G4Media.ro

FOTOGALERIE Cum vor să-i păcălească șoferii pe inspectorii RAR: praguri mâncate de…

Sursa Foto: RAR

FOTOGALERIE Cum vor să-i păcălească șoferii pe inspectorii RAR: praguri mâncate de rugină „reparate” cu spumă şi carton, butuci în loc de arcuri, sisteme ale direcţiei legate cu funie şi sârmă, rigips în loc de tablă

Când vine vorba să înşele vigilenţa inspectorilor Registrului Auto Român (RAR), inventivitatea soră cu inconştienţa a şoferilor pare să nu aibă limite. Asta pentru că în ultima perioadă, Registrul Auto Român a raportat mai multe cazuri de proprietari de mașini prinşi că au recurs la improvizaţii greu de imaginat pentru a ascunde diverse defectiuni grave ale masinilor.

De curând spre exemplu, potrivit RAR, un şofer s-a prezentat la RAR Vaslui pentru a-şi redobândi certificatul de înmatriculare, având pragurile maşinii mâncate de rugină, acoperite cu spumă şi carton. În Caraş-Severin, proprietarul unui microbuz folosit pentru transportul persoanelor avea butuci în loc de arcuri.

Sursa Foto: Registrul Auto Român

La RAR Târgu-Mureş, un şofer s-a prezentat cu un autovehiculul care avea caroseria „reparată” cu colţari de rigips. Ghidându-se după principiul „E păcat să pui şurub acolo unde poţi lega cu sârmă”, un şofer din Cluj s-a prezentat în faţa inspectorilor RAR pentru a-şi dobândi talonul reţinut în trafic pentru lipsa ITP, cu sistemul de direcţiei al maşinii legat cu sârmă şi funie.

Practici extrem de periculoase nu doar pentru autorii improvizaţiilor, ci pentru toţi participanţii la trafic.

„Aş vrea să ne gândim la ce s-ar putea întâmpla dacă o astfel de piesă cedează, se rupe exact în dreptul sudurii şi cât de uşor o astfel de maşină poate să ajungă pe contrasens sau pe trotuar. Acesta este şi motivul pentru care îndemn cu toată forţa şi obiectivitatea să cumpărăm piese de origine atunci când ceva este în neregulă, să mergem la service şi să apelăm la specialişti. Să nu considerăm că dacă în domeniul nostru de activitate suntem foarte buni, suntem în egală măsură şi ingineri, şi mecanici auto foarte buni”, a declarat pentru G4Media.ro, Alexandru Filip, pilot de raliu şi specialist în siguranţă rutieră.

În ultimele şase luni, în urma defecţiunilor tehnice depistate, poliţiştii împreună cu inspectorii RAR au aplicat 12.869 de sancţiuni: au reţinut 10.831 de certificate de înmatriculare şi 158 de permise de conducere, au imobilizat 121 de vehicule şi au anulat 181 de inspecţii tehnice periodice.

Chiar şi aşa, spun specialiştii în siguranţă rutieră consultaţi de G4Media.ro, numărul defecţiunilor depistate este foarte mic dacă este să ne raportăm la mărimea şi vechimea parcului auto naţional care la finalul anului trecut avea 7,6 milioane de autoturisme dintre care 2,1 milioane erau mai vechi de 20 de ani, 2,2 milioane aveau între 16 și 20 de ani și aproape 1,8 milioane aveau între 11 și 15 ani.

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

11 comentarii

  1. Voi cititi ce scrieti? „talonul reţinut în trafic pentru lipsa ITP”. Se spune ITP expirat.
    Fara ITP nu poti primi talon.
    Pe de alta parte… sunt destule service-uri auto cu autorizarea expirata si fara inginer re-acreditat care functioneaza bine mersi.
    Celor de la RAR le e lene sa dea/ceara o norma/lege prin care sa impuna disciplina.

    • Imi si inchipui rânjetul agentului cand te opreste cu masina ta pe benzina Euro6 veche de 2.5 ani si-ti spune ca nu ai ITP si-ti ia talonul.

  2. Sa fim seriosi, cine se duce la sediul RAR pentru ITP?

    Te duci la un service micut acreditat rar in sistem franciza care eventual nu mai are nici inginer ci doar o conexiune internet la baza de date a RAR.
    Dai o atentie si treci pe ceas 30 min. – nu pe norme si evidențe luate cu aparate omologate functionale.

    Cei de la RAR Vaslui erau investigati acum 1 an de DNA Iasi pentru ca falsificau inspectii.
    Acum sunt eroi!

  3. Articol de doi banipentru pitici!uite cum se pacaleste saracul rar,cu buzunarele pline!de-aia e strada plina de epave,ca are buzunarul mare domnul rar!cu volanul pe dreapta cum ramane?ca in tramvai!

    • Volanul pe dreapta, din pacate, e la fel ca si commentul tau, scris cu mana stanga…nu ne place dar nu e ilegal

  4. Ar fi mai interesant totusi un articol legat de cat de usor e sa pui masinile cu probleme similare in circulatie. Exemplele date de RAR sunt exceptiile care n-au reusit cu ‘atentiile’, altfel nu ar mai fi atatea harburi in trafic.

  5. Am fost la un service pentru reinoirea ITP-ului in urma cu cateva zile. Doar masina mea a fost urcata pe stand si verificata. Ceilaltii, care dadeau spaga sau ii cunosteau pe cei de service, li-se luau doar actele masinii, nu se li facea nici o verificare la masina, iar dupa un timp li se inmanau actele si certificatul de inmatriculare cu un nou ITP valid.
    O tara de cocalari care isi pun in joc viata lor si a altora nevinovati.

    • Hai măi, nu e chiar asa.
      Trebuie sa uploadeze niste poze actuale cu masina verificata. Sigur aplicatia de pe serverul RAR verifica numarul masinii din poza si metadatele cu timpul si locatia gps.

      Mai nasol era daca trebuia sa uploadeze copia bonului scos de aparatul de masurat naxele. Da’ pe RAR nu intereseaza poluarea ci banii incasați.

  6. Parte cu rugina ii cam degeaba. Atâta timp cât nu pune în pericol persoanele din mașină sau alți participanți la trafic, ce contează dacă mașina are rugina?

    • Cineva a decis ca trebuie sa fie niste reguli, la număr. Nu cred ca ai vrea sa iti cada tabla de pe masina in timp ce gonesti pe autostrada.

      Pe de alta parte, CUM de a fost RAR de acord că o masina poate functiona fara indicator la bord pentru temeperatura lichidului de răcire?! Cum? Cu atentie lărgită….