Fostul președinte al Nissan Motors, Carlos Ghosn, a intrat legal în Liban: Nu am fugit de justiţie, ci de persecutare politică
Fostul preşedinte al Nissan Motor, Carlos Ghosn, care se afla într-un centru de detenţie din Japonia, a ajuns legal în Beirut, a anunţat Direcţia Generală a Siguranţei din Liban, transmite News.ro
Carlos Ghosn a intrat legal în Liban, unde nu va fi urmărit de justiţie, a anunţat Direcţia Generală a Securităţii Generale.
Ghosn a intrat în Liban cu paşaport turc, a anunţat canalul MTV.
Fostul preşedinte al Nissan Motor, Carlos Ghosn, care se afla într-un centru de detenţie din Japonia, a anunţat, marţi, că a ajuns în Liban, de unde intenţionează să discute cu presa în zilele următoare
„Sunt prezent în Liban. Nu mai sunt ostatic al sistemului judiciar japonez parţial, unde prevalează prezumpţia de vinovăţie. Nu am fugit de justiţie, ci de persecutare politică. Acum pot comunica liber cu presa, lucru pe care îl pot face săptămâna viitoare”, a declarat Ghosn.
Carlos Ghosn era reţinut la domiciliu în Japonia, în aşteptarea unui proces în 2020 pentru nereguli financiare.
Context
În 4 aprilie fostul şef al Nissan a fost arestat pentru a patra oară, la apartamentul său din capitala Japoniei, fiind acuzat că a încercat să se îmbogăţească pe cheltuiala companiei. Procurorii niponi susţin că Ghosn ar fi provocat Nissan pierderi de cinci milioane de dolari în perioada 2017-2018 încălcându-şi atribuţiile legale, cu scopul de a obţine foloase materiale în nume personal.
Agenţia de presă Kyodo a informat că ar fi vorba de pierderile provocate de mutarea fondurilor companiei într-un cont bancar deţinut de Ghosn prin intermediul unui dealer din Oman.
„Arestarea mea este imorală şi arbitrară şi face parte dintr-o altă încercare a unor persoane de la Nissan de a mă readuce la tăcere, informându-i greşit pe procurori. Sunt nevinovat de toate acuzaţiile fără temei aduse împotriva mea”, anunţase Ghosn într-un comunicat.
Renault şi Nissan au un parteneriat din 1999, în care Renault deţine 44,3% din acţiunile Nissan, în timp ce Nissan controlează un pachet de 15% din acţiunile Renault, dar nu are drepturi de vot la grupul francez. Alianţa Renault-Nissan, extinsă în 2016 prin includerea Mitsubishi, a devenit anul trecut cel mai mare producător mondial de automobile, cu 10,6 milioane de unităţi mai mult decât Volkswagen şi Toyota.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
© 2024 G4Media.ro - Toate drepturile rezervate
Acest site foloseşte cookie-uri.
Website găzduit de Presslabs.