
Formula 1 încearcă să dinamizeze Marele Premiu de la Monaco cu mai multe opriri obligatorii la boxe
Organismul de conducere al Formulei 1 intenționează să facă Marele Premiu de la Monaco mai spectaculos, obligând echipele să efectueze mai multe opriri la boxe, transmite Reuters.
Federația Mondială de Automobilism (FIA) a anunțat, într-un comunicat, în cadrul unei ședințe a Comisiei F1, desfășurate marți la Londra, înainte de lansarea sezonului pentru cele 10 echipe, că s-au discutat „propuneri pentru reglementări specifice Monaco”, menite să reducă natura procesională a cursei desfășurate pe circuitul strâns și sinuos.
„Comisia a fost de acord să crească numărul opririlor obligatorii la boxe în cursă”, a precizat FIA, fără a oferi mai multe detalii. „Aceste propuneri vor fi discutate în continuare de comitetul consultativ sportiv în săptămânile următoare.”
Regulamentul actual impune un minim de o oprire la boxe pe cursă.
Depășirile sunt extrem de dificile pe străzile din Monaco, ceea ce face ca sesiunea de calificări și pole position-ul să fie și mai cruciale decât la alte curse.
„Nu poți schimba configurația circuitului și, desigur, așa cum am văzut în trecut – mai ales cu aceste mașini, care sunt acum atât de mari – cursa este influențată în mare parte de ceea ce se întâmplă sâmbătă”, a declarat Christian Horner, șeful echipei Red Bull.
„Ceea ce am văzut anul trecut a fost că, dacă apare un steag roșu devreme și toată lumea montează un alt tip de pneu, cursa devine foarte statică. Așa că impunerea utilizării tuturor celor trei compoziții de pneuri ar introduce un nou element, transformând cursa într-una cu două opriri la boxe, iar dacă ar ploua, ar exista și atunci obligativitatea a două opriri. Este o regulă unică pentru această cursă și se datorează exclusiv naturii circuitului.”
FIA a anunțat, de asemenea, că nu va mai exista nicio restricție privind numărul de cutii de viteze pe care echipele le pot folosi într-un sezon, deoarece fiabilitatea actualelor modele a făcut ca această reglementare să devină inutilă.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank