G4Media.ro

FOTO Accidente și un trafic infernal pe arterele din Cluj, după începerea…

FOTO Accidente și un trafic infernal pe arterele din Cluj, după începerea școlii. Șantierele din zona centrală contribuie la ambuteiaje

Reînceperea școlii aduce o aglomerație infernală în traficul din Cluj-Napoca, cu ambuteiaje care durează zeci de minute pe principalele artere care asigură conexiunea între cartierele municipiului, dar și pe cele care fac legătura cu localitățile alipite, precum este comuna Florești, considerată cartierul „satelit” al Clujului datorită miilor de persoane care fac zilnic naveta în oraș, la locul de muncă, la școli/facultăți etc.

Luni și marți, mai ales la primele ore ale dimineții, clujenii s-au confruntat cu blocaje pe arterele Calea Florești, Clinicilor, Calea Moților, Ferdinand, B-dul 21 Decembrie, Dorobanților. În toate zonele din centru și mai ales în cartierele Mănăștur și Mărăști, Zorilor s-au semnalat probleme, inclusiv accidente grave.

Pe strada Fabricii din Mărăști o persoană a fost accidentată luni pe trecerea de pietoni, conform datelor de pe Infotrafic cluj (vezi foto jos de la locul accidentului).

Sursa Foto: Infotrafic/Facebook

De asemenea, tot luni, o femeie a fost lovită de mașină pe trecerea de pietoni în cartierul Zorilor (vezi foto, potrivit știridecluj.ro).

Șantierele care contribuie la blocajele din trafic

Încă din mai, Primăria Cluj Napoca a deschis mai multe șantiere pe arterele din zona centrală (Piața Lucian Blaga, străzile Napoca, Emil Isac (foto jos), Petru Maior și Republicii (până la intersecția cu strada Avram Iancu).

Lucrările sunt executate de firma Diferit, iar costurile sunt asigurate din fonduri europene, contractul având o valore de peste 20,5 milioane lei. Potrivit Primăriei Cluj, termenul pentru finalizarea lucrărilor este de șase luni de la semnarea contractului, însă primarul Emil Boc a avansat în mai multe rânduri promisiunea unui „termen intermediar”,  tocmai pentru ca din septembrie, când încep școlile, să nu existe blocaje majore în trafic.

„Având în vedere termenele asumate de companiile de rețele edilitare, respectiv termenul din contractul cu SC Diferit SRL, Primăria Cluj-Napoca estimează următoarele termene integrale de finalizare a lucrărilor de modernizare din acest proiect: iunie 2020 pentru strada Republicii, tronson Napoca – Avram Iancu, septembrie 2020 pentru străzile Napoca, Petru Maior și Emil Isac și 30 noiembrie 2020 pentru Piața Lucian Blaga”, anunța primarul Emil Boc în momentul deschiderii șantierelolor.

Școala a început și în continuare, toate șantierele blochează arterele din zona centrală a orașului.

La ultima ședință a Consiliului Local, din 10 septembrie, un consilier din opoziție, Tothfalusi Andras, i-a sesizat primarului Boc că pe șantierele de modernizare ale arterelor din centrul orașului nu prea lucrează nimeni și că, deși s-a anunțat că lucrările vor fi gata până în toamnă, ele sunt departe de a fi terminate. Tothfalusi Andras a spus – potrivit actualdecluj.ro – că „în dimineața de 10 septembrie mi s-a confirmat faptul că niciun muncitor nu era pe șantier pe artera Emil Isac din centrul Clujului”.

Boc s-a justificat că ceea ce a anunțat la început erau „termene intermediare” și că potrivit contractului semnat cu Diferit, întreaga lucrare din care face parte strada Emil Isac are termen de finalizare data de 30 noiembrie. Pe de altă parte, edilul Clujului a admis că sunt întârzieri la porțiunile din Piața Blaga și  Republicii motivând că „firma de construcții are probleme în a-și procura granitul din China”.  Boc a mai adăugat în ședința de Consiliul: „Vom aplica sancțiuni!”, a relatat Acual de Cluj.

În lipsa unor centuri ocolitoare, a unor alternative eficiente de transport, clujenii își varsă năduful pe rețelele sociale, pe contul Infotrafic:

Zilele de luni și marți, din pricina ambuteiajelor oamenii au semnalate permanent problemele din trafic. Imaginea de mai jos ilustrează aglomerația de la intrare pe artera Clinicilor, de pe str. Hațieganu: „E plină strada, până și Poliția stă!”, a scris Rusu Lucian Daniel.

Radu-Dan Muresan De ce nu sunteți pe Clinicilor? Vlad Vascan A început școala ! Urmează și facultatea !:)))) Adam Vas Daca oamenii sunt incapatanati si nu folosesc parcarile park&ride de la intrarile in oras … S-ar putea urca direct in metrou, in tramvaiele Astra etc. 🙂 Raul Dan Daca nu folositi metroul Bokistanez 😉 Alina Cocis Facultatea nu mai incepe… apar cazuri noi ca se termina cu alegerile. Bubu Bogdan Si scoala a inceput in varianta redusă.. Calin Jeep Bulevardul optimistilor:)) Cristian Sorin Oros Cui nu îi place se poate muta la Tarnaveni! Acolo nu vezi așa ceva! Unde mai pui ca găsești și apartamente mult mai ieftine. Florin Ionut Mulțumiți edilului, mai erau cativa pe aici ce spun ca pe ei nu ii interesează infrastructura. Vor borduri și copăcei pietonale și role….

Sursa Foto: 1. Infotrafic/Facebook 2. Actualdecluj.ro

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

29 comentarii

  1. PR-ul PDL sau PNL mai nou functioneaza de minune la Cluj-Napoca, din capitala Clujul este un fel de Mecca

    Daca locuiesti aici stii ca :

    Urbanismul esxte demn de Mumbai si este controlat gasca de pe langa Boc in frunte chair cu Alin Tise presedinte Cosiliu Judetean care construieste pe banda rulanta cu autorizatii de blocuri de 6 etaje intre case sau blocuri de 3 etaje

    Infrastructura este la pamant, 0 pasaje supraterane/subterane, 0 centura, in 4 mandate Boc a reusit sa faca strada Buna Ziua (cartierul care a devenit un Floresti2) 1500 metri si inca o strada in centru de cateva sute de metri

    Spitalele iti pica in cap: CFR, Neurologie, ORL, PneumoFiziologie arata mai degraba a spitale de campanie

    Promisiunile sunt aceleasi in fiecare campanie: Cartierul Tineretului din Borhanci si Lomb, Somes Navigabil, Aquapark, Centura, Spital Regional, Spital de Copii,……dar clujeanul e mandru ca nu are primar PSD, o fi si asta o realizare …

    • Firma din articol, „Diferit” este firma de casa a PNL din zona, un fel de Teldrum care executa majoritatea contractelor

    • Pai atunci aduceti-o pe coana Fierea la Cluj daca Boc nu-ti convine, mai PZD-istule. Miroase de la o posta a articol facut la comanda. Da, e o mare realizare faptul ca orasul Cluj nu are primar PZD-ist. Se pare ca asta te roade rau de tot.

    • @padre
      Ceva argumente concrete punct cu punct ai la ce am spus eu acolo sau esti vre-un BOT care face spam fara sa gandeasca

    • a intrat si penelimbistul padre in actiune:)) are si bocisme in cap,caci daca zici ceva de Boc si de realitatea din orasul de 5 stele,ei hop cu PSD si Firea,daaar de Bolojan si Oradea nu mai zic nimic,cu aia nu se pot compara.Acolo primarul a facut investitii reale in infrastructura,nu doar parculetze si asfaltari cu firma de partid DIFERIT.Bocitoarele astea ajung peste tot:pe feisbuc,pe siteurile de stiri,etc.Nu le mai scoate nimeni bocismele din cap.

    • Da’ v-am suparat rau de tot PZD-eilor. Va repet inca o data caci vad ca nu ati inteles: solutia este Fierea.
      Pentru cetateanul @dan: vad ca ai inceput sa o dai pe limbisme, inteleg, asa se intampla cand stii foarte putine cuvinte. Bocitoare esti tu ca te vad plangand soarta neagra a Clujului in timpul mandatului lui Boc. De Bolojan si Oradea nu am spus nimic deoarece in „articol” era vorba de Cluj, nu stiu daca ai observat. Dar atunci cand stii putine cuvinte e normal sa apara probleme si la citit.

    • @padre – plimbă urusl postacule. Ne-am săturat de geniul din Răchițele. Dar asta nu înseamnă că am fi pesediști. Din contră. Am înghețat zile la rând să contest pesedeul și pe Dragnea.
      Ceea ce nu înseamnă că aș fi orb și nu văd, ca mulți alți cetățeni din Cluj, că Boc e un ipocrit și un incomptent. Că nu are nici o soluție reală, dar aruncă cu banii pe tot felul de achiziții și proiecte care sunt doar PR pentru el.
      În acest timp, gașca de imobiliariști care îl susțin obțin autorizații în 5 zile pentru orice fantezie pe care o au.
      În 4 mandate (patru !!!!) Boc nu a construit nici o școală în noile cartiere. Dar ne înjură că de ce ne ducem plozii la școlile din centru. Singurele care au fost renovate și extinse! L fel, nici o grădiniță nouă. A reușit să predea o creșă, construită și aia prin șantaj, de către un investitor privat.
      Așa că ”padre” lasă-ne naibii în pace și vezi că nu te plătim să postezi pe net, cât freci duda acolo prin primărie…

    • Cum ai selectat tu doar ce iti convine. Cel mai problematic domeniu e, intr-adevar, urbanismul. In rest, ai uitat sa mentionezi parcul auto de transport in comun modernizat intr-o proportie foarte mare si probabil cel mai nou din tara, infrastructura modernizata mai mult decat vrei tu s admiti, cu parcul, linia de tramvai, strada Ferdinand, piata Matei Corvin, observatorului, calea turzii etc. Nu stiu de ce evaluezi dezvoltarea infrastructurii in pasaje, dar, ma rog, poate esti expert in mobilitate si stii mai bine. Mai zicem de cele 9 deja parcari de resedinta, cele mai multe in Manastur? Cate spitale din cele pe care le-ai mentionat sunt in subordinea CL Cluj-Napoca? Nici unul. Centura e prinsa in MasterPlanul de Transport al MT si finantabil din Fonduri UE. Cine a fost la guvernare de prin 2012, asa? Cine a pastorit MasterPlanul? (Rus). Oricum, Primaria a preluat Studiul de Fezabilitate pe care o sa il predea CNAIR pentru executie. Mai sunt si altele, dar nu am vreme sa le caut.
      Da, sunt inca destule probleme de rezolvat in Cluj, urbanismul in top pe locul 1, insa lucrurile se misca destul de bine pe mai multe planuri. Se poate mai bine, repet, dar nu cred ca trebuie sa devenim prea prapastiosi, poate mai exigenti, ca nu strica.

    • @Padre – Hossule tu esti? Tu nu erai sef la PLUS? Cum de il pupi in cur pe Boc? Ah? Cuuum? Esti omul lui Boc? Aha… am inteles acum. Rusinica!

    • @Paul
      Care transport în comun, ăla care e blocat în trafic? Și care nu e disponibil între cartiere, ci le leagă doar prin axa principală prin centru, aia blocată? O fi greu să autorizezi trasee de autobuz care să nu treacă prin mijlocul aceleiași străzi, că altfel nu se explică de ce 16 ani nu au fost de ajuns.

    • @AlinaM
      Eu stiu ca s-au lansat linii noi de transport public de prin Gheorgheni si Zorilor si urmeaza si altele. In plus, incearca sa extinda (acolo unde trama stradala permite) liniile dedicate de transport public. Bine, acum daca ne plasam intr-o extrema sau alta – adica ori il idolatrizam pe Boc, ori il uram, e greu sa ajungem la o opinie comuna. Prejudecatile ambelor parti sunt foarte greu de combatut. Faceti si votati cum va dicteaza constiinta.

  2. No amu lasati ca naveti dreptate.Domnu Boc ii om mareee profiezor de universitati,o facut oras nostru frumos,ca tare frumos o vopsit si strazile,d-apoi acuma nu trebe atatea masini,sa mai mearga lume si pa jos,ca noi acilea la sat tot pe jos merem,si pe camp sa muncim tot pe jos,s-apoi aistia cu masinile nu pot mere pe jos?tat numa cu masinile,si tot vorbesc de rau de domnu Boc,ca e cel mai bun primar din tzara si chiar coptii mei din spania spun ca el e cel mai bun si din ieuropa,asa ka digeaba tot vorbiti rau ca lume stie ca domnu Boc e om bun.

  3. Votați USR la Cluj, USRul va obliga pe toată lumea să meargă pe trotinete

  4. Clujul este praf, Boc a aranjat câteva străduțe pe centru și le prezintă ca mari realizări. În rest, cartierele sunt la nivel de Rahova.

  5. Cred ca Boc ar trebui sa plece de la conducerea orasului. E primar de 16 ani cred. Alternanta la putere mi se pare un exercitiu democratic corect, de aceea Nu votez cu Boc, care clar ca nu a fost cel mai rau primar al Clujului, dar cred ca e suficient 🙂

    • Imi enumeri si mie „cred” cei 16 ani in care Emil Boc a fost primar?….. ca „eu cred” ca intre 2008-2012 a fost cam Prim Ministru…. da numa cred…
      Cand aud aici toti „Clujenii” care ne spun noua cum Emil Boc e de 16 ani primar, ma apuca rasu…..

    • @Un om

      Stai că-ți zic eu. Între 2009-2012 Sorin Apostu supranumit 17 GSM, trimis la pârnaie pentru corupție de către DNA, vicele lui Boc, a fost primar. Deci atunci când corectezi oamenii, asigură-te că nu greșești chiar tu.

  6. Este unul afro-roman (nu-i stiu numele) care are o emisiune de gen copiata de prin alte tari….

    Am intrebat 100 de bucuresteni:
    – Ati vrea sa va mutati la Cluj?
    – Daaaaaaaaaa (95%)

    Am intrebat 100 de clujeni:
    – Vreti sa va mutati in Bucuresti?
    – Piei Satana! (99%)

    • =))))
      Cel mai tare coment cum se zice….. ever!!! :)))))

    • Bravo, intr-adevar cel mai tare comentariu. Fac si eu parte dintre cei 99% care spun „Piei Satana”. Clujeni, sa nu va mutati la noi in Bucuresti deocamdata ca e jale.

  7. Multi s-au invatat domni si isi duc copii cu masina la gimnaziu sau liceu, chiar daca sunt cateva strazi distanta; copii care vor deveni niste pufuleti.

    • Desteptule, copii nu se fac fac pifosi pt ca ii fuci cu masina, eu l-am lasat pe al meu sa mearga cu transportul in vomun si niciodata nu ajunge la timp pt ca in acel interval orar e si trafic auto si plin de lume in masinile electrice. Si daca e prea mic sa circule singur cu transportul in vomun incearca sa il duvi tu la scoala cu „troleu” si dupa ia „troleul” si dute la job in celalalt colt al Clujului… Inghesuiala fin fata scolilor e doar un simptom provicat de lipsa infrastructurii… Asa ca „beat youre coasa”

  8. Lasand gluma la o parte, micul Boc poate sa se dea peste cap si sa se transforme intr-un urias, ca tot n-are cum sa rezolve problema traficului decat pe termen lung si foarte lung.
    Strazile Clujului sunt asa cum sunt intr-un orasel vechi, de provincie.
    Inguste, si cu intrarea in casa direct de pe trotuar.
    Sunt probleme cu care se confrunta toate orasele mai mari din Romania.
    Dar Boc macar a dovedit initiativa si ca incearca sa faca ceva. Unele chiar i-au reusit.
    Mai o parcare, un troleu, un autobuz electric, atat cat poate si el (dupa buget)
    Da, traficul e infernal, asa este, dar asta se intampla de zeci de ani, in fiecare oras, la inceperea scolilor sau a vacantelor. Nivel de trai mai ridicat, masini mai multe…
    Nu e o noutate si nici o catastrofa asa cum insinueaza titlul.

    De va fi sa piarda functia la urmatoarele alegeri, Boc va pleca cu fruntea sus si aplaudat.
    (asta daca nu cumva apar parasutele Vrancioaiei, alea cu portavocea, sa.-l injure, dar cred ca clujenii n-ar mai astepta jandarmeria, ci le-ar linisti urgent si foarte eficient) 🙂

    Oricum, incercarea asta de a-i da o gura de oxigen contracandidatului USR-Plusist e stravezie, dar obiectiva si, de ce nu, binevenita.
    Dupa 16 ani de „domnie” a piticului cu coasa, cred ca Emanuel Ungureanu ar aduce un suflu nou orasului, mai ales prin eradicarea plosnitelor care s-au lipit de Boc si de fotoliile din birourile primariei.
    Din moment ce PSD , ALDE, Pro sau UDMR nu au nicio sansa, cred ca inlocuirea lui Boc cu Ungureanu n-ar fi absolut deloc o problema pt oras si pt clujeni.

    Dar asta e numai treaba clujenilor.

  9. Clujul stă mai bine decât București, dar asta e din cauza bucureștenilor că aleg primari aiurea, nu pentru că ar fi Boc cine știe ce lumină.

    Un singur exemplu de tâmpenie cât casa, după care puteți judeca și singuri: automatele de bilete din Cluj se blochează de când au fost instalate (nu mai știu care an, dar oricum au trecut câțiva), și rețin banii în schimbul cărora în loc să dea bilet, dau un bon de recuperat suma respectivă. Pentru a cere banii înapoi, cetățeanul merge la chioșcul de bilete, dar nu toate stațiile au chioșc de bilete. Acolo stă la coadă, poate chiar pierde autobuzul până ajunge la rând. Apoi trebuie completată o cerere pe care omul își scrie numele, seria de buletin, data, ora, stația în care s-a întâmplat, deși pe bonul emis de automat scrie clar data, ora și locația.

    Ca să nu mai zic că la vânzarea biletelor nu e nevoie de buletin, dar pentru recuperarea banilor blocați de aparat da, că trebuie să știe firma de transport seria și numărul buletinului călătorilor (!). Noaptea minții, frate. Pe site-ul companiei de transport scrie că respectă GDPR, sanchi, deși GDPR presupune colectarea datelor doar atunci când sunt strict necesare. Secolul 19 la primăria lui Boc.

    Aș mai putea spune despre tăierea copacilor mari și înlocuirea lor cu unii mici care au nevoie de câțiva ani până să țină umbră pe trotuare, de te coci printre betoane până ajungi unde ai treabă, de lipsa monitărizării calității aerului, deși ong-uri sau oferit voluntari să instaleze pe banii lor, fără să ceară nimic de la primărie în afară de autorizația de instalare, dar nu mă mai lungesc.

    Vreau doar să punctez că transportul în comun pe care îl lăuda cineva mai sus e o sursă nesecată de nervi și degeaba autobuzele sunt noi și au aer condiționat dacă rutele sunt depășite de mult, de mergi zece minute pe jos, iei autobuzul trei stații, stai zece minute, iei altul, apoi mai mergi zece minute pe jos până unde ai treabă, iar infrastructura e setată să colecteze cât mai mulți bani prin întortocherea procesului de recuperare în caz că se blochează.

    Stai că era să uit. Marmură din China, măi Boc? Parcă pinocchio pontache era prieten cu chinezii.