FOTOGALERIE Cum vor să-i păcălească șoferii pe inspectorii RAR: praguri mâncate de rugină „reparate” cu spumă şi carton, butuci în loc de arcuri, sisteme ale direcţiei legate cu funie şi sârmă, rigips în loc de tablă
Când vine vorba să înşele vigilenţa inspectorilor Registrului Auto Român (RAR), inventivitatea soră cu inconştienţa a şoferilor pare să nu aibă limite. Asta pentru că în ultima perioadă, Registrul Auto Român a raportat mai multe cazuri de proprietari de mașini prinşi că au recurs la improvizaţii greu de imaginat pentru a ascunde diverse defectiuni grave ale masinilor.
De curând spre exemplu, potrivit RAR, un şofer s-a prezentat la RAR Vaslui pentru a-şi redobândi certificatul de înmatriculare, având pragurile maşinii mâncate de rugină, acoperite cu spumă şi carton. În Caraş-Severin, proprietarul unui microbuz folosit pentru transportul persoanelor avea butuci în loc de arcuri.
La RAR Târgu-Mureş, un şofer s-a prezentat cu un autovehiculul care avea caroseria „reparată” cu colţari de rigips. Ghidându-se după principiul „E păcat să pui şurub acolo unde poţi lega cu sârmă”, un şofer din Cluj s-a prezentat în faţa inspectorilor RAR pentru a-şi dobândi talonul reţinut în trafic pentru lipsa ITP, cu sistemul de direcţiei al maşinii legat cu sârmă şi funie.
Practici extrem de periculoase nu doar pentru autorii improvizaţiilor, ci pentru toţi participanţii la trafic.
„Aş vrea să ne gândim la ce s-ar putea întâmpla dacă o astfel de piesă cedează, se rupe exact în dreptul sudurii şi cât de uşor o astfel de maşină poate să ajungă pe contrasens sau pe trotuar. Acesta este şi motivul pentru care îndemn cu toată forţa şi obiectivitatea să cumpărăm piese de origine atunci când ceva este în neregulă, să mergem la service şi să apelăm la specialişti. Să nu considerăm că dacă în domeniul nostru de activitate suntem foarte buni, suntem în egală măsură şi ingineri, şi mecanici auto foarte buni”, a declarat pentru G4Media.ro, Alexandru Filip, pilot de raliu şi specialist în siguranţă rutieră.
În ultimele şase luni, în urma defecţiunilor tehnice depistate, poliţiştii împreună cu inspectorii RAR au aplicat 12.869 de sancţiuni: au reţinut 10.831 de certificate de înmatriculare şi 158 de permise de conducere, au imobilizat 121 de vehicule şi au anulat 181 de inspecţii tehnice periodice.
Chiar şi aşa, spun specialiştii în siguranţă rutieră consultaţi de G4Media.ro, numărul defecţiunilor depistate este foarte mic dacă este să ne raportăm la mărimea şi vechimea parcului auto naţional care la finalul anului trecut avea 7,6 milioane de autoturisme dintre care 2,1 milioane erau mai vechi de 20 de ani, 2,2 milioane aveau între 16 și 20 de ani și aproape 1,8 milioane aveau între 11 și 15 ani.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
11 comentarii