliarde de euro sunt aprobate, urmate de Franţa cu 40 de miliarde.

În ultimele săptămâni, în culise, oficialii Comisiei Europene au purtat discuţii dificile cu guvernele naţionale cu privire la criteriile pe care trebuie să le îndeplinească planurile de cheltuieli.

Dar odată cu sosirea dosarului Portugaliei, blocajele politice încep să se prăbuşească.

În ceea ce priveşte cheltuielile de investiţii, fiecare plan trebuie să aloce cel puţin 37% măsurilor ce îmbunătăţesc mediul sau combat schimbările climatice.

Se presupune că alte 20% vor finanţa tranziţia către o economie mai digitală.

– Stimulente şi constrângeri –

Speranţa este ca, pe măsură ce producţia europeană va creşte după un an de COVID şi probleme legate de izolare, să se anunţe o erupţie de cheltuieli în izolarea clădirilor, transport feroviar, puncte de încărcare a vehiculelor electrice şi internet de mare viteză.

Dar, însoţind stimulentele cu constrângeri, Comisia Europeană încearcă din nou să impună statelor membre reforme economice structurale.

Unele dintre acestea se vor dovedi dificile din punct de vedere politic în unele state membre.

Franţa ar trebui să îşi reformeze asigurarea pentru şomaj, Spania codul muncii şi Italia să reducă şi mai mult cheltuielile publice.

Discuţiile cu statele membre sunt încă în curs şi par deosebit de dure în cazul Ungariei.

Premierul Viktor Orban a fost vineri la Bruxelles pentru discuţii cu uşile închise cu von der Leyen.

Anul trecut, Budapesta a ameninţat că va bloca întregul pachet dacă plăţile din fond vor fi condiţionate de respectarea statului de drept.

Cu toate acestea, oficialii de la Bruxelles spun că planurile de recuperare trebuie să respecte legea şi vor fi examinate pentru a se găsi lacune pentru corupţie.

Orban are nevoie de cele şapte miliarde de euro care ar fi alocate Ungariei, dar dacă decide să nu dea înapoi, are un singur atu.

Ungaria este unul dintre cele nouă state membre ale UE care încă nu au ratificat planul. Nicio plată nu va fi posibilă până când nu o vor face toate.

Sursa: Agerpres

Citește și: Ghinea anunță amânarea cu o lună a trimiterii PNRR către Comisia Europeană. ”România vrea să investească în rețele de gaze, Comisia e sceptică”

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

41 comentarii

  1. Parerea mea: Romania va fi ultima tara care va depune PNRRul si Comisia Europeana va mai prelungi termenul pentru Romania!!
    Se numeste INCOMPETENTA.
    Mai vorbim, tineti minte!

    • lili nu este vorba de incompetenta este vorba de altceva . dar nu exista drum de intoarcere .

    • este foarte clara tema – nu ni se cere decit sa alegem si nu avem alta solutie decit cea oferita de UE . multi vor plinge in hohote .

    • Oricum urmeaza inca doua luni de analize, chiar credeti pana la urma ca e atat de important ca vom depune dosarul pe 30 aprilie sau pe 15 mai? Principalul e sa fie acceptat si sa putem accesa cele aproape 30 de miliarde de euro pana in 2026.

      Vedeti ce scrie si in articol, Portugalia a depus dosarul si inca vreo 12 tari vor incerca sa depuna dosarul final pana la 30 aprilie. Restul de 14 tari vor depune in luna mai.

    • @m si @v si @albinuta: Va rog, nu mai postati la comentariile mele, numai postati, chiar nu va e rusine sa indrugati 3 cuvinte cand acesti escroci isi bat joc de noi in halul asta?!
      Dna Gabriela a avut ceva bun simt si a renuntat, renuntati si voi daca aveti!

    • Perfect de acord Lili!!!

    • https://www.portugal.gov.pt/download-ficheiros/ficheiro.aspx?v=%3d%3dBQAAAB%2bLCAAAAAAABAAzNDQzNgYA62SpeQUAAAA%3d
      Lili, acesta e planul portughez – dupa cum vei vedea multi bani cheltuiti cam aiurea, in social, prea putin pe infrastructuri etc(ei au deja, nu ca noi).

      E cam de porc Modul in care UE doreste sa ne si imptumutam ca sa cheltuim pe chestii de care vom avea nevoie dupa ce ajungem măcar la nivelul portugaliei.

    • lili esti iarasi pe linga . PNRR are termen de depunere 31 mai . Nefiind depus nimic nu poate exista tot ceea ce tu doar visezi – incompetenta – rusine – excroci- etc etc si alte bilbe de acest fel .Este normal , ba chiar de dorit sa existe o discutie cu partenerii din UE pe toate aceste teme ce vor fi depuse pina pe 31 mai 2021 . Comisia Europeana a primit un text provizoriu si s-a exprimat fata de acele masuri propuse . In acelasi timp trebuieste prezentat si programul de tara pentru viitorii sase ani . Altfel zis, tot ceea ce scrii sunt doar critici neconforme , nesustinute de o realitate finala . In cel mai fericit caz spusele tale pot fi asimilate cu nevoia de preventie , dar si aici ar trebui sa elimini din textele tale (majoritatea copiate de prin ziare si reviste ,ca si cind poti crede in tot felul de baliverne de presa ) cuvintele fara sustinere ca si adevar .Si nu te speria de cuvintele mele , au darul de a te trezi la realitate .

  2. Daca acest plan nu se va aplica (din cauza lui V Orban sau al altui bezmetic) pentru tara mea (FR) sincer sa fiu, este un avantaj: nu mai avem de cotizat mai mult decat primul, la acest plan de ajutor.
    Ar trebui sa se gandeasca foarte bine, toți cei care critica FR și D.
    Deoarece fara aceste doua tari care constituie principalul % al bugetului european, adio distribuție de bugete. Inca din 1993, din momentul schimbării statutului Uniunii, atat țară mea cat și Germania, au fost mereu tari care au purtat bugetul Uniunii.

    • Of, of, tara mea in sus, tara mea in jos, tara eroina a UE.

      Pai si tara mea e tara eroina in UE: ca, desi eram intr-o situatie cumplita economic, am acceptat sa liberalizam contul de capital (orice capital a putut sa iasa din tara cand a vrut el, de ni s-a dus moneda nationala in cap in diverse situatii), am liberalizat total piata muncii si, inevitabil, aproape 5 milioane de oameni buni de munca au parasit tara. Mare parte din ei educati, cu banii cheltuiti de tara mea saraca. Ca sa nu mai spunem de deschiderea totala a economiei: aproape toate industria bancara, extractiva, energie, telecomunicatii, constructoare de masini a fost cumparate de in conditii supra-avantajoase de firme vestice, cu tara „ta” in frunte.

      N-as vrea sa fiu gresit inteles, una peste alta, Romania a beneficiat si ea enorm de intrarea in UE, dar sa nu isi imagineze cineva ca nu a platit pretul pentru asta si ca viata e numai alb-negru. Si ca Franta si Germania au numai si numai greutati cu uniunea asta si niciun avantaj.

    • Cel mai bine, este sa recitiți ceea ce am scris. Unde am scris ceva despre România? Am scris despre V Orban și ceilalți 8 (opt) care refuza pentru moment, sa semneze. Nu semnează V Orbán, foarte bine. Pierde cele 7 miliarde de euro, nerambursabili.

      Sincer, nu știu cat ati fi Dv de accord ca Romania sa se imprumute pentru a finanța acest plan și budgetul Uniunii in general. Pentru ca Franta împrumută, contribuie net la budgetele UE și sumele imprumutate, de cine credeți ca sunt plătite? Simplu: de cetățenii francezi, prin impozite și numai prin impozite.
      Nu asteapta, nu cere nimeni multumiri pentru asta, sa fie foarte clar. Cei doi piloni ai Uniunii, Germania si Franta, o fac numai și numai din internaționalism, din crezul neintrerupt ca toata lumea trebuie sa avanseze și nimeni nu trebuie sa fie lasat deoparte, in Europa.

      Acest plan, ne (FR) costa net, cam 37 de miliarde de euro. De ce credeți ca o facem, de ce credeți ca Germania face același lucru? Am pus vreodata, noi, aceste doua tari o alte conditie, in afara respectării statului de drept? Nu cred.

      Emigratia.
      Un lucru trebuie sa fie foarte clar: nimeni nu a urmarit sa atragă milioanele de romani. Oamenii au emigrat de sărăcie. Sau de dorinta de libertate. Sau din cauze politice; Oricum, pentru a avea un trai ameliorat. Exact cum au emigrat italienii, irlandezii in America și in Franța/Belgia/Germania. Cum emigreaza africanii și asiaticii. Nu este ceva nou.

      In momentul adherarii Spaniei și Portugaliei, in 1984, sute de mii de spanioli și de portughezi au emigrat in Franta și Belgia. Credeți ca am cautat atat noi cat și belgienii sa „furam” locuitorii acestor doua tari?
      Nu, am facut ceea ce am facut întotdeauna: universalitatea. Nimeni nu considera diferit un Roman, un Italian, un Spaniol, un Marocan, un Ghanean, un turc, etc. Daca în Est, locuitorii ii considera diferiți, in vest toți sunt considerați egali. Este principiul de baza al universalitatii, al Uniunii.

      Cumpararea societăților.
      Auchan are o retea de distributie superioara in Rusia. Credeți ca a făcut-o diferit fara de România, Rusia nefacand parte din UE?
      Carrefour are retele superioare in America Centrală/Sud. Credeți ca a făcut-o diferit fata de România, acele tari nefacand parte din UE?

      Piata liberala, ofera posibilitatea achizitioarii unor acțiuni, sau a unor societăți. Același lucru se intampla și in Franța. Ex: nici un palace, nu apartine unor francezi, ci unor străini din Golf. PS Germain apartine Qatar, Marseilles unui grup american, etc.

      Credeti-ma, nimeni nu a avut ca tel, cumpararea unor societăți in România și a pus aceasta conditie, pentru ca tara Dv sa fie integrata in UE. Acelais lucru și cu uzina Dacia: daca pag-ul din anii 90 nu ar fi avut in comitetul director o persoana de origine romana, nu ar fi acceptat sa investeasca in Romania, cumpărând uzina Dacia. Acea persoana a facut totul pentru ca acest lucru sa se înfăptuiască. Etc

    • Dacă FR înseamnă Franța, las-o jos. Ăștia mereu au încurcat locul prin Europa. Așa zice D , dar am constatat și eu când am fost acolo în vacanță: ba li se strica l’ ordinatorul, ba nu aveau semnalizări pe șosele, autostrada spre Coasta de Azur era mult șerpuitoare în câmp că pe-acolo a tras calul, garanția la cazare era 200 euro ( am umblat mult prin lume, dar nimeni nu mi-a cerut garanție) La Luvru nu știau programul de la muzeul de artă care ținea de ei și pentru care vindeau bilete.
      Filmele cu Jandarmii din Saint Tropez nu erau artistice ci chiar documentare. Și ,cireașa pe tort , aparatele de taxat de pe autostradă nu dădeau restul de s-a enervat un turist din D și-a început să le care niște pumni..
      La Blois ,un orășel pe valea Loarei, am căutat hotelul de ni s-a acrit. Niște turiști din D care-i cunoșteau mai pe francezi au venit la hotel cu mașina de poliție pe post de ghid. A fost singura țară din nouă în care am reușit să mă enervez.
      Dacă postarea dvs. a fost o metaforă, vă rog să mă scuzați , dar cei care intenționează să viziteze FR să știe că nu m-am obosit să inventez nimic.

    • stimate @el,

      Pentru acuratetea informarii – pana una alta ultima piedica a fost pusa de catre Curtea Constitutionala a Germaniei, la o sesizare AFD!

      doar ca emai comod sa discutam de Orban V, ca ala e prin natura lui rau si recalcitrant! dac ce bun business face Germania si chiar si FR cu el!

      Sincer, la cum sunt acum conditionalitatile planului de redresare, nu e mare pierdere. Sui oricum are o componenta destul de mare de imprumuturi. La cat eco au bagat cei de la UE banii s-ar duce in mare parte inapoi in economiile vestice pe diverse moristi, trenuri H2 (ALSTOM), consultanta etc. Se stie ca Romania are aceeasi densitate de autostrazi ca si Franta sau Germania, la fel de multa enegie nucleara sau pe gaz. (ironic).
      Taranii romani se incalzesc toti pe baza energiei generate de panouri solare si mult, mult biogaz!

      imi pare rau, nu pot fi de acord cu dvs this time!

    • @Nman

      Merci petru răspuns. Nici nu trebuie sa fim de accord. Ne expunem ideile și învățăm unii de la ceilalți. Pentru ca acesta și este scopul unui schimb de idei.
      Va repet, tara Dv este cea mai puternica tara din Estul Uniunii, cu o puternica economie și trebuie sa accepte rolul de a fi lider in Estul Uniunii. Nimeni nu a incercat sau incearca sa slăbească România. Exact contrariul, cu toții dorim sa avem (iarăși) partenerul roman, cel de dinaintea celui de-al 2lea razboi mondial.

      Uniunea, nu este perfecta. Franta si Germania nu sunt perfecte, sunt departe de a fi data/luate ca exemplu ideal… si nici nu doresc (sau cauta) acest lucru.

      Ceea ce dorim cu toții, este ridicarea nivelului de trai in interiorul uniunii. De ce? Pentru simplul motiv ca o prea mare diferenta de nivel de trai = tensiune. Ceea ce poate duce pana la război. Or pe continent, ama avut secole de razboiaie. Numai Uniunea, ne fereste de război intre statele membre. Numai și numai pentru acest lucru, Uniunea merita absolut toaate eforturile făcute.

      Am cunoscut de-a lungul anilor, absolut toate formele, din 1a zi, 24 martie 1957. SI am ramas același european convins. Cu aceasi parere ca un nivel de trai bun, împiedică războiul. SI asta funcționează.

      Referitor la tara Dv, nu aveti de făcut decat un singur și unic lucru: sa stopați evavziunea fiscala. Deoarece un stat sărac, nu poate investi (sanatate, social, infrastructura, școală, etc) Și nu numărul funcționarilor sau al salariilor lor ridicate falimenteaza statul… altfel noi (FR) am fi deja in faliment 😀 avand in vedere cei 6 milioane de funcționari și asimilați.

      Iar despre fondurile europene, despre accesarea lor: nu este o rusine sa nu știi sa intocmesti dosarele necesare. Nu poți fi bun la tot și nimeni nu cere asta. Cand nu știi, ceri ajutorul. Și il primești (consultanta) plătindu-l. Ei bine, asta și aveți de făcut.
      Cereti consultanta societăților care au facut deja asta. Mai toate cabinetele de consultanta din Vest au experiența necesara, in intocmirea dosarelor necesare accesării fondurilor.
      Faceti asta si veti avea imediat fondurile la dispoziție.

      Succes. Inca odată, absolut toate statele din Vest, iei doresc un partener puternic in Est. Numai Romania, prin poziția, prin economia sa puternica, poate fi acest partener.

  3. Nici nu am cine știe ce așteptări avand in vedere ca țară e butonata de incompetenți hoți (așa-zisii liberali) și provinciali parveniți (usr+)

  4. România mai întârzie o lună pentru că e condusă de niște întârziați mintal….

  5. Pai dacă bovina de Câțu și cu silent Bob de la Cotroceni au cerut bani in PNNR pentru irigații si pentru drumuri in loc sa ceara pentru industria cea mai afectată Horeca și cu transporturile internaționale … măcar dacă se trezesc și au intuiția sa ceara ca reper PNNR ul făcut de Portugalia. Planul Portugaliei conține peste 60% din bani direcționați către industria de turism

    • Pentru evazonistii din horeca. Ce ar fi economia fara ei?
      Este adevarat ca au creat niste job-uri (pe salariu minim), dar contributii din alte taxe mai putin.

  6. A fost proasta ideea cu retelele de gaz pentru consumatori casnici dar cu autostrazile trebuie sa insiste.
    Teoretic au 43% din buget fara constrangeri deci pot baga o autostrada, doua pe el.

  7. creierele sint plecate, au ramas infractorii…pina si cei de nota 4 s-au intors …pe cai mari.

  8. Citesti comentariile si iti dai seama de ce suntem la coada Europei cu cel mai mare procentaj de semianalfabeti

    Pai si normal ca ca greu cu planul nostru ca unii merg acolo cu proiecte de mediu nu ca noi cu proiecte din alta epoca, cu tot ce nu s-a facut in 30 de ani

    • Comisarul european Paolo Gentiloni la o Conferinta la Bucuresti in 23.03.2021 a spus clar ca „exista alte Programe europene in cadrul Exercitiului financiar european unde acei BANI pentru acele Proiecte care NU sunt acceptate in acest PNRR se pot incadra”, cum e acesta cu Irigatiile sau proiectele de infrastructura!
      Dar, e nevoie de oameni competenti, bine pregatiti, in timp ce Romania e codasa la absorbtia fondurilor UE, NU a depasit niciodata 50% in cei 7 ANI de exercitiu financiar!
      La MFE s-a aciuat aceeasi clientela incompetenta, Sporurile acolo bat recorduri, CINE sa fie in stare sa scrie PROIECTE conform cerintelor Comisiei europene?!

  9. Nu ştiu cu câţi nevrotici aţi avut de-a face dar chiar şi medicii ştiu că nu vine din bucurie atâta isterie nevrotică.
    Staţi să vedeţi când va veni banii mai ales că ştiu că vor veni oricum iar din starea de nevroză vor intra în starea de deprimare dar nu îi vor ţine mult că vor sări la următoarea temă care nu vor să reuşească şi iarăşi vom şti cât de nefericiti vor fi când va reuşi.
    O singură teamă avem să nu îi schimbe cu alţii mai odihniţi că ăia noi sunt tare plictisitori la început că ei la început se vor da echidistanţi apoi vor evolua la stadiu de bulversaţi şi vor sări de la o tabără la alta până îl vor evalua la care tabără prinde iar d-abia la final vor deveni la fel de haioşi ca cei actuali.
    Oricum nici pe vremea lui Vadim nu erau aşa de dezorientaţi iar dacă mai continuă aşa îl pune pe CTP să întoarcă iarăşi armele şi iar va trebui să se întoarcă în tabăra de stânga iar la cât de ruşinat era la ultima activare nu se convingea nici pe el şi vor deveni tot mai haioşi pe zi ce trece.

  10. În toate ministerele USR Plus sunt probleme de comunicare și competență. Și primarii USR Plus în afară de scandaluri nu se evidențiază cu nimic se pare că USR Plus sunt specialiști doar la circ

  11. Bugetarii noștri excepționali!

  12. G4 media sunteți penibili….titlul e intenționat tendențios, pt ca depunerea și cu o luna mai târziu e încă in termen …dar va place sa ii atacați pe miniștrii USRPlus la comanda …
    “Succes” …AUR ai PSD își freacă mâinile iar voi contribuiți in fiecare zi la asta

  13. De ce nu se face o dezbatere nationala la vedere cu acest PNRR? Toate mediile academice, institutiile , ONG, grupuri civice, cetateni, Parlamentul, Guvernul sa publice pe o platforma publica ideile/propunerile pentru planul PNRR din partea tuturor?
    Apoi modelat/selectat de Guvern si aprobat in Parlament.
    De asemenea pe acea platforma sa fie publicat ca model planul Portugaliei, Frantei etc. spre publica consultare.

    • Cei de la guvernare analizeaza cum sa taie cascavalul catre ai lor dupa catre cei din mediul de afaceri.
      Cum sa sifoneze ministerul de partid nu partidul aliat sau cine stie ce pesedei accidental
      Dupa daca le merge bine daca nu iese ca la Iasi le dau cu placuta cei de la centru.
      Planul Valev 2021 nu permite sa facem ce vrea muschii nostri ci ce vor cei de la centru si considera ca e util pentru fraierii de la periferie fara coloana vertebrala sau unitate….care nu au discutat in public ce vrea si ce poate Romania sa ceara.
      Ar iesi prea clar la iveala incompetenta si indolenta unor ministri USR sau PNL.
      E naspa sa arati cat de dancilesc esti si ce terminati promovezi ca sunt animale politice aliate cu bosu gen Orban.

    • Pentru ca documentul PNRR care are „cam 1000 de pagini” trimis de Ghinea la Brussels e SECRET, nu a fost facut public!
      Ghinea in 22.04.2021 la Digi 24:
      „Comisia Europeană a avut observații. Luăm acele componente care au fost propuse public și trebuie dezvoltate în componente tehnice. Fiecare componentă are zeci de pagini. Am TRIMIS la Bruxelles cam 1.000 de pagini peste care Comisia se uită. După observațiile lor, aducem modificări, negociem. Toate țările fac așa fiind un mecanism nou și e un proces de negociere. Nu vreau să dau detalii, dar vă asigur că se muncește intens. Este un fake news care circulă că Comisia ar fi respins PNRR. PNRR nu a fost respins. Comisia Europeană are 2 luni de evaluare și abia atunci va vorbi despre modificări, despre, doamne ferește, respingere”, a declarat Cristian Ghinea.

      In timp ce Documentul PNRR facut PUBLIC, in Romania, document existent pe Site-ul MFE si prezentat PUBLIC in ziua de 23 Martie cand Premierul Florin Citu a anuntat ca PNRR e lansat in dezbatere publica are 142 de pagini azi, iar in 23 Martie avea 154 de PaginI!
      Gasiti documentul PNRR pe Site-ul MFE, are 142 de PaginI!
      Pun link-ul separat, poate trece, dar dvs il puteti gasi usor!!!

      Cum sa-l puna in dezbatere nationala, cand ei il tin la SECRET!???

  14. Cat mint guvernantii nostri!
    Pe Site-ul Minsietrului Fondurilro europene exista postat PNRRul, document de 142 de Pagini(azi, ca la Lansarea in dezbatere publica din 23 Martie 2021 anuntata de Premierul Florin Citu si pus Link-ul si pe G4media, documentul avea 154 de Pagini!), este Documentul pe care NOI, Romanii l-am vazut si il vedem PUBLIC, ala prezentat la lansarea in dezbatere publica!!

    PROBLEMA e ca Documentul numit PNRR trimis la Brussels cu Propunerile Romaniei are „cam 1000 de Pagini” si NU e PUBLIC, NU exista pe Site-ul MFE, l-au pus la SECRET, uite a spus chiar Ghinea in 22.04.2021 intr-o interventie telefonica la Digi 24, cand a izbucnit zilele trecute scandalul:
    „Comisia Europeană a avut observații. Luăm acele componente care au fost propuse public și trebuie dezvoltate în componente tehnice. Fiecare componentă are zeci de pagini. Am TRIMIS la Bruxelles cam 1.000 de pagini peste care Comisia se uită. După observațiile lor, aducem modificări, negociem. Toate țările fac așa fiind un mecanism nou și e un proces de negociere. Nu vreau să dau detalii, dar vă asigur că se muncește intens. Este un fake news care circulă că Comisia ar fi respins PNRR. PNRR nu a fost respins. Comisia Europeană are 2 luni de evaluare și abia atunci va vorbi despre modificări, despre, doamne ferește, respingere”, a declarat Cristian Ghinea.

    „Cam 1000 de pagini”!!!??
    Pai, cum mai transparentilor, NOUA Romanilor ne aratati pe Site-ul MFE documentul PNRR prezentat public care are 142 de Pagini iar voi la Brussels negociati pe un Document PNRR care are „cam 1000 de pagini”?!
    De ce NU e PUBLIC documentul PNRR trimis la Brussels care are „cam 1000 de pagini”, mai transparentilor de la USR PLUS!?

    Informatia a spus-o aseara la B1 Europarlamentarul Victor Negerscu si acum am gasit CONFIRMAREA: Ghinea a trimis la Brussels un PNRR care are „cam 1000 de Pagini”, in timp ce noua Romanilor ne este facut PUBLIC un PNRR de 142 de pagini!
    Asa e la USR PLUS care ne abureste toata ziua buna ziua cu TRANSPARENTA!!!
    Curata transparenta, Barna, asa-i?!
    Ca la Caragiale, nu va depaseste nimeni!!

  15. @mihai d.: Uite Documentul PNRR de pe Site-ul Minsiterului Fondurilor Europenen(MFE), are 142 de Pagini:
    https://mfe.gov.ro/wp-content/uploads/2021/04/ffdbdf26d6fc01f009a8059cfd94b0dd.pdf

    Ghinea spune ca a trimis Comisiei Europene un Document care are „cam 1000 de pagini”??!!!

  16. Asa arata Romania lucrului bine facut !

  17. Victor Negrescu, aseara la B1 TV:
    „Victor Negrescu: Pentru PNRR am prezentat un plan care nu corespunde cu cerințele europene. Documentul public NU este cel pe care l-am trimis la Bruxelles.
    Victor Negrescu, membru al Parlamentului European, a explicat luni seară, în emisiunea „Dosar de Politician”, prezentată de Silviu Mânăstire pe B1 TV, despre motivele pentru care mai multe proiecte din PNRR au fost respinse de Comisia Europeană.
    „Am prezentat un plan care nu corespunde cu cerințele europene. Comisia Europeană ne-a pus la dispoziție încă de anul trecut formatul pe care trebuie să-l completăm, pe care nu -am respectat, inclusiv documentul Excel unde trebuia să completam țintele, sumele alocate, obiectivele. Era un lucru foarte simplu, un pic cam birocratic, dar foarte simplu de completat. Portugalia a făcut, alte state au făcut. Trebuia să venim cub proiecte care pot fi implementate pana la finalul lui august 2026, foarte important și trebuie sa arătăm ca credem in proiectele noastre. Faptul că te duci acolo cu un buget de 41 de miliarde și tu primești 29, cu proiecte neargumentate suficient, au condus la un dezastru. Trebuie să-l refacem într-o lună”, a spus europarlamentarul.
    Planul PNRR care apare pe site-ul Ministerului Investițiilor și Proiectelor Europene nu este cel care a fost respins la Bruxelles.
    Potrivit acestuia, Planul care este prezentat oficial pe site-ul Ministerului Investițiilor și Proiectelor Europene NU este planul cu care s-a mers la Comisia Europeană.
    Planul pe care îl vedem public, care este pe site NU este planul pe care l-au trimis la Bruxelles. Au trimis total altceva. Din păcate nu am acces la document, dar știu foarte bine. Sunt secretizate…Cred că la un moment dat o să treacă și planul nostru, problema este că nu o să putem să-l implementăm”, spune Negrescu.

    E corecta afirmatia, am verificat acum, PNRRul tirmis Comisiei Europene are „cam 1000 de pagini”, cum a declarat Ghinea, in timp ce PNRR-ul postat public pe Site-ul MFE are 142 de PaginI!!

    Dumnezeule, in ce Tara traim cu acesti mincinosi!
    Transparenta marca USR PLUS, asa-i, Barna si Ciolos?!!!

    • lili nu intelegi ?Tot ceea ce sa trimis laBruxelles nu reprezinta textul final al PNRR -ROMANIA- Este totul negociabil intre parteneri . Nu iti mai sprijini modestele afirmatii, uneori rautacioase , pe alte afirmatii ale unor persoane sau ale unor capacitati media . Raspunsul final are ca termen 31 mai 2921 .Ce e greu de inteles – textul final – va fi refacut pina capata forma admisa de UE. Unii zibesc sarcastic la TV si iti zic cit de usor este de facut – si tu te inghesui sa ii crezi .macar poti percepe ce inseamna sa scrii 1000 de pagini , ca sa nu mai vorbim ca ele trebuiesc sustinute de fapte imediate si puse in practica cu termene precise . Unii nu sunt in stare sa scrie trei rinduri(pareri proprii , nu bealiverne de presa ) sau copiaza la greu de la altii . Asa ca reconsidera ceea ce spui . este gresit .

    • Este evident ca totul este in miscare si ca finalul va fi unul corect si acceptat de UE.

  18. Titlu tendentios , nefericit , dezarmant ! De fapt , Romania are pt. prima oara in istoria ei , ocazia de a deveni o tara europeana , prospera , civilizata … pt.ca este parte a unui urias plan european , sustinut de uriase fonduri financiare ! Daca macar jumatate din planul pt. Romania se indeplineste , tot va fi exraordinar ! Spun jumatate , pt. ca avem o clasa politica profund corupta si incompetenta , si o opozitie pregatita sa saboteze cu orice pret activitatea Guvenului si Presedintiei , atit in privinta reformelor economice cit si a pandemiei … si nu doar in vorbe , are suficiente prghiii si institutii ! PS— Din pacate , si presa este oglinda clasei politice ! Vreau sa mentionez ca titlul de mai sus , nu caracterizeaza G4 , totusi … dar mai multa grija in alegerea cuvintelor nu strica !

    • Bravo pentru comentariu. Ati înțeles pe deplin, rolul acestiu plan. Exact ceea ce iei doresc Germania și Frranta: revenirea României ca partener puternic, in Estul Uniunii. Tara Dv trebuie sa iei accepte rolul de stat puternic (economic, militar, etc) și sa actioneze astfel.
      Presedintele statului, are aceasta poziție.

      Fodurile va stau la dispoziție. Faceți appel la consultanta din statele cu experiență la atragerea fondurilor europene (ES, PT, FR, D) și veți avea imediat acces la fonduri. Promovați turismul, dezvoltați infrastructura, sprijiniți micile societăți, etc. Aveți un potențial extraordinar. Avem o sansa extraordinara ca tara Dv a acceptat sa integreze Uniunea.

      Succès!

  19. Nu mai credeti minciunile lui Ghinea si Barna si Citu si Johannis:
    „Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a discutat luni, la Bruxelles, cu comisarul european pentru Transporturi și cu comisarul european pentru Competiție, proiectele de infrastructură propuse spre finanțare prin PNRR.
    În notă optimistă, Cătălin Drulă a anunțat ulterior: ”Am avut o întâlnire foarte productivă cu doamnele comisar Adina Vălean și Margrethe Vestager. Le mulțumesc amândurora pentru sprijinul acordat priorităților României din domeniul transporturilor și, cu precădere, proiectelor ce le dorim finanțate prin PNRR”.
    Celor 4,5 miliarde repartizate infrastructurii rutiere li s-ar adăuga alte 5 miliarde euro pentru cale ferată și metrou.
    Surse de la Bruxelles au declarat pentru CursDeGuvernare.ro că obiecțiile Comisiei sunt unele de natură tehnică, altele de principiu.
    Comisia Europeană IMPUNE Finalizarea tuturor proiectelor finanțate prin Mecanismul de Relansare și Reziliență PANA la data de 31 decembrie 2026.
    Comisia NU este convinsă că România are CAPACITATEA să gestioneze atâtea proiecte în TERMEN atât de SCURT. În aceste condiții, este foarte probabil ca Bruxelles-ul să insiste ca România să păstreze în listă doar proiectele asupra cărora nu există dubii că pot fi finalizate.
    MOTIVUL evident: Comisia vrea ca Mecanismul de Redresare să fie o reală ”poveste de succes” și nu dorește să fie pusă în situația de a impune vreunui stat membru să returneze banii pentru proiectele nefinalizate.
    Pe de altă parte, Comisia a transmis deja oficialilor români că înțelege nevoile de dezvoltare a infrastructurii, RECOMANDAND însă ca și alte surse să fie accesate pentru satisfacerea acestor nevoi, cu referire în primul rând la componentele bugetului multianual UE.
    Comisia mai cere statelor membre ca planurile lor să RESPECTE prioritățile stabilite de Bruxelles la PNRR: tranziție verde și digitalizare.”

  20. „Germania anunță că va cheltui 90% din banii din Fondul european de redresare pe protecția mediului și digitalizare.
    Germania va cheltui 90% din cele 28 de miliarde de euro pe care le așteaptă din fondul de relansare european de 750 de miliarde de euro pe protecția mediului și digitalizare, depășind cu mult cerințele UE, a declarat marți ministrul de finanțe Olaf Scholz, citat de Reuters.
    ”Astăzi este o zi bună pentru Europa, Acum, putem acționa uniți pentru o Europă care să fie solidară și pregătită pentru viitor”, a spus Scholz, în cadrul prezentării planurilor Franței și Germaniei pentru banii din fondul european ce a fost convenit anul trecut pentru repornirea economiei blocului european, lovit de pandemie.

    Potrivit regulilor UE, 37% dintre bani trebuie cheltuiți pe combaterea schimbărilor climatice și 20% pe digitalizare.
    Scholz a spus că țara sa vrea să cheltuiască 11,5 miliarde de euro pentru a ajuta companiile să treacă pe hidrogen ca sursă de energie și pe stimulente pentru cumpărarea de mașini electrice, autobuze și trenuri, plus renovarea de clădiri pentru îmbunătățirea eficienței energetice.
    Peste 14 miliarde de euro sunt menite facilitării schimbărilor digitale, de exemplu pentru a ajuta industria auto să-și modifice procesele de producție, și pentru a pregăti de viitor educația, sănătatea și administrația publică.
    Potrivit lui Scholz, Germania, Franța, Italia și Spania vor trimite planurile lor la Comisia Europeană săptămâna aceasta.”

    Romania se va digitaliza la Anul de gratie 2030!!

    • Ce tot faci lili repeti intr una de prin ziare . iti faci copiute ? consumi tusul degeaba sau de pomana . alta treaba nu ai ?