G4Media.ro

FOTO Alunecare de teren pe lotul nefinalizat al Autostrăzii A10 Sebeș-Turda, lângă…

FOTO Alunecare de teren pe lotul nefinalizat al Autostrăzii A10 Sebeș-Turda, lângă Alba Iulia

O alunecare de teren a acoperit o parte din corpul Autostrăzii A10 Sebeș – Turda, pe lotul 1, în zona Pârâul Iovului, la ieșirea din Alba Iulia spre Teiuș.

În imagini se poate observa cum solul s-a mișcat pe o porțiune de zeci de metri, ceea ce se traduce prin noi probleme legate de finalizarea acestui lot, aflat oricum în mare întârziere.

În zona respectivă au fost executate lucrări de stabilizare a versantului și de susținere, dar acestea nu au rezistat.

Deocamdată autoritățile și constructorul nu au anunțat oficial nimic legat de noua problemă.

Termenul primit de constructor pentru finalizarea lucrării era 30 octombrie 2020, și fusese amânat de mai multe ori.

Lotul 1 Sebeș – Alba Iulia (Lancrăm – Sântimbru) – 17 km

Proiectant și constructor: Asocierea Impresa Pizzarotti & C SPA Pomponio Constructii SRL

Valoare contract, fără TVA:  541.739.137,21 lei (460.478.266,63 lei – Fondul de Coeziune 85% şi 81.260.870,58 lei – Guvernul României 15%)

Data de începere lucrări potrivit contract: 2.12.2014, cu 4 luni realizare proiect tehnic şi 18 luni execuţie lucrări. Termenul inițial de finalizare din proiect: octombrie 2016.

UPDATE ora 18,30:

Reprezentanții Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere – CNAIR au dat publicității un comunicat de presă legat de situația apărută pe Lotul I al Autostrăzii Sebeș-Turda:

”Din cauza ploilor abundente din ultimele zile, pe Lotul 1 al Autostrăzii Sebeș-Turda, km 16+30 a avut loc o pierdere locală de stabilitate a taluzului.

Echipa de specialiști formată din experți ai CNAIR și ai Antreprenorului a constatat, la fața locului, că alunecarea de suprafață a taluzului nu a afectat corpul autostrăzii.

După definitivarea expertizei tehnice în lucru, luni, 27.07.2020 se va adopta soluția de remediere și ulterior se va trece la implementarea acesteia de către Antreprenor” se arată în comunicatul CNAIR.

Foto: Alba24.ro

 

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

7 comentarii

  1. Nici lucrarile de stabilizare de pe dealul Soimus nu arata foarte durabile, acolo unde a lucrat UMB.

  2. Ar trebui acum ca cei care au facut studiul de teren ( instabilitatea era previzibila: am trait in zona si adesea dealurile de pe linga Mures mai alunecau…) sa repare, in lanturi, cu lopata! E o metafora, dar cineva va trebui sa raspunda si sa plateasca pentru greseala!

  3. Va rog frumos stimati specialisti sa-mi spuneti si mie :CE ROL ARE CANALUL DE COLECTARE DIN VARFUL DEALULUI care se vede si in imagine , iar alunecarea de teren s-a produs din vale de canal ????
    Astept un raspuns pertinent !

    • Nu sunt specialist, dar este foarte simplu, acela nu este varful dalului, care este mai departe, in coltul pozei. Este marginea varfului dealului.

      Apa curge de sus in jos, asa ca trebuie capturata cat mai de sus, ca sa nu se scurga de pe varful dealului sa coboare si sa imbibe partea de jos, care sustine toata greutatea.

      Evident ca nu e suficient sa pui doar sus, e nevoie de mai multe randuri, cum se vede si in poza. Dar aparent n-au apucat sa termine toate lucrarile, asa ca s-a dus dracu’.

      Chestia de sus se cheama „cut-off drain” pe limba iancheilor. Mai multe detalii aici:

  4. Pai dacă au pus autostrada direct pe pamant, fără dig de sprijin…parca ar fi făcut un drum de caruta

  5. Mai bine înainte decât după…..!!!