G4Media.ro

Ford accelerează investițiile în vehiculele electrice

Sursa foto: Sicurauto.it

Ford accelerează investițiile în vehiculele electrice

Grupul auto american Ford a decis extinderea producţiei de vehicule electrice, pe fondul creşterii rapide a pieţei, transmit BBC şi Reuters, preluat de Agerpres.

Ford va investi aproximativ 900 milioane de dolari în noile capacităţi de producţie de la fabrica sa din Michigan, unde va crea aproximativ 900 de locuri de muncă până în 2023.

Şeful operaţiunilor globale, Joe Hinrichs, a declarat că Ford „are o nouă abordare” a creşterii pe segmentul vehiculelor electrice.

De asemenea, în următorii doi ani Ford va începe producţia de vehicule autonome.

Compania este în negocieri cu grupul german Volkswagen pentru a forma o alianţă care să investească şi să producă vehicule electrice şi autonome.

Hinrichs a explicat că discuţiile sunt pozitive, dar încă nu este nimic de anunţat.

Anul trecut, Ford a prezentat un plan pe termen lung ce prevede investiţii de aproximativ 11 miliarde de dolari în noile tehnologii din domeniul auto.

Hinrichs le-a declarat jurnaliştilor: „Când ne uităm la investiţia de 11 miliarde de dolari în electrificare, devine evident că vom avea nevoie de o a doua fabrică, în viitorul nu foarte îndepărtat, pentru a majora producţia de vehicule electrice”.

Cea mai recentă investiţie se va concentra pe fabrica Flat Rock din Michigan, unde sunt aproximativ 3.400 de angajaţi care produc modelele Mustang şi Lincoln Continental.

Ford deja a anunţat că în 2020 va lansa un SUV complet electric care va fi produs la uzina din Cuautitlan, Mexic.

Anul trecut, Ford a înfiinţat o divizie separată dedicată vehiculelor autonome, unde va investi patru miliarde de dolari până în 2023.

De asemenea, compania va căuta investitori din afară pentru nou formata divizie Ford Autonomous Vehicles LLC, care va fi condusă de vicepreşedintele Sherif Marakby şi va avea sediul în noul campus Corktown din Detroit. În noua entitate va fi inclus şi Argo AI, partenerul din Pittsburgh al Ford pentru dezvoltarea vehiculelor autonome.

Până în 2020, Ford va lansa pe plan global 16 vehicule electrice pe baterii şi 24 hibride sau hibride plug-in. Dintre acestea, şapte modele vor fi lansate în America de Nord, trei în Europa, 13 în regiunea Asia-Pacific.

Ford a avertizat că investiţiile în mobilitate şi vehicule autonome ar urma să diminueze câştigurile companiei dar producătorul auto este încrezător că efectele pozitive de pe urma investiţiilor se vor resimţi în 2019 şi în anii următori.

Ford, al doilea mare producător auto din SUA, este prezent şi pe piaţa din România. În anul 2017, Ford România a renunţat la producţia monovolumului B-Max la fabrica din Craiova şi a demarat producţia SUV-ului EcoSport

Industria auto germană va investi aproximativ 60 de miliarde de euro, pe parcursul următorilor trei ani, în maşini electrice şi sisteme automate de condus, a spus şeful VDA înainte de deschiderea salonului de la Geneva, informează News.ro.

Bernhard Mattes, preşedintele VDA (Asociaţia Germană a Industriei Auto), a transmis sâmbătă într-un comunicat citat de Reuters: „Vom investi peste 40 de miliarde de euro în mobilitate electrică, în următorii trei ani, şi alte 18 miliarde de euro în digitalizare şi în sisteme de automate şi conectate de condus”.

Citește și:

Germania va investi aproximativ 60 de miliarde de euro în mașinile electrice

Furia șoferilor Diesel. De ce viitorul este al mașinilor electrice

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

2 comentarii

  1. Cat de curand toate automobilele electrice isi vor schimba acumulatorii descarcati precum buteliile goale de aragaz.

    • Asa sa fie oare? Acumulatorii produsi in ultimii ani de LG Chem si Samsung (acumulatorii din masinile Renault si BMW electrice) au aproximativ 3.000-3.500 de cicluri de incarcare. La un calcul pesimist in cazul lui Renault Zoe de 2.000 de cicluri a cate 200 de km (cu un „plin” poti face cam 250-300 de km) rezulta ca va trebui sa schimbi bateria la 400.000 de km. Cred ca nu va mai fi cazul… vei trece la alta masina inainte de a fi nevoie sa schimbi acumulatorii.