FOTO: Este Valentino noul Gucci?
Valentino a lansat noua colecție pentru sezonul pre-fall 2025, în urmă cu două zile. Totuși, pare că am mai văzut această direcție în trecut, la Gucci. Ce au în comun cele două branduri? Faptul că Alessandro Michele s-a mutat anul acesta de la Gucci la Valentino în poziția de director creativ.
Aceeași notă de sfârșitul anilor ‘60 și începutul anilor 70 este prezentă în colecție. Culorii vii, printuri în aceeași notă, culori combinate, logo-uri mari schimbă într-adevăr cu totul direcția brandului al cărui ADN se baza pe uniformitate. Toată colecția aduce a Gucci, nici măcar reinterpretat. De la mănușile din dantelă, la pantofii sau saboții în același stil și la ochelarii de soare unde probabil a fost schimbat doar logo-ul.
Pierpaolo Piccioli, fostul director creativ al Valentino, este recunoscut pentru modul său unic de a îmbina eleganța clasică cu modernitatea îndrăzneață. Stilul său se caracteriza printr-o paletă vibrantă de culori, croieli sculpturale și o abordare poetică a designului. Piccioli punea accent pe individualitate și expresivitate, aducând o notă personală fiecărei colecții. Sub viziunea sa, Valentino a devenit un simbol al feminității contemporane, îmbogățit cu detalii artizanale și influențe romantice reinterpretate într-un context modern. Munca sa redefinea luxul printr-o combinație de rafinament atemporal și inovație artistică.
Maximalismul anilor ‘70 combinat cu clasicismul burghez e prezent din plin în continuare la Valentino, exact cum era la Gucci. Blugi simpli combinați cu tricouri cu logouri mari Chez Valentino, fuste cu volane și pulovere care aduc a era hippie sunt ce a gândit Alessandro Michele pentru această colecție. Cămăși cu fundă la gât, fuste lungi cu volane, bluze cu plastroane plisate, rochii brodate, veste hippie cu broderii și jachete din piele întoarsă cu franjuri se combină cu costume cu fustă, seturi din bouclé, rochii baby-doll, jachete scurte din mătase matlasată și cardigane cu motive florale sau detalii din bijuterie.
Accesoriile din cele 90 de look-uri reprezintă, probabil, un tribut pentru trecut. Altfel, de ce ai alege să pui franjuri la o geantă de umăr. Pentru cunoscători, omagiul adus animalului preferat al brandului, pantera, cât și anul de fondare, 1960, sunt prezente în colecție drept panther ’60. Și, deși importante pentru brand, ele au fost umbrite de celelalte elemente imense din această colecție care țipă înfiorător de tare Gucci.
Mai mult de atât, se pare că Michele a încercat să se folosească de acest moment pentru a se pregăti pentru luna viitoare, respectiv pentru colecția de haute couture. Cu imensele rochii de tul sau broderia exagerată nu face decât să accentueze ideea de trecut, respectiv tributul său pentru brandul de la care a plecat. Ținutele de seară putem spune că au fost reinterpretate în cel mai bun caz. Smokingul a fost prima țintă, cu jachetă scurtată împodobită cu nasturi. Iar mai apoi la rochiile în trepte cu blocuri de culoare, din tul cu capele asortate, la brodate și pline de paiete.
Că este vorba aici de stilul său imediat recognoscibil, că este vorba de talent, întrebarea rămâne dacă Michele a fost angajat aici pentru a face din Valentino noul Gucci. În fața acestei colecții, se impune o întrebare: Mai rezonează estetica sa unică și opulentă cu nevoile brandului Valentino și ale consumatorii lui?
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank