FOTO Stația de metrou Tudor Arghezi a fost inaugurată fără a avea funcţional sistemul de semnalizare şi automatizare / Ce spun specialiștii despre contribuția la fluidizarea traficului
Tudor Arghezi este denumirea noii staţii de metrou de pe Magistrala 2 care a fost inaugurată miercuri. Investiţia de 50 de milioane de euro, bani europeni nerambursabili, a fost făcută de Primăria Sectorului şi a fost predată Metrorex.
Aceasta este amplasată între staţia Berceni şi actualul capăt al Magistralei 2 Şoseaua de Centură şi are o lungime de 1,6 km. Este prevăzută cu 5 zone de acces pietonal, dintre care una este situată vizavi de staţie. A fost dotată cu un sistem de supraveghere format din 70 de camere video, centrale de detecţie a incendiului, precum şi cu sisteme de alarmare şi de tratare a aerului.
Staţia de metrou a fost inaugurată fără a a avea funcţional sistemul de semnalizare şi automatizare. Din acest motiv, circulația trenurilor de metrou se va face într-un sistem de tip pendulă.
Intervalul de circulație a trenurilor între stațiile Berceni și Tudor Arghezi va fi, într-o primă fază, de 8 minute, pentru ca apoi, acest interval să fie redus la 4 minute. Într-un comunicat remis G4Media.ro după inaugurarea staţiei, Primăria Sectorului 4 dă asigurări că problema va fi remediată în două luni: „În cel puţin două luni, sistemul de semnalizare şi automatizare va fi finalizat, astfel încât, circula ia să se desfăţoare în lung, de la staţia Pipera până la staţia Tudor Arghezi”.
Odată cu inaugurarea noii staţii, a fost dată în folosinţă şi o parcare de tip park&ride care pune la dispoziţia şoferilor 350 de locuri, amenajate pe două niveluri.
„Preţul pe care îl avem este de 50 de bani pentru o oră. (…) După o perioadă de o săptămână vom decide dacă vom lăsa acest serviciu gratuit sau nu”, a declarat Daniel Băluţă, primarul Sectorului 4.
Specialistii în mobilitate urbană consultati de G4Media.ro spun că noua statie va contribui foarte putin la fluidazarea traficului subteran având în vedere că reţeaua este subdimensionată în raport cu numărul mare al populaţiei, dar şi din cauza faptului că din 2000 până în prezent au fost construite prea puţine staţii (22).
Soluţia ar fi ca sistemul de transport subteran să aibă o acoperire cât mai mare, iar la suprafaţă, sistemul de transport cu autobuze si troleibuze sa nu facă altceva decât să conecteze staţiile de metrou.
O nevoie care ramâne încă la nivelul vorbelor având în vedere bâlbele conducerii Metrorex în ceea ce priveşte demararea procesului de modernizare a Magistralei 2, despre care se discută încă de acum patru ani si pentru care au fost alocati deja 200 de milioane de euro, bani europeni.
„Am actualizat documentaţia pentru acest proiect astfel încât la momentul actual se află pe circuitul de avizare pentru a constitui acest obiectiv de investitii, îmbunătăţirea serviciilor de transport public de călători pe relaţia Berceni-Pipera”, a declarat Mariana Miclăuş, director general Metrorex.
Reţeaua Metrorex este formată din cinci magistrale funcționale și una planificată: M1, M2, M3, M4, M5 și M6 (planificată). În total, sistemul are 76,1 de km lungime și 62 de stațiicu o distanță medie intre ele de 1,5 km între stații.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank© 2024 G4Media.ro - Toate drepturile rezervate
Acest site foloseşte cookie-uri.
Website găzduit de Presslabs.
2 comentarii