![](https://cdn.g4media.ro/wp-content/uploads/2025/02/totem2.webp)
FOTO Cum arată „Micul București”, noul slogan și logo din brandul de sector, identitatea vizuală a Sectorului 2, înainte de lansarea oficială / Acuzație de plagiat și de confiscare în interes personal
Noul brand al Sectorului 2, identitatea vizuală a sectorului, a fost finalizat în mandatul trecut, înainte de alegerile din iunie 2024, când fostul primar USR Radu Mihaiu a decis să nu-l mai lanseze pentru a nu fi acuzat că se folosește de el în scop electoral. Conceptul, care ar trebui acum implementat de actuala adminstrație a sectorului condusă de primarul PSD, este format din simbolul sectorului, logo-ul și sloganul „Micul București”, realizat din imagini stilizate ale locurilor emblematice din sector.
Conform propunerii din ghidul de brand, înainte de lansare, urmează să fie create totemuri stradale, logouri declinate pentru instituțiile subordonate, dar și materiale promoționale sau autocolante pentru mașinile de poliție.
Scopul este, conform descrierii din brandbook, ca rezidenții Sectorului 2 să se simtă mândri/energizați de povestea trecutului și dinamica prezentului pentru că „moștenirea începuturilor Bucureștiului se găsește aici și este însuflețită de oameni cu spirit tânăr, parte a unei comunități diverse”.
![](https://cdn.g4media.ro/wp-content/uploads/2025/02/479487004_1106170244642923_5373915460839954214_n-1024x575.webp)
![](https://cdn.g4media.ro/wp-content/uploads/2025/02/476365110_1106170231309591_4608079665429600439_n.webp)
![](https://cdn.g4media.ro/wp-content/uploads/2025/02/materiale.webp)
Informația privind noul brand a ajuns în spațiul public după ce fostul primar al Sectorului 2 Radu Mihaiu (USR) l-a acuzat, joi seara, de plagiat pe noul primar PSD Rareș Hopincă, că a preluat din ghidul de brand și a modificat vizual conceptul pentru a-l adapta la culorile PSD, după modelul altor administrații PSD din București care se folosesc de simbolurile orașului pentru a se promova personal.
Mihaiu l-a acuzat pe actualul primar Hopincă că își revendică personal brandingul sectorului pentru care s-au plătit bani publici, l-a furat și l-a plagiat. El se referă la imaginea de profil de pe pagina de Facebook a primarului Hopincă, care este cu roșu și are stilizate imagini exact ca în brandul de sector.
![](https://cdn.g4media.ro/wp-content/uploads/2025/02/476868543_1106170241309590_695173326452340449_n-1024x575.webp)
Fostul primar USR spune că brandul de sector este rezultatul unei munci colective, de peste un an de zile, realizat de „o mare echipă formată din reprezentanți de marcă ai comunității: specialiști în branding de orașe, sociologi, antreprenori de top, mari intelectuali și istorici, profesori universitari ai Universității de Artă Teatrală și Cinematografică și ai Facultății de Construcții, directorii liceelor de prestigiu din Sectorul 2, reprezentanții elevilor, oameni implicați din societatea civilă și ONG-uri. O sumedenie de întâlniri, feedback-uri, focus grupuri în cartiere.”
„A ieșit o poveste frumoasă, care îmbină perfect respectul față de patrimoniu și creștea frumos odată cu proiectele Noul Obor, Noul Centru Vechi, Coridorul Verde Colentina, Traseul velo. Toate erau cărămizi din «Micul București», căci Sectorul 2 este un București în miniatură. Proiectul dedicat oamenilor din Sectorul 2 era de lungă durată”, scrie Mihaiu pe Facebook.
Scopul brandului este, conform lui Mihaiu, să fie organizate evenimente, tururi, interacțiuni în fiecare cartier, prin care locuitorii să-și cunoască povestea locului, „să-și crească mândria locală și respectul față de ceea ce am moștenit”. Pe de altă parte, rolul său era și de a atrage mediul de afaceri și investiții, care să pună în valoare resursele Sectorului 2 pentru a-l face atractiv turistic.
„Dar au venit alegerile comasate de PSD și PNL. Am pus pe pauză lansarea, tocmai pentru a nu mă folosi în campanie de o resursă de imagine care nu era a lui Radu Mihaiu – era a oamenilor din sector. (…)”, scrie Mihaiu. Întrega postare AICI.
În replică, contactat de G4Media, primarul Rareș Hopincă spune că brandul de sector este cu totul altceva decât imaginile pe care le folosește ca identitate vizuală pe Facebook. „Le foloseam cu mult înainte, nu au legătură cele două. Sunt figurine reprezentative ale sectorului, nu este rocket science până la urmă, Circul (Circul de stat din Sectorul 2 – n.red) este tot circ, Mănăstirea Plumbuita e aceeași, Foișorul de foc, la fel”, răspunde Hopincă la întrebarea de ce se aseamănă vizual ilustrația sa cu creația din brand de sector.
„Brandul de sector va fi lansat în perioada următoare pentru că este un contract atribuit în trecut, a costat sectorul aproximativ 50.000 euro și clar această muncă trebuie folosită în continuare. (…) Exclus să-l modificăm, e o muncă făcută de profesioniști și care personal îmi și place.
Branding-ul rămâne același, îl va modifica doar prestatorul care îl modifică, dacă consideră că trebuie modificat, nu am o problemă cu identitatea sectorului. Eu nu sunt sector, eu sunt persoana fizică Rareș Hopincă, vremelnic primar al sectorului si comunic cum cred de cuviință. Sectorul are un branding al lui ce va fi lansat în perioada următoare, dar sunt acuzații stupide făcute”, a precizat Rareș Hopincă pentru G4Media.
Detalii despre licitație și autorul propunerii.
Realizarea brandului de sector a fost atribuită prin licitație de către Primăria Sectorului 2. Criteriile au fost extrem de selective. S-au cerut experți cu premii naționale și internaționale, portofoliu din domeniul branding-ului de orașe, s-a oferit un brief și s-au cerut 3 propuneri, cum se practică în pitch-urile clienților pentru agențiile de advertising; o conditie clară a fost “fără plagiat”, spun surse implicate în procesul de atribuire. Licitatia nu s-a rezumat doar la graphic design, ci la constructia unui brand (poveste, valori, poziționare, slogan) și modalități de brand development (cum crești și dezvolți un brand prin poveste, diferențiator. Au participat 2 agenții. GMP și Kron, ultima descalificându-se după ce au fost cerute clarificări privind unele elemente de grafică care păreau preluate, iar agenția nu a mai răspuns solicitării Primăriei Sectorului 2.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.