G4Media.ro

FOTO Airbus propune un nou tip de compartimente pentru bagaje în avion,…

Sursa foto: Michael Bahlo (Bockfilm GmbH)/Courtesy Airbus

FOTO Airbus propune un nou tip de compartimente pentru bagaje în avion, care ar putea revoluționa experiența călătorilor / Ce reprezintă „Airspace L Bins” și cum ar putea reduce din stresul cu valizele

În epoca călătoriilor aeriene de astăzi, a călători gratuit cu o valiză este un lux pe care puțini și-l permit. Iar cei care își lasă bagajele la se trezesc adesea stresați pe tot parcursul călătoriei, întrebându-se dacă bagajele lor vor ajunge cu adevărat la destinație, notează CNN.

Drept urmare, mai mulți călători decât oricând optează pentru a-și înghesui lucrurile într-o geantă de mână – multe dintre ele voluminoase, cu roți.

Rezultatul? O aglomerație la îmbarcare, în timp ce călătorii nervoși se învârt în jurul porții de îmbarcare în speranța de a fi printre primii care se urcă în avion – totul pentru a-și asigura o mică bucată de spațiu de deasupra capului, lângă scaunul lor.

Din nefericire, aceste compartimente foarte râvnite nu au fost proiectate cu gândul la o valiză cu rotile obișnuită de mână. Acestea trebuie să fie așezate la orizontală, lăsând un mic spațiu deasupra lor, care este puțin util, dar care ocupă o bună parte din spațiul de depozitare.

La această problemă încearcă să răspundă producătorul francez de aeronave Airbus cu noul său „Airspace L Bins”.

Sursa foto: Lufthansa

Dezvăluite pentru prima dată în luna mai, aceste compartimente de deasupra capului, cu o formă specială, promit să creeze cu 60% mai mult spațiu pentru bagajele din cabină decât sistemele tradiționale. Cum? Pur și simplu permițând călătorilor să își încarce bagajele de mână pe verticală, în loc să fie nevoiți să le așeze pe plat.

Compartimentele, în care pot încăpea bagaje de 61 centimetri (înălțime) x 38 centimetri (lățime) x 25 centimetri (adâncime), au fost proiectate pentru a fi montate în trei până la cinci zile.

Realizată din produse compozite ultraușoare, modernizarea reutilizează multe părți ale pubelei originale, inclusiv peretele lateral, tavanul și iluminarea, pentru a reduce cantitatea de deșeuri, spune Airbus.

Însoțitorii de zbor vor fi probabil și ei de acord cu noile compartimente, știind că pot finaliza procedurile de îmbarcare în timp ce aud mult mai puține plângeri din partea călătorilor despre faptul că nu au un loc în care să își ascundă bagajele.

Sursa foto: Airbus

O companie aeriană s-a înscris deja. De la începutul anului 2025, transportatorul aerian german Lufthansa intenționează să înceapă să modernizeze 38 de aeronave A320 cu noile compartimente Airspace L Bins, care sunt produse de compania germană Elbe Flugzeugwerke GmbH (EFW), o filială a ST Engineering și Airbus.

„Știm, din discuțiile cu clienții companiilor aeriene, că existența unor compartimente mai mari este o nevoie clară pentru a îmbunătăți experiența pasagerilor”, a declarat șeful serviciilor comerciale Airbus pentru Europa, Charbel Youzkatli, într-un comunicat.

Lumea complicată a bagajelor

Bagajele au fost mult timp o problemă controversată și complicată în lumea aviației și, cu sau fără compartimente mai mari, acest lucru nu pare să se schimbe.

Nu toată lumea își aduce bagajele de mână doar pentru a evita taxele suplimentare pentru bagajele de cală- multe companii aeriene percep taxe suplimentare dacă doriți să aduceți și o valiză în avion. După cum s-a menționat, unii călători iubesc pur și simplu comoditatea de a nu fi nevoiți să își aștepte valiza la sosire.

Dar taxele pentru bagaje sunt, fără îndoială, o sursă uriașă de bani pentru companiile aeriene. Potrivit Biroului de Statistică a Transporturilor din Statele Unite, companiile aeriene americane au obținut peste 6,7 miliarde de dolari din venituri din taxe de bagaje în 2022.

Unele companii aeriene justifică taxele prin faptul că subliniază impactul asupra mediului – avioanele mai ușoare sunt mai eficiente din punct de vedere al consumului de combustibil, așa că descurajarea oamenilor de a aduce cu ei o mulțime de greutate suplimentară este un lucru bun.

Iar susținătorii „separării” tarifelor spun că totul este în regulă – cei care doresc să plătească pentru extra, cum ar fi bagajele de mână, o pot face, iar noi, restul, ne putem bucura de tarife mai ieftine.

În cele din urmă, însă, indiferent de preferințele călătorilor, majoritatea sunt de acord că, dacă niște compartimente mai bine concepute pot accelera timpul petrecut la urcarea și coborârea din avion, atunci putem fi cu toții de acord cu ele.

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

2 comentarii

  1. Socoteala Airbus se potriveste pentru lumea civilizata. Dar, ia sa te intorci la OTP cu un avion low-cost din Italia sau Spania, seara, care mai are si intarziere. Sa vezi cate forme non-paralelipipedice pot lua bagajele de mana: boceluta, traista, etc.

  2. E halucinant cât au ajuns să coste bagajele la companiile low-cost, în special la wizz