FOTO Lufthansa transformă interiorul celui mai mare avion privat bimotor din lume pentru a satisface clienții din familiile regale din Orientul Mijlociu
Imaginați-vă că vă urcați la bordul unui avion și intrați într-un dormitor privat „ca un cocon”, dotat cu un pat king-size și o baie cu cel mai mare duș cu masaj construit vreodată pe un avion, care se poate îmbina cu camera de dormit pentru a forma un refugiu autonom, oferind intimitate totală.
Aceasta este piesa centrală a noului design de cabină al Lufthansa Technik pentru viitorul BBJ 777-9 – versiunea pentru avioane private a noului avion widebody de la Boeing, 777X, relatează CNN. Denumit CelestialSTAR, designul profită din plin de cabina extrem de spațioasă a avionului, care oferă 343 de metri pătrați de spațiu și se asociază cu capacitatea aeronavei de a rămâne în aer timp de 22 de ore – ceea ce înseamnă că ar putea conecta oricare două orașe din lume fără escale, potrivit Boeing.
Dar, având în vedere că prețul combinat al avionului plus interiorul personalizat depășește cu ușurință jumătate de miliard de dolari, acesta va fi un lux pentru foarte puțini. Lufthansa Technik, care este divizia de inginerie și întreținere a companiei aeriene de pavilion din Germania, spune că acest concept, care a fost prezentat săptămâna aceasta la Dubai Airshow, vizează în primul rând clienții din familiile regale din Orientul Mijlociu.
Acesta este motivul pentru care designul încorporează modele tradiționale și influențe din patrimoniul cultural al regiunii. „Este o combinație între o notă din Orientul Mijlociu și un design foarte modern și elegant”, spune Hassan Gasim, director de vânzări la Lufthansa Technik. „Este o combinație între lumea veche și cea nouă, iar această regiune este renumită pentru acest lucru – prețuiește tradițiile trecutului, dar este, de asemenea, foarte încrezătoare în viitor”.
Alte caracteristici includ o zonă „work & balance” lângă dormitor și baie, dotată cu scaune rotative și glisante, pe care pasagerii le pot folosi în jurul unor birouri mari, dar care se pot întoarce și muta spre divanele din lateral pentru conversații și întâlniri. Încăperea este prevăzută cu „nișe de perete trapezoidale”, care pot fi folosite ca exponate, iar apoi închise pentru a deveni invizibile în structura peretelui.
Zona mare de luat masa, spune Lufthansa, funcționează ca un „majlis” – sala tradițională de adunare și întâlnire din Orientul Mijlociu – și oferă 11 scaune individuale și caracteristici precum monitoare care pot fi complet retrase în masă. A doua jumătate a cabinei are șase apartamente de lux pentru oaspeți sau o delegație, iar în zona executivă există 32 de locuri suplimentare, echivalente cu cele de la clasa business. La capătul din spate al fuselajului există încă spațiu pentru o zonă Entourage, similară cu o cabină premium economy.
Gigant întârziat
Mult-așteptatul 777X, cel mai mare avion bimotor din lume, este așteptat să intre în serviciu în 2025, așa că acest concept există deocamdată doar pe hârtie. Dar Lufthansa, care va fi printre primele companii aeriene care vor opera acest tip de avion, spune că acest concept se bazează pe specificațiile reale ale aeronavei, ceea ce înseamnă că poate deveni realitate dacă un client va plasa o comandă pentru el.
Gasim spune că Lufthansa Technik a echipat peste 150 de Boeing BBJ de diferite modele, dar, din cauza acordurilor de confidențialitate, nu a putut niciodată să prezinte public lucrările. „De aceea am venit cu aceste modele conceptuale, pentru a arăta ce este posibil de fapt și pentru a avea o bază de discuție”, spune el.
La Salonul aeronautic din Dubai, potențialii clienți și curioșii au putut experimenta proiectele în realitate virtuală. Pentru lucrul real, așteptarea este un pic mai lungă. „Este nevoie de destul de mult timp pentru a asambla efectiv o astfel de aeronavă”, spune Clemens Schrettl, de asemenea director de vânzări la Lufthansa Technik. „Așadar, aș spune că primele vor fi livrate clienților în 2027 sau 2028.”
Potrivit lui Schrettl, versiunea business jet a modelului 777X va fi la mare căutare în zona CCG, care cuprinde Bahrain, Kuweit, Oman, Qatar, Arabia Saudită și Emiratele Arabe Unite. El spune că în regiune există peste 30 de 747 care zboară ca avioane private, adăugând: „Sunt sigur că vor fi chiar mai multe pentru 777X”.
Costul de echipare a unui avion cu cabina CelestialSTAR va fi între 130 și 160 de milioane de dolari, spune el, la care se adaugă prețul aeronavei în sine, care este de aproximativ 450 de milioane de dolari.
Mai mult decât avioanele private
Gama Boeing Business Jet (BBJ) a fost dezvoltată la sfârșitul anilor 1990 pentru a produce avioane corporate dedicate, bazate pe Boeing 737, explică Gary Crichlow, analist în domeniul aviației la firma de consultanță AviationValues. „Boeing a început apoi să ofere o variantă BBJ pe toate modelele sale, inclusiv pe cele widebodies”, spune el. „Linia BBJ se adresează în primul rând persoanelor cu o valoare netă foarte mare și șefilor de stat”.
Informațiile despre cumpărători și prețurile de vânzare sunt rareori dezvăluite, din motive de confidențialitate, adaugă el. „Prețul de finalizare depinde pur și simplu de imaginația și bugetul clientului”, spune Crichlow. „Este un proiect specializat în sine. Odată ce designul este finalizat, amenajarea efectivă a interiorului nu este realizată de Boeing; după livrarea aeronavei, aceasta este transportată la unul dintre cele câteva centre specializate de finalizare care sunt autorizate să efectueze lucrările.”
Boeing a produs peste 250 de BBJ-uri până în prezent, iar în prezent oferă modele bazate pe 737 MAX, 787 și viitorul 777X. Marea majoritate a flotei BBJ este formată din aeronave cu corpuri înguste, potrivit lui Syed Zaidi, consultant la firma de analiză a aviației Cirium.
Familia BBJ widebody este foarte limitată, adaugă Zaidi, cu aproximativ 20 de aeronave în serviciu și aproape toate cu rol de guvern național sau de șef de stat.
De asemenea, acestea au costuri de mediu ridicate, deoarece avioanele private emit de 10 ori mai mulți poluanți decât avioanele comerciale pe pasager.
Boeing 777X a fost una dintre vedetele Salonului aeronautic de la Dubai, unde a efectuat o demonstrație de zbor. Printre cele mai mari tranzacții de la târgul aviatic, compania aeriană Emirates, care comandase deja 105 777X înainte de eveniment, a semnat pentru încă 90, ajungând la un total de 205 aparate. De asemenea, a comandat alte 35 de 787 și 15 Airbus A350.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
1 comentariu