G4Media.ro

FOTO Un șofer din Tulcea a vrut să-și omologheze propria idee de…

Sursa foto: RAR

FOTO Un șofer din Tulcea a vrut să-și omologheze propria idee de eleron / Registrul Auto: ”Știm că deja vă zboară gândul la weekend și, pentru că vorbim despre zbor, vă prezentăm acest autovehicul”

Registrul Auto Român face un nou apel la români să nu monteze pe mașini diferite elemente confecționate artizanal care pot provoca accidente în trafic. Un ultim caz vine din Tulcea, acolo unde un șofer a vrut să-și omologheze un eleron făcut din corniere metalice.

”Știm că deja vă zboară gândul la weekend și, pentru că vorbim despre zbor, vă prezentăm acest autovehicul care a venit la RAR Tulcea pentru omologarea elementului de caroserie.

Materiale necesare pentru confecționare: burghiu pentru metal, cornier metalic și colțare pentru polițe din magazinele de bricolaj, improvizații, câteva șuruburi cu piuliță și multă inconștiență.

Totuși, dincolo de aspectul mașinii, vă rugăm să conștientizați că astfel de elemente de caroserie confecționate artizanal pot fi un pericol pentru siguranța traficului și a pietonilor, dar nici nu pot îmbunătăți performanțele vehiculului. Despre sancțiunile pe care le riscați nici nu mai vorbim…

Un astfel de element nu îndeplinește, din punct de vedere tehnic, normele pentru certificarea produselor și nici nu a fost supus verificărilor necesare pentru omologarea de tip a produsului, iar colegii noștri au decis că această improvizație nu întrunește condițiile care stau la baza omologării”, a transmis RAR pe pagina de Facebook.

Eleronul pe care șoferul din Tulcea a încercat să și-l producă singur este o piesă care seamănă cu o aripă de avion întoarsă, care se montează pe portbagajul automobilului. Are rolul de a creşte aderenţa autoturismului.

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

19 comentarii

  1. Romanul a facut teste in tunel aerodinamic si dupa calcule avansate a ajuns la prototiptil!
    Sa lege si o parasuta ca sa se poate opri in timp util din zbor!

  2. Lasand ideea ” nastrusnica” la o parte…ala nu este eleron.
    Este model decorativ poarta fier forjat 🙂

  3. Cati ret.arzi umbla in libertate… si pun in pericol oameni nevinovati.

    • Cu ce ii pune în pericol? Ca fierul ala nu creste și nici nu scade performantele mașinii

    • Ramonul, sa treacă mașina foarte aproape pe lângă tine atunci, să te agațe bucata aia de metal care e cu vreo 10-20cm mai lată. Și cu 50km/h te taie in doua.

  4. Cand ai pilula mica singurul lucra care iti mai ramane de facut e sa modifici cazanul.

  5. Cunoasteti stilul de condus al soferilor de Tulcea?

  6. Pentru că automobile….

  7. Cat de discret este, lat nu gluma

    La prima frana se deschide portbagajul…

    • Nu are nicio treaba, portbagajul are o siguranță care se deschide doar când tragi de o clapeta

  8. Probabil singurul fraier din tara asta care n-a fost in stare sa dea 50-100 lei sa ia RARul.

  9. Stai liniștit ca la RAR nu merge cu din astea, cel mult dacă ai noroc la o stație itp micuță, doar ca aia îți fac doar ITP ul, nu o sa garanteze nimeni pt tine pt modificări de genul asta. Cu prima ocazie te oprește poliția, îți ia talonul

  10. Lasand la o parte acest „eleron”, substratul problemei este ca RAR incearca sa-si motiveze autoritatea „avizata” in materie de automobile dandu-ne exemple hilare. Pe de alta parte, ei sunt incapabili sa se adapteze noilor tehnologii si le este mult mai simplu sa spuna „nu-i voie” la absolut nimic, indiferent daca este inofensiv dpdv circulatie. In alte tari, daca vrei sa faci o modificare, ti se poate face evaluare si autorizare. La noi trebuie sa demarezi un proces similar cu omologarea unui model de autovehicul nou pe piata pentru un bec. Sunt producatori de becuri LED renumiti care certifica utilizarea unui bec led, de un anumit tip pe un model de masina, gen H7 pe urmatoarea lista de modele/ani/tip. Adica producatorul ala a obtinut acea certificare valabila la standard EU, dar la RAR te-a prins, ti-a luat talonul ca … nu este conform cum a venit din fabrica. Cu alte cuvinte, este mai bine sa nu vezi noaptea si sa faci accident. Nu vorbim de aberatii, gen led-uri albastre si pomi de craciun.

    • Masina a fost omologata asa cum ti-a vandut-o producatorul in urma unor teste conform unor proceduri autorizate.
      Da, Registrul auto nu trebuie sa autorizeze niciun fel de improvizatii pe autoturisme. Mergi la producator si cere autorizare sa faci modificari. Registrul auto judetean nu are competenta sa faca omologari.
      Daca nu-ti place ce ti-ai luat cauta alt model care sa corespunda cu gustul tau, sau ia-ti caruta ca nu are nevoie nici de itp nici de rca.
      Tot felul de inchipuiti isi pun tot felul de rahaturi pe masina se cred mai specialisti decat constructorul care a cheltuit milioane safaca ceva ce berbecul crede ca ar fi facut mai bine.

  11. mad max…..de tulcea

  12. Daca masina ar avea tractiune pe spate poate ca ar avea un minim impact asupra aderentei. La tractiune pe fata, un „eleron” de genu asta, la tabla de 10 cat pare sa aiba, mai degraba ridica masina de fata, deci s-ar putea ca aderenta sa fie de fapt mai mica si singurul efect ar fi uzura mai mare la cauciucurile din spate. De siguranta circulatiei ce sa mai vorbim? Vorba cuiva de mai sus, daca stai mai aproape, te feliaza.