G4Media.ro

FOTO Parcările cu plată ale Primăriei Capitalei stau goale, străduţele secundare şi…

Sursa foto: G4Media.ro

FOTO Parcările cu plată ale Primăriei Capitalei stau goale, străduţele secundare şi intersecţiile sunt sufocate de maşinile parcate neregulamentar / Cum ar putea fi descurajate astfel de practici

Joi, la orele după-amiezii, când traficul bucureştean atinge de obicei vârful maxim, parcările cu plată ale Primăriei Generale din centrul oraşului erau aproape goale. Cu aproximaţie, procentul de ocupare al acestora era de 10, maximum 20 la sută.

În parcarea din Piaţa Constituţiei, dintre cele 244 de locuri disponibile, erau ocupate doar câteva. Asta în timp ce străzile secundare şi intersecţiile din jur erau date peste cap din cauza maşinilor parcate anapoda.

Sursa foto: G4Media.ro

Fie că blochează alte maşini, fie că parchează pe spaţiul verde sau pe trecerile de pietoni, şoferii care încalcă legea dau de înţeles că sunt în stare să facă orice pentru a evita plata unei parcări. Iar cazul nu este singular. Şi parcările din zona fântânii de la Universitate, de pe Strada Biserica Enei (82 locuri), sau cea din rondul Pieţei Alba-Iulia (211 locuri) erau la fel de goale. Puteai număra pe degete câte maşini sunt. În Piaţa Alba Iulia, puteau fi văzuţi şi câţiva poliţişti de la Poliţia Naţională care îi pândeau pe cei care ocupau abuziv spaţiul public pentru a-i amenda.

Sursa foto: G4Media.ro

„Primăria cere foarte mulţi bani şi e mai comod să parchezi unde nu ai voie. Cred că a venit prea brusc mişcarea aceasta. Trebuia puţină educaţie în rândul şoferilor, un preţ mai micuţ, îmbunătăţită puţin şi situaţia mijloacelor de transport în comun, pentru că eu unul aş lăsa maşina acasă, dar am făcut experimente şi pierd câte două, trei ore pentru o destinaţie”, spune unul dintre şoferii bucureşteni.

Specialiştii în mobilitate urbană spun că, pentru a-i descuraja pe aceştia să parcheze neregulamentar şi nu în ultimul rând pentru a-i determina să plătească un loc de parcare, ar exista câteva soluţii.

„Ar trebui ca Poliţia Rutieră, Poliţia Locală să fie mai eficiente în a amenda şi a fi pe teren pentru a elimina aceste maşini. Cât timp acest lucru nu se întâmplă, este logic şi evident că se va alege tot parcarea neregulamentară pe trotuare, spaţii verzi şi unde este accesibil. Ar mai exista soluţia, deşi în unele cercuri nepopulară, dar din punctul meu de vedere eficientă, soluţia de a monta stâlpişori pentru a delimita toate trotuarele”, este de părere Andrei Marian, specialist în mobilitate urbană.

Sursa foto: G4Media.ro

Acţiuni pe care municipalitatea susţine că le face deja.

„Descurajăm cu Poliţia Locală împreună cu Poliţia Rutieră şoferii care urcă pe trotuare şi nu respectă regulile de circulaţie. Nu tolerăm acest comportament şi în continuare ne vom face treaba din ce în ce mai mult, pe mai multe străzi, până când vom avea şi în Municipiul Bucureşti un oraş mai civilizat şi mai prietenos cu pietonii. Unde ne permite legislaţia, vom monta stâlpişori.”, a declarat pentru TVR, Viceprimarul Capitalei Stelian Bujduveanu.

În prezent, pentru zona zero, o oră de parcare costă 10 lei, pentru zona 1 – 5 lei şi pentru zona 2 – 2,5 lei. Cei care nu plătesc anticipat, se aleg cu o amendă de 200 de lei şi cu imobilizarea autovehiculului.

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

27 comentarii

  1. Sa dea amenzi ? ce e asa greu,

  2. Mitici și atat!

    • Bucurestiu e plin de tarani de gr, tr, vl, il, db etc care se fatzaie cu masinile peste tot si ocupa locuri de parcare fara sa plateasca nimic
      Miticii merg cu transportu in comun

  3. Acolo parcheaza 98% SARACII de Bugetari
    Cum sa ii amendeze ca e treaba in familie…

    • În Piața Alba Iulia (și câțiva metri pe străzile adiacente) de unde e o poză e o instituție de stat și 23 de firme private! Se vede însă ura animalică a USR-iștilor față de statul român. USR-știi mint precum respiră!

  4. Chiar lipsa de bun simt. In loc sa plateasca 80 de lei pe zi, ei vor sa parcheze pe stradute. Oameni fara educatie , nu inteleg cat de mult bine le vrea autoritatile

    • Așa zic și eu…

    • Adică bugetul Capitalei să fie văduvit de banii pentru niște studii? De unde mai plătește Nicușor firmele de casă, cele care au sponsorizat lovitura de stat eșuată din 10 august?

  5. Unde mai sunt parcari gratis in centru? pe ce stradute?
    Banuiesc ca nu ne referim la distanta de 3km de centru , cum vad ca va referiti la Alba Iulia. Alba Iulia-Muncii nu este centru
    Explicatia e mai simpla : nimeni nu se mai duce in Centru decat daca are neaparat nevoie. Si trotuarele sunt la fel de goale (si de masini si de pietoni) Cu cat mai putini oameni in Centru, cu atat mai bine pentru oras.

  6. amenzi la greu pana cand o sa le intre in cap ca mai bine dau cativa lei pe ora de parcare decat cateva sute pentru parcare ilegala.

  7. Intrebare: Cam cat ii ia unui politist local sa intocmeasca un proces verbal de constatare a contraventiei?

  8. Pretul este dat de piață.
    Daca e prea mare nu exista cerere, rezulta o singura concluzie, pret mai mic si ai si incasari mai mari si mai multa civilizație.
    In Romania totul se face impotriva oamenilor si nu pentru ei, deci liber la . .
    Nu uitați sa creșteți taxele!! Asa vom vedea si mai clar ca e mai ieftin traiul la Berlin, Paris, Barcelona sau Londra.

    • Neo-marxiștii nu gândesc așa! Economia de piață nu e punctul lor forte. La noi parcarea e și de 8 lei pe oră dar numai pe câteva străduțe, în rest e 3 lei sau gratis dacă nu e în centru. La Bucale s-a aruncat Nicușor la 10 lei și a pus taxă până în Dămăroaia. Gândire de mafiot! USR = hoție!

  9. Parca zicea dom’ primar general ca dispare REZERVAREA parcarilor din centru pentru masinile angajatilor din institutiile publice?
    Surpriza!Pe locurile rezervate nu sint masinile institutiilor ci ale angajatilor acestora
    Traiasca vrăjitoria cu rezolvarea parcarilor

  10. Ce oameni si bucurestenii astia…cum sa nu dai tu bani la primarie pentru ca a trasat niste dungi…
    Si vopseaua aia costa…probabil asa a gandit matematicianul.
    0 realizari pentru acest om…0 sanse sa il mai voteze cineva.

    • Da, dacă era o parcare civilizată și prețul adaptat veniturilor (nu mai mare decât în Viena) PRECIS plăteam. Apropo 2.000 de lei parcare pentru o lună de muncă ți se pare OK?

  11. După câte țin eu minte parcarea in Viena sau Paris era mai ieftină.

    In momentul asta nu înțeleg dacă îmi mai permit sa vizitez prietenii din București 🙂

    • Tii minte prost. In capitalele europene incepe ora de la 3 euro in sus, pana la 6-8 euro. Vorbim de centrul orasului. In zonele 2-3 din aceste orase oricum nu gasesti sub 1.2€/h parcarea.
      Si daca era 1 leu / ora parcarea, tot asa parcau miticii, pt ca au in sange smenozeala si incalcarea legii.

    • În Viena poți să stai 15 minute gratis iar apoi e cam cât în București (2,2 euro) dar măcar acolo nu e cu plată tot orașul! Mai întreb dacă avem și salariile austriecilor!? Nicușor și USR vor să strângă bani pentru campania electorală.

  12. Simplu. Nu mai ceri bani pentru parcare.😆

  13. Hai mai lasati bocetele! Ce tot spanac muriti in masini, platiti si gata! Lucrati in centru pe salariu minim pe economie? Chiriile in centru nu sunt ieftine.
    Sa ridice masinile parcate aiurea si gata.
    Transport decent cu 2milioane de masini pe strazi nu avem cum.
    Luati Uber/Bolt/taxi si gata, este mai ieftin!
    Nimeni nu vrea sa plateasca, toti vor degeaba si tot ei se vaita.
    Este capitala nu va convine mars la tara!

  14. Va recomand sa mergeti in orice capitala europeana si sa parcati in centru. Vorbim dupa.

  15. Nu este nimic special de făcut. Trimiți poliția să își facă treaba. Din păcate ei au altele de făcut. Spre exemplu să facă mitinguri. La Alba Iulia majoritatea sunt veniți la terase. Au bani de o bere la preț de vita de Argentina dar nu ai bani de parcare. Săracul fițos de doi bani. La aceleași terase poliția poate amenda și firma și clienții pentru fumat in spații închise. Conform legii ales sunt spații închise.

  16. Primarii din buc sunt niste talhari,toti, au umplut orasul de dungi, semne de intrrzis stationare,dar nu au cumparat 1 m de pamant pt parcari, au marit de 10 ori taxa la parcari de resedinta. Solutia ar fi eliminatea acestor combinatii, abonament unic nenominal, primul venit parcheaza unde vrea daca este loc

  17. super, cand voi veni in bucuresti, voi avea loc de parcare la alegere

  18. Nicușor Dan vrea să scape de autoturismele bucureștenilor prin taxele uriașe de parcare. El se crede Samanta, a pus taxă și gata, dispare mașina. Și impozitul pe autoturism dispar și el în buzunarele fără fund ale primăriilor. Ia noi rămânem tot ca proshtii, fără parcare, fără transport in comun civilizat și cu un oraș bătrân, plin de zgomot de tramvaie vechi și poluare de autobuze pe diesel.

  19. Mersul cu STB va provoacă bătături? Cu cât vor merge mai mulți în comun cu atât va fi mai liber, curat și aerisit orașul. Că doar nu toți aveți copii de dus la școală sau grădiniță.