G4Media.ro

FOTOGALERIE Aeroportul Băneasa va fi redeschis după 7 ani pentru Euro 2020.…

FOTOGALERIE Aeroportul Băneasa va fi redeschis după 7 ani pentru Euro 2020. UTI și Bog Art au câștigat proiectul de 55 de milioane de lei

55,5 milioane de lei vor costa lucrările de reabilitare și repunere în funcțiune a Aeroportului Băneasa (Aurel Vlaicu), închis pentru zborurile de linie încă de acum șapte ani. De lucrări se va ocupa asocierea SC Bog Art SRL (lider de asociere) – SC UTI Grup SA (asociat), singura care a depus ofertă în cadrul licitației organizate de Compania Națională Aeroporturi București (CNAB).

Contractul a fost semnat, luni, în prezența ministrului Transporturilor, Răzvan Cuc, care s-a arătat încrezător că lucrările se vor termina înainte de începerea Campionatului European de Fotbal de anul viitor. Pe Aeroportul Băneasa ar urma să aterizeze aeronavele echipelor de fotbal, dar și oficialii UEFA.

Lucrările vor dura 8 luni: două luni proiectarea, şase luni execuția. Ca să poată respecta termenul stabilit de oficialii CNAB, constructorul a cerut sprijin în obținerea tuturor autorizațiilor și avizelor necesare.

FOTOGALERIE Cum arată acum Aeroportul Băneasa

„Graficul de lucrări răspunde cerințelor beneficiarului, însă avem nevoie de sprijin pentru a grăbi procesul de obținere de avize și autorizații. Fiecare primăriue are 30 de zile ca să răspundă la solicitările noastre, iar când noi avem 2 luni de proiectare, 30 de zile este enorm”, a declarat Raul Doicescu, fondator şi acţionar Bog’Art.

„Îl vom finaliza până la începerea Campionatului European de Fotbal. Se poate lucra și iarna. (…) Voi fi prezent şi aici pentru supravegherea lucrărilor. (…) O să mă impplic în obținerea acestor autorizații”, a precizat ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc.

Potrivit acestuia, până la finalul lunii mai a anului viitor va fi gata și linia feroviară care va lega Aeroportul Otopeni de Gara de Nord din Capitală, o altă solicitare a UEFA pentru ca țara noastră să găzduiască meciuri din cadrul EURO 2020.

După finalizarea lucrărilor la Aeroportul Băneasa, capacitatea aeroportului va crește de aproape 10 ori până la circa 350 de pasageri/oră/flux.

Oficialii CNAB estimează că Aeroportul Băneasa va înregistra după redeschiderea sa pentru companiile de linie un trafic anual de 350 de mii de pasageri.

Pe Aeroportul Băneasa nu au mai operat curse de linie din martie 2012. În 2011 circa 2,5 milioane de pasageri au aterizat și au decolat de pe acest aeroport.

În prezent, pe Aeroportul Băneasa aterizează doar avioanele VIP, aeronavele cu demnitari la bord şi zboruri de urgenţă și asta doar în intervalul 6 dimineața – 10 seara.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

8 comentarii

  1. Din nefericire, locuiesc aproape de acest aeroport și chiar și în condițiile actuale elicopterele și avioanele circulă foarte frecvent, zburând la o înălțime de câteva zeci de metri de casa mea și făcând un zgomot asurzitor. Este foarte important să se găsească o altă rută de aterizare a avioanelor/ elicopterelor, care acum trece pe deasupra multor case, cu atât mai mult cu cât numărul lor se va înzeci.

    • intrebare? nu cumva aeroportul era acolo de dinaintea ta?

    • Chiar asa. Cit tupeu pe aeroport sa se mute langa casele nababilor idioti. Dar aeroportul nu stia ca acolo se vor face case? Cit tupeu pe el, sa stea sa linistit linga viloancele de neam prost construite cu avize date, a se citi spagi, pe sute de euro la inceput si mii de euro la sfirsit. Rusine aeroportului. Mare rusine. Buldozerul pe voi nesimtitilor ca aveti si tupeu.

    • Chiar asa, nu cumva tu ti-ai facut casa langa aeroport?

    • Stau într-o casă bătrânească, construită prin 1968, modestă, într-un cartier modest, Bucureștii Noi, la câțiva km de aeroport. Poți fi în același cartier sau poți fi chiar rmai aproape de aeroport, dar să ai norocul ca ruta de aterizare/decolare să nu treacă exact deasupra ta, și atunci nu vei fi deranjat.
      Când m-am mutat aici, în urmă cu 20 de ani, avioanele treceau mult mai rar. În ultimii ani, însă, de când au mutat pe Băneasa și elicopterele, e un zgomot mult mai mare. Iar în anii ce urmează va fi și mai mare, evident.

  2. Și eu locuiesc de foarte mulți ani în apropierea acestui aeroport și nu m-a deranjat niciodată. Și părinții, și bunicii, și străbunicii mei tot aici au locuit și nici ei nu s-au plâns de el. Ba dimpotrivă, aeroportul a fost un motiv de mare mândrie pentru toți localnicii și totodată o sursă importantă de venituri. Foarte mulți și-au câștigat pâinea de acolo: paznici, muncitori, însoțitori de bord, mecanici, piloți, personal administrativ, ingineri… o mulțime de meserii. Din nefericire, comuniștii deveniți dezvoltatori imobiliari au speculat buna reputație a zonei și au pus ochii pe terenul ocupat de aeroport. Ei sunt cei care se plâng că-i deranjează! Din și mai mare nefericire, există cretini care ar cumpăra locuințe chiar pe pistă, fără să-și dea seama că dacă dispare aeroportul, zona se transformă dintr-un loc cu valoare istorică și economică într-un ghetou ordinar și anost.

  3. O Rușine imensa! In loc sa construiască un nou aeroport internațional in sudul sau vestul Bucureștilor, modern și adaptat cerințelor de trafic actuale, ei cheltuie o groaza de bani ca sa reamenajeze o structura veche, total depașită și care oricum va fi închisă pt ca încalcă prevederile UE, găsi du-se deja in mijlocul orașului!!! Așa se întâmpla când prostia nu doare și nici nu e trasa la răspundere și pisa la plata…

    • Ca altfel nu imi pot da seama daca esti inteligent sau un anost intelectual. In orice caz aeroportul trebuia redeschis de acum 6 ani, de cind Ponta l-a inchis. Si stim cu toti motivul… Si citi bani a bagat chipurile in modernizarea folosita ca pretext pt inchiderea lui.