FOTO București, capitala cu 50 de infochioșcuri turistice nefuncționale pentru care primăria a risipit peste 430.000 de euro
În urmă cu 11 ani, Primaria Capitalei a cumpărat 33 de infochioșcuri pe care le-a amplasat în cele mai circulate zone ale orașului. Aviatorilor, Victoriei, Romană, Universitate sunt câteva dintre puncte. A dat pe ele echivalentul a 350.000 de euro. Ințial, voia să achizițoneze 100 de info-chioșcuri pentru care era dispusă să dea 1.500.000 de euro.
Problema este că aceste aparate sunt complet nefuncționale și vandalizate. Din 2010 și până în prezent, cele 33 de infochioșcuri au funcționat doar câteva luni. Cu o simplă atingere a ecranului, oricine ar fi putut vedea hărți sau trasee turistice și ar fi putut afla informații administrative sau despre transportul în comun. Fiecare aparat este dotat și cu o cameră de supraveghere.
Într-un răspuns pentru G4Media.ro, Primăria Generală spune că „cele 33 de Infochioșcuri au fost amplasate pe teren în perioada 2010-2011, au fost puse în funcțiune, dar nu au putut fi branșate definitiv la rețeaua de energie electrică până la încheierea contractului în data de 10.06.2015. Pentru cele 33 de Infochioșcuri amplasate pe teren nu s-au plătit niciodată servicii de întreținere.”
Tot Primăria Generală spune că, printr-o hotărâre de Consiliu General de anul trecut, aparatele au fost preluate de către Compania Municipală Publicitate și Afișaj București S.A. pentru a fi puse în functiune, numai că hotărârea a fost suspendată între timp, iar problema a rămas în aer. Compania care a câștigat contractul este S.C. UTI INTERNATIONAL S.R.L. FORLI ITALIA.
Consultanții în turism spun că astfel de infochioșcuri sunt foarte populare în marile orașe europene, pentru că le sunt utile turiștilor.
„Există încă public pentru aceste infochioșcuri, există încă interes major în toate orașele turistice ale Europei și nu numai. Din păcate, în România, se pare că acest proiect s-a născut mort și nu știu dacă există vreo speranță să avem o rețea de info-chioșcuri măcar în cele mai importante orașe ale țării”, este de părere Ciprian Enea, consultant în turism.
Dacă cele 33 de infochioșcuri au funcționat totuși câteva luni în decurs de 11 ani, cele 17 infochioșcuri turistice montate de Primăria Capitalei în urmă cu trei ani în jurul lacurilor Floreasca și Tei nu au funcționat nici măcar o zi. Motivul? „Nu s-au aprobat bani în buget pentru mentenanță și operaționalizare”, spune primăria. Pentru cele 17 de aparate, municipalitatea a plătit alți 86.000 de euro.
„În România, moda infochioșcurilor a început undeva în anii 2000. Această idee, existența infochioșcurilor, a fost preluată din alte țări, numai că nu s-a înțeles un element fundamental, acela că infochioșcul trebuie să fie susținut de o bază de date și de niște sisteme informatice ca să le facă utile. În lipsa acestor informații utile pentru un cetățean, ele au devenit niște instrumente de nefolosit. Altfel spus, există ca mobilier urban”, a declarat Dragoș Dincă, profesor univ. Administrație Publică, SNSPA.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
14 comentarii