G4Media.ro

Forever 21, din nou în faliment

Sursa foto: Hidenori Nagai / AP / Profimedia

Forever 21, din nou în faliment

Forever 21, brandul care odinioară atrăgea milioane de tinere și adolescente datorită hainelor sale ieftine și la modă, a depus cerere de faliment, după ani de performanțe financiare slabe, relatează Bloomberg.

Potrivit documentelor judiciare, compania a solicitat protecție sub Capitolul 11 al Legii Falimentului în Delaware, raportând active cuprinse între 100 și 500 de milioane de dolari și datorii între 1 și 10 miliarde de dolari.

Aceasta nu este prima dată când Forever 21 trece printr-un proces de faliment. Prima procedură, desfășurată în 2019, a fost marcată de dispute legale și a lăsat creditorii cu recuperări minime, ducând la închiderea a sute de magazine. Deși brandul a pierdut multe dintre locațiile sale din perioada de glorie, în prezent operează peste 540 de magazine la nivel global, conform site-ului său oficial.

În februarie 2024, Bloomberg a raportat că retailerul lua în considerare mai multe opțiuni pentru a-și salva afacerea, inclusiv o posibilă a doua cerere de faliment, care s-a și concretizat acum.

În urma falimentului din 2019, un grup de cumpărători, format din Simon Property Group, Brookfield Corp. și Authentic Brands, a achiziționat Forever 21 prin intermediul unui parteneriat numit Sparc Group.

În acest an, Sparc a anunțat fuziunea cu JCPenney, formând o nouă entitate numită Catalyst Brands. La momentul fuziunii, Catalyst a declarat că explorează opțiuni strategice pentru viitorul Forever 21, ceea ce a sugerat încă de atunci incertitudinea asupra viabilității pe termen lung a retailerului.

Forever 21 este cel mai recent retailer afectat de inflația ridicată, într-un context în care consumatorii își reduc bugetele pentru îmbrăcăminte. În plus, popularitatea cumpărăturilor online a dus la scăderea traficului în centrele comerciale, afectând direct vânzările magazinelor fizice ale brandului.

Astfel, Forever 21 se confruntă cu provocări semnificative, iar viitorul său rămâne incert, mai ales într-o piață a modei rapide dominată de giganți digitali precum Shein și Zara.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

1 comentariu

  1. Industria fashion este printre cele mai poluatoare industrii, in special jucatorii din „fast fashion” cu produse de slaba calitate, ieftine sau foarte ieftine, dar care produc volume uriase iar in final rezulta deseuri. Desi se bat cu pumnul in piept ca sunt implicati in reducerea deseurilor, companiile din fashion se folosesc de acest proces doar pentru „green washing”, rezultatele fiind de fapt absolut ridicole si irelevante.

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.