G4Media.ro

Fontana di Trevi trece printr-o „cură de întinerire”

Sursă foto: Unsplash

Fontana di Trevi trece printr-o „cură de întinerire”

Fontana di Trevi îşi oferă începând de luni „o cură de întinerire”, pe durata căreia vizitatorii vor putea să admire acest monument din Roma de pe o pasarelă construită deasupra bazinului său, au anunţat autorităţile italiene locale, citate de AFP.

Panouri de sticlă le vor permite vizitatorilor să îşi continue vizitele în timp ce vor fi realizate lucrări de curăţare şi de renovare a părţii inferioare a monumentului, de unde turiştii aruncă monede, ca un ritual, în apa verzuie a fântânii, transmite Agerpres.

Pasarela, în curs de construcţie, ar trebui să fie finalizată în săptămânile următoare.

O scenă din filmul „La dolce vita”, regizat de Federico Fellini, în care Anita Akberg îl invită pe Marcello Mastroianni să i se alăture, a făcut celebru acest monument, devenit emblematic şi totodată unul dintre cele mai vizitate situri din Roma.

Fântâna este „situată într-o zonă pietonală foarte frecventată şi este supusă unor condiţii microclimatice speciale”, care au favorizat dezvoltarea „unei vegetaţii invazive şi a unor depuneri de calcar”, potrivit Primăriei din Roma.

Un acces controlat la Fontana di Trevi va fi experimentat într-o manieră care va limita numărul vizitatorilor autorizaţi să traverseze acea pasarelă în acelaşi timp. Obiectivul este de a obţine noi date pentru „a rezolva problemele de suprafrecventare a monumentului”, vizitat de 10.000 – 12.000 de persoane în fiecare zi.

Lucrările vor dura până la sfârşitul anului 2024, iar autorităţile italiene intenţionează să continue şi după aceea controlul vizitelor la fântână.

Roberto Gualtieri, primarul oraşului, a evocat luni într-o conferinţă de presă posibila introducere a unei „mici contribuţii” ca taxă de intrare. Luna trecută, ideea unui acces reglementat fusese deja evocată.

Capitala Italiei se pregăteşte să primească un număr încă şi mai mare de vizitatori cu ocazia Jubileului din 2025, un an sfânt pentru Biserica Catolică şi care ar trebui să atragă 30 de milioane de persoane.

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...